Gå til innhold

Nytt skjermkort til crossfire med radeon 4870.


Tellan

Anbefalte innlegg

Eg har eit sapphire radeon 4870 512MB kort som eg kjøpte for 1 år siden. Nå vurderer eg å kjøpa 1 kort til for å kjøra dei i crossfire. Slik eg har forstått det treng eg å kjøpa eit kort til i same serien for at dette skal virka, men kan nokon sei meg kva kort eg bør kjøpa for å få best ytelse.

Bør eg kjøpa 1 til sapphire 512mb kort som er heilt likt, eller kan eg kjøpa eit MSI Radeon HD 4870 1024 MB 9 cm fan (Det er dette kortet som er i same seiren med 1gb minne som er billigast ifølge hardware nå:) ).

 

Og vil eg få bedre ytelse ved å ha crossfire oppsett, er det skjermkortet eg helst bør oppgradera for å få bedre ytelse i spel?

Intel E8400 core 2 duo

8gb kingston 800MHz DDR2

Er det nokre andre komponentar som er viktige i spel enn prosessor, minne og skjermkort? Husker ikkje kva hovudkort eg har nå, men det har ivertfall støtte til crossfire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøper du et 4870 til med 1GB minne, så vil du fortsatt kun få 2x 512mb pga det svakeste trekker ned. Mao eneste alternativet jeg ville vurdert var å gå for det rimeligste 4870 512mb jeg kunne funnet.

 

Hvilken oppløsning kjører du på skjermen din?

 

Evt selge ditt grafikkort, og kjøpe et HD5870.

Lenke til kommentar
Kjøper du et 4870 til med 1GB minne, så vil du fortsatt kun få 2x 512mb pga det svakeste trekker ned. Mao eneste alternativet jeg ville vurdert var å gå for det rimeligste 4870 512mb jeg kunne funnet.

 

Hvilken oppløsning kjører du på skjermen din?

 

Evt selge ditt grafikkort, og kjøpe et HD5870.

 

Eg kjører 1920*1080 på skjermen.

Har vurdert å selga kortet mitt og kjøpa nytt også, men vil ikkje bruka for mykje penger på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...