Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si det slik at her trekkes spillet for ting det egentlig ikke burde ha trekk for...

Er jo en simulator type spill, om kjørefølelsen er der så er det langt ifra en flopp slik som Tryggve her vil ha det til.

 

For my NFS Shift i det siste eller? Tross alt vil jeg heller ha Ai'en i dette spillet enn Shift, juksende Ai ødelegger alt for mye, dueller i høy fart er ikke noe du kan forvente av en Ai om du ikke stiller opp med en underdog type bil hvor du da får slite for seieren.

Shift sin løsning er juks og enda mer juks, synes vi snart burde få Punkbuster for Ai så vi får tonet ned noe av jukset.

Lenke til kommentar

"Irriterende nok er det forbudt å kjøre utenfor banen eller å dulte borti motstandere i kjøreskolen."?

Hvorfor er det ingen som har hørt om GT (eller ihvertfall spilt GT på et eller annet tidspunkt) som fikk lov til å teste PSP-versjonen? Dette er venstrehåndsarbeid og fryktelig biased. Dette blir som å be en avholdsmann anmelde et sortiment med vin.

 

"Dette er en rød bil, og som kjent går røde biler fortere enn andre. Kjør rød bil, det er lurt."?

Gudbedre, hva feiler det deg mann?

 

Dette er latterlig stoff og etter min smak en redaksjonell katastrofe fra spillverket.no.

Lenke til kommentar
Han har en sans for humor? :)

 

Det er åpenbart en vits til å gå med bildet.

 

Det hadde vært moro det kanskje, hadde det ikke vært for at han ellers slakter mye av det som gjør Gran Turismo til et simulatorspill, et simulatorspill som strengt tatt er og har vært trendsetter for sjangeren i en årrekke som som fortsetter å høste gode kritikker for det det er og det det står for.

 

Jeg mener skribenten får gå i seg selv dersom han mener det er fælt jålete å vrenge av veien, kutte svinger via sandfellene og denge inn i andre biler gjennom kjøreopplæringen. Han introduserer "anmeldelsen" sin med å mene at GT er bygget på en løgn, fortsetter etterhvert med å hevde at det er en "... kjensgjerning at Gran Turismo uten tvil er ett av de dårligste bilspillene jeg kan huske å ha spilt noensinne.", konkluderer med at GT ikke handler om å kjøre bil og runde av med utsagn som "dette er en liten sandkasse hvor du kan late som om du er racerbilsjåfør hvis du overser hva spillet faktisk innebærer."! Hva innebærer spillet? Er det ikke å kjøre bil som er spillets hovedfokus?

 

Humor har han, dette er en parodi på en spillanmeldelse, og om "rød bil"-vitsen hans er en spøk eller ramme alvor tør jeg ikke ta stilling til.

Lenke til kommentar

Kommer ikke til å lese flere artikler skrevet av denna karen. Tydeligvis en person som hater GT og alt det kjøring av bil står for. Sier ikke at PSP utgaven er verdens beste, men når han rakker ned på GT serien i seg selv pga at om man krasjer bilen i veggen så får det ikke følger...? Skal jo være en simulator? Alle vet jo resultatet av det, og hva er vitsen med å kjøre rundt med en skadet bil? Det er jo kjøreopplevelsen man er ute etter?

 

/quote Hvorfor er det ingen som har hørt om GT (eller ihvertfall spilt GT på et eller annet tidspunkt) som fikk lov til å teste PSP-versjonen?

/quote

 

^^Dette.

Lenke til kommentar
Han introduserer "anmeldelsen" sin med å mene at GT er bygget på en løgn, fortsetter etterhvert med å hevde at det er en "... kjensgjerning at Gran Turismo uten tvil er ett av de dårligste bilspillene jeg kan huske å ha spilt noensinne.", konkluderer med at GT ikke handler om å kjøre bil og runde av med utsagn som "dette er en liten sandkasse hvor du kan late som om du er racerbilsjåfør hvis du overser hva spillet faktisk innebærer."! Hva innebærer spillet? Er det ikke å kjøre bil som er spillets hovedfokus?

