Gå til innhold

Anmeldelse: Gran Turismo (PSP)


Anbefalte innlegg

Du, KongRudi, har jo åpenbart misforstått store deler, om ikke hele anmeldelsen. Kommentaren din er like på bærtur som du påstår anmeldelsen er (bildeteksten var nok et forsøk på ironi/humor, som tydeligvis er tapt for mange). Jeg finner riktignok også en del logiske brister i anmeldelsen, og sliter strengt talt med å forstå flere av argumentene, men likeså. GT til PSP er rett og slett en enorm skuffelse etter 5 år med venting.

 

Foreslår at hylekortet tar en gitt på Gametrailers anmeldelse, de oppsummerer greit hva som er feil med spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg begynte å svare på dette Tryggve. En hel masse om hvordan vi kunne sammenlikne dine kriterier for en god bok med dine kriterier for en god håndholdt bilsim, men jeg bare orket ikke fullføre. :)

 

Det viktigste kriteriet jeg har for et spill, enten det er bilspill eller noe annet, er at det skal være noe til stede som evner å underholde og gi meg en eller annen slags meningsfylt utfordring. De aller fleste spill klarer det, men i Gran Turismo er det bare to utfordringer: Å mestre kjøreskolen, og å samle alle bilene. Eventuelle andre utfordringer må du finne på selv, for de to tingene er det eneste som har noe å si for spillet. Jeg tror jeg etterhvert begynner å ha klart å få med meg at du bryr deg mer om hvor realistisk bilkjøringa er enn hvor artig Gran Turismo er som spill, men jeg går ikke med på at din tankegang er mer korrekt enn min. Vi har to forskjellige syn på hva som er viktig i et spill, og slik er nå det.

Lenke til kommentar
Du, KongRudi, har jo åpenbart misforstått store deler, om ikke hele anmeldelsen. Kommentaren din er like på bærtur som du påstår anmeldelsen er (bildeteksten var nok et forsøk på ironi/humor, som tydeligvis er tapt for mange). Jeg finner riktignok også en del logiske brister i anmeldelsen, og sliter strengt talt med å forstå flere av argumentene, men likeså. GT til PSP er rett og slett en enorm skuffelse etter 5 år med venting.

 

Foreslår at hylekortet tar en gitt på Gametrailers anmeldelse, de oppsummerer greit hva som er feil med spillet.

 

Leste igjennom annmeldelsen, og har ikke sagt noenting om spillet er bra eller dårlig, før jeg har prøvd det selv.

Går tydlig frem i min melding at det er selve annmeldelsen som er dårlig etter min mening.

Synes det skal være unødvendig å måtte lese andre websiter for å få oppsumeringen om hva som er gale med spillet som egentlig skulle være annmeldt, derfor jeg klager.

 

Ang. spillet, følger jeg nok websiter til å se at karierremodusen mangler, og GT-Mobile er egentlig stort sett bil-pokemon, der det er meningen at du skal tjene penger nok til å samle biler, som du kan bytte med andre via Ad Hoc.

 

Dersom du har satt opp japanske ad-hoc party, så kan du forøvrig spille online, og bytte biler o.l via internett.

Dette er ett bærbart spill (GT Mobile) og han kunne godt nevnt om det egner seg til korte spill, altså pause og ta opp-igjen spillinga på bussen f.eks. :-/

 

Istedenfor klager han seg over at han blir bedratt fordi han ikke skipper introen/opening movie.

Lenke til kommentar
Hva var det Dagbladet kalte det? Fintunet tomhet. Får følelsen av at det ikke er en fest det de har snekret sammen til PSP.

Fintunet «Gran Turismo»-tomhet

 

Ja, interessant nok er det samme hovedkritikk som går igjen mot spillet i DBs anmeldelse.

 

AtW

 

Dagbladet's annmeldelse er hundre ganger bedre enn Trygve.

De har saklige poeng i annmeldelsen.

 

Trygve trekker GT:PSP poeng for å bedra spilleren, fordi det har en intro..

På første linje i annemldelsen, noe jeg aldri har sett før i en spill-annmeldelse.

Deretter klager Trygve over at spillet er gammeldags fordi det ikke sender han til intensiven når han krasjer, og så klager han også over at han også på ikke kan kjøre utenom banen eller dulte borti biler på kjøreskolen (!!), eller å finne sin egen strategi som han kaller det..

I tillegg så dikter Trygve opp, idiotiske ting i annmeldelsen sin, som om rød-fargen på bilen har noe å si, og lignende tull.

 

Hvor står det at han trekker poeng? Det er en innledning som omhandler GT-serien generelt.

- Dette er åpenbart en spissformulering, for å få fram at kollisjoner ikke modelleres på noe i nærheten av en realistisk måte.

- Det med rødfargen er en åpenbar spøk.

 

Det virker som du prøver veldig hardt å lese anmeldelsen på verst mulig måte, om ikke så vil jeg foreslå du leser igjennom den en gang til.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvis du først ser de andre 'åpenbare' som gjør at fakta-feil=spøk, og 'åpenbare' innviklede spissformuleringer, så er det merkelig at du ikke skjønner at andre kan se de 'åpenbare' konklusjonene man kan trekke utav at annmeldar omtaler introen til spillet som bedrag, o.s.v.

