Gå til innhold

9600Pro.. bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:lol:

Kjøp deg et 9500 pro kort . Det er barert på R300 GPU , samme som Radeon 9700 og 9700 pro.

Det du spør om er basert på billig GPU RV300 , og er tregere . Hovedgrunner til at ATI Kommer med 9600 er at chippen på 9500 er for dyr i produksjon , så de tjener ikke penger på å selge 9500 Pro kortene.

IKKE , IKKE , IKKE kjøp 9600 pro !

Det var en som synes det var rart at 9600 var dårligere enn 9500 ? Husker du Nvidia sin G4 Ti 4800 SE ? Som var svakere enn Ti 4600 ?

Lenke til kommentar

Stemmer nok desverre det at 9600PRO yter mindre enn 9500PRO. ATI har visstnok senket produksjonskortnadene betraktelig med 9600PRO, mens vi forbrukere betaler mer for mindre.

 

Det eneste interessante er de gode overklokkingsegenskapene, som gjør at dette visstnok lett kan klokkes til 9500PRO ytelse og enda lengre. Men så kan vel 9500PRO klokkes brukbart og overgår dermed 9600PRO alt i alt.

 

Se test: http://www.nordichardware.com/reviews/grap.../Radeon9600Pro/

Lenke til kommentar
:lol:  

Kjøp deg et 9500 pro kort . Det er barert på R300 GPU , samme som Radeon 9700 og 9700 pro.  

Det du spør om er basert på billig GPU RV300 , og er tregere....

 

Vel jeg trudde nå den var basert på RV350 jeg da :smile:

alle har skrive feil, bare det og rette på dem som er kluet (noe jeg sjelden gjør ovenfor meg selv :D )

Lenke til kommentar
:lol:  

Kjøp deg et 9500 pro kort . Det er barert på R300 GPU , samme som Radeon 9700 og 9700 pro.  

Det du spør om er basert på billig GPU RV300 , og er tregere....

 

Vel jeg trudde nå den var basert på RV350 jeg da :smile:

alle har skrive feil, bare det og rette på dem som er kluet (noe jeg sjelden gjør ovenfor meg selv :D )

 

Ifølge Toms hardware Guide så har du rett i at 9600 er basert på RV350.

 

Men hva mente du med "alle har skrive feil, bare det og rette på dem som er kluet (noe jeg sjelden gjør ovenfor meg selv :D )"?? Hvis du sikter til skrivefeil, så er det en hel mende at dem i ditt inlegg, så du bør vel ikke være for krass mot andre... :lol:

Lenke til kommentar

jeg tenkte han bare hadde trykket litt feil. hoppet over 5 tallet liksom... "driti" meg ut på det selv jeg.

nei det var liksom det jeg siktet til, at det er så mange som passer på at andre skriver riktig og dritet fulstendig i at man selv gjør det...

sånn som meg :D

 

og ikke bare THG. men også ati selv :smile:

Lenke til kommentar
Radeon 9600 Pro er et skikkelig møkka kort, selv om navnet skulle tilsi noe annet.

Radeon 9500 Pro er mye bedre kjøp. Billigere og yter mer.

 

Nuvel, i de fleste situasjonene ligger ikke 9600Pro så langt bak 9500Pro og i enkelte tester er den faktisk raskere, så å si at det er et møkka kort er en overdrivelse.

Men dem burde ha klokket kortet høyere IMO, 450/350 ville nok gjordt den mye mer interessant.

Lenke til kommentar
Har bestemt meg. Så x antall tester på toms hardware og ble veldig skuffet over FX5600ULTRA. Radeon 9500PRO er jo sååå mye bedre...

 

Se heller på x antall tester på x antall nettsteder. Tom's er etter hva jeg har lest ikke alltid den mest troverdige...

 

Husk også på at Nvidias nye drivere (44.03) skal ha tilført FX kortene en del mer ytelse i de vanligste benchmarkprogrammene.

 

Men 9500PRO er vel fremdeles bedre...

Lenke til kommentar
Nuvel, i de fleste situasjonene ligger ikke 9600Pro så langt bak 9500Pro og i enkelte tester er den faktisk raskere, så å si at det er et møkka kort er en overdrivelse.

Men dem burde ha klokket kortet høyere IMO, 450/350 ville nok gjordt den mye mer interessant.

Må du alltid pirke? :p

 

Poenget er mindre ytelse til en høyere pris.

Serien til ATI er oddetall eller partall. 9700, 9500, etc. og 9800, 9600, etc. :D

Lenke til kommentar

Radeon9600(Pro) har også bare halvparten av 'rendering pipelines' (4) og halvparten av geometri pipene (2) i forhold til Radeon9500Pro's henholdsvis 8 og 4...

 

Men Radeon9600(Pro) har jo SMOOTHVISION™ 2.1 og HYPER Z™ III+, noe Radeon9500Pro bare har v. 2.0 og III av...

 

Spørs jo hvor mye det egentlig har å si for fremtiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...