 

Jeg får bare beklage ettersom det tydeligvis ikke går klart nok fram i selve anmeldelsen, men hovedpoenget med Gran Turismo til PSP er å samle biler. Kjøringa er bare noe du må gjennom for å få råd til å kjøpe nye biler. Dette er hovedmomentet som trekker spillet nedover, siden det fjerner fokuset fra bilkjøringa. Og jeg får tilstå at jeg møtte spillet med forventninger om at det skulle være bilkjøringa som var hovedattraksjonen, men slik er det ikke.

 

MrPurple: Definisjonen på "simulator" er som følger: "apparat til opplæring og eksperimentering som kan etterligne virkelige hendelsesforløp". Å smelle i fjellveggen i 200 km/t og kunne kjøre videre uten problemer er ikke en etterligning av et virkelig hendelsesforløp. Uansett er det bare en fotnote, det er langt ifra det største problemet spillet har.

Endret av TryggveS
Lenke til kommentar

Nå skal jeg ikke hevde at denne anmeldelsen er gal, for anmeldelser er i bunn og grunn subjektive.

Det som jeg derimot stusser over er følgende:

21 anmeldelser fra resten av verden gir spillet et respektabelt 78/100 i snitt. Ikke i nærheten av 30/100, som er denne anmeldelsen sin score.

INGEN av anmeldelsene er i nærheten av 30/100, laveste er 60.

 

http://www.metacritic.com/games/platforms/...4mobile#critics

 

uforståelig...

Lenke til kommentar

Orket egentlig ikke å lese gjennom andmeldelsen, så bare scoren og ble suuur!..

Etter å ha lest den sitter jeg igjen med følelsen av at du aldri har rørt gran turismo før, noe som er veldig synd, med tanke på at de ofte blir rangert, av respekterte anmeldere, som de bedre bilspill.

Det virker også som om du sutrer over at det er vanskelig... ... Slutt å syt, hvis du ikke liker bilspill skal du ikke anmelde dem! Det er tvilsomt at noen som ikke liker bilspill vil kjøpe dette... og uansett, det er ikke real life vi snakker om, det er et simulatorspill, og det er på psp (hadde skademodellering fortsatt uteblitt på ps3, så hadde jeg blitt i stuss, men det dreper uansett ikke følelsen, det er jo litt av poenget å ikke ha en taktikk hvor du går inn i veggen uansett følger eller ikke)..

Sammenlignet med andre bilspill på psp er dette overlegent, også overlegent andre håndholdte bilspill...

...

Lenke til kommentar
Jeg får bare beklage ettersom det tydeligvis ikke går klart nok fram i selve anmeldelsen, men hovedpoenget med Gran Turismo til PSP er å samle biler. Kjøringa er bare noe du må gjennom for å få råd til å kjøpe nye biler. Dette er hovedmomentet som trekker spillet nedover, siden det fjerner fokuset fra bilkjøringa. Og jeg får tilstå at jeg møtte spillet med forventninger om at det skulle være bilkjøringa som var hovedattraksjonen, men slik er det ikke.

 

Nå må du faen meg gi deg. Dette blir som å si at hovedpoenget med spillet er å vinne løp, og all denne kappkjøringa trekker fokuset bort fra bilkjøringa. Det å vinne penger og kjøpe biler er jo ikke annet enn en følge av den kjøringa du så sårt etterlyser, og da må jeg spørre; Bortsett fra at du savner skademodellering, hvordan er kjøreopplevelsen ellers? Hvordan er simulatorspillet på fysikk? Er en bil en bil? Er spillet realistisk mtp traction, handling osv? Hvordan er det med fartsfølelsen? Detter er jo et simulatorspill mener jeg, så det er vel greit å teste det med bakgrunn i relevante kriterier?

 

Og alle de bilspillene til PSP som generelt er bedre og som gir en så mye bedre racingfølelse, kan du komme med noen eksempler på dem? Dersom dette spillet suger så hardt vil jeg gjerne at du deler dine tips angående de knallgode alternativene til GT.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...