 

Mener du det ikke er åpenbart at røde biler har større fart er en spøk? Jeg finner det lite treffende å sammenlikne slikt med en spekulasjon om at denne utgaven "blir trekt pga introen" (som i seg selv er en gansek spesielle fortolkning i mine øyne)

 

AtW

Lenke til kommentar

Herre min hatt.

 

Når jeg leser enkelte kommentarer i denne tråden føler jeg at det er liksom greit å lire av seg diverse absurde usakligheter så lenge man har på seg anmelder-caps'en. Vel, slik er det faktisk ikke.

 

Eller jo, det er sikkert helt i orden dersom politikken på denne nettsiden er å fremstå som useriøs og amatørmessig. I så fall er artikkelen midt i blinken.

 

Som sagt tidligere reagerer jeg ikke på karakteren siden jeg ikke har peiling på om spillet er godt eller ei og har heller ingen forhold til GT-serien, men på anmeldelses innhold som minner mer på et fullstendig random forumsinnlegg enn et journalistisk verk som har som formål å presentere et spill til eventuelle spillere.

Lenke til kommentar
Hvis du først ser de andre 'åpenbare' som gjør at fakta-feil=spøk, og 'åpenbare' innviklede spissformuleringer, så er det merkelig at du ikke skjønner at andre kan se de 'åpenbare' konklusjonene man kan trekke utav at annmeldar omtaler introen til spillet som bedrag, o.s.v.

 

Mener du det ikke er åpenbart at røde biler har større fart er en spøk? Jeg finner det lite treffende å sammenlikne slikt med en spekulasjon om at denne utgaven "blir trekt pga introen" (som i seg selv er en gansek spesielle fortolkning i mine øyne)

 

AtW

 

--8<--

Gran Turismo er et spill som er bygd på løgn. For det første begynner spillet med en råstilig videosnutt hvor perfekt modellerte sportsbiler smetter rundt på fotorealistiske baner. Selvfølgelig kan ikke spillet leve opp til detaljnivået i videoen, men det er ikke den verste løgnen spillet prøver seg på. Bedraget stikker langt dypere enn som så.

--8<--

 

Hva er ellers vitsen med dette, er dette en spøk også?

 

--8<--

Likevel føles det fortsatt fryktelig øde på banen (fire spillere er igjen maksimum), og mangelen på turneringsstøtte legger en demper på moroa.

--8<--

 

I ars-technica-reviewet snakket de om dynamisk A.I, og det tok en times kjøring før AI'en hadde lært hvordan du oppfører deg, og deretter det ble jevne løp. :-/

Vi vet ikke om Spillverkets annmelder spillt i en time, og ikke oppdaget noe av dette.

 

Og i tillegg tror jeg dette er første bilspill-annmeldelse noensinne, hvor de ikke bryr seg med å nevne FPS, selv om det er en selvfølge at GT-spill har 60, så bør det stå i reviewet.

 

Karakter 3/10 på annmelder.. Dårlig jobb..

Lenke til kommentar

Hvorfor er dette en dårlig jobb ?

 

Dette er en anmelding som er ærlig, i motsetning til mange andre som er kjøpt og betalt.

 

Synes anmelder burde fått ros for å framstå som ærlig i en anmeldelse, av et spill som fanboys`a har venta på i 5 år, i stedet blir han slaktet.

 

Kjenner flere som nettopp har kjøpt GT på psp, og de har også blitt skuffa av spillet fordi det hele dreier seg om å samle biler, ikke kjøre løp osv, akkurat som anmelder nevner gjentatte ganger.

En av dem liker spillet, dog på grunn av at han kan samle masse forskjellige biler, og da blir spillet ikke en racing-"simulator", men et bilsamler-spill.

 

Alt i alt ser jeg på anmeldelsen som ærlig, men til tider skinner det litt igjennom at anmelder overhodet ikke like spillet :p

Lenke til kommentar

Jepp. Da var spillet kjøpt og spilt. Og jeg gir det lett 7/10.

 

Nå er jeg riktignok en GT tilhenger, men jeg hadde ikke nølt med å slakte hvis det var skikkelig dårlig. For de av dere som liker GT, så er dette helt topp, det ble sånn at jeg tok frem GT4 og putta det i PS3'n!

For det sier seg jo selv, at å spille bilspill på en knøttliten skjerm med fingertuppene er jo ikke helt det samme som å kjøre med ratt osv...

 

Men etter hva man kan forvente av et bilspill på en håndholdt konsoll er dette tvers igjennom Gran Turismo. Nostalgi.

 

Men kan jo prøve å gjøre slik..:

 

Endret av Totte-
Lenke til kommentar

Dette var nesten flaut å lese. Spillet blir anmeldt som om det skulle vært et arkade-spill. Dårlig og useriøs anmeldesle. Godt vi har mer enn 1 nettside her i landet som anmelder spill for dette var bare forferdelig. Ikke fordi anmelderen ikke ga 10/10 men på grunn av useriøse begrunnelser og uvitenhet om hva GT-serien er og står for. KJØRESIMULATOR er et stikkord du burde notere deg, ikke krasjesimulator.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...