Gå til innhold

Slutte med WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det handler ikke om kontroll, som er å undertrykke deg selv, da forsterker du bare det du egentlig vil (spille WOW), men slutte når man virkelig har fått nok.

 

 

nejda .. selvkontrol er alfa-omega :) når du har trent litt i den retningen blir værdagen mye lettere... ( ps.. de som er avhengig av wow burde virkelig undertrykke lysten til og spille uansett :p )

Lenke til kommentar

Hadde en liten pause fra spillet på noen månedet, og jeg må si at det var ikke før da at jeg skjønte hvor sinsykt avhengig man kan bli av dette spillet. Selv om wow ofte står på hos meg (Akkurat som MSN og Musikk), så er det sjeldent jeg faktisk spiller. Vi raider for tida stort sett 2-3 dager i uka. Første dag får med tilt totc normal og heroic, som tar oss 1.5-2 timer. 2. Dag går med til 10 man heroic og normal, som tar 10 min (ja, overdriver litt). Tredje dag er åpen post.

 

Poenget mitt er at man kan faktisk kontrolere det, men du må være klar over det. Alle som føler det går mye tid til wow bør prøve å ta seg en liten pause. Om du bruker det gode gamle "Andre sitter forran tven, jeg sitter forran pcen", da er du mest trolig avhengig allerede ;)

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Er selv i vurderingsfasen på å slutte.

Akkurat nå er det fåå faktorer som holder igjen!

De gode tingene er at jeg begynner så smått å få greit gear. (God mix av tier 8.5 og tier 9), jeg har en del gold der, jeg er i en bra guild som er rutinert og "god". (Clearet alt normal 25man content, unntatt Yogg)

 

De litt mindre koslige tingene er at jeg ikke er spesielt mega god. Spiller for det meste pve og når man ikke klarer å få ut mer enn 3,6-4k dps, nei da kommer man heller ikke med i raids.

PUG er uaktuelt da de 7 av 10 ganger ender i whipes om og om igjen.

Blir skuffa når jeg legger ned såå mye arbeid og ikke får noe igjen for det (I form av raids og slikt). Raids var en av de tingene jeg hadde gledet meg til da jeg startet med WoW.

 

 

Edit: For de instreserte:

WoW armory main

WoW armory alt(raiding char)

Endret av Wow 0_x
Lenke til kommentar

Synes det blir feil å slutte på den måten. Det blir nesten som noe du vil ha men ikke kan få.

 

Eneste måten i mine øyne som fungerer er å finne noe bedre å kjekkere å gjør.

Hadde nettopp en pause på 3-4 måneder som jeg ikke har tenkt på engang, fikk billappen så da gikk mye tid til å kjøre, tenkte aldri på wow var ikke noe jeg synes var morsomt helt til jeg skiftet til horde :p Startet nettopp for å spare penger :p Det er billigere å spille wow enn å drikke seg drita på byen hver helg for å sei det slik :p

 

Men uansett, å slutte med wow burde ikke vær noen ting du føler deg nødt til, det er spill som er morsomt, hvorfor ikke ha det gøy å spille? Hvis du har problem med å spille for mye, finn noe annet å gjør som er like kjekt. Feks drikke deg drita hvis du har nok av penger :p

Lenke til kommentar

Logg på WoW, lag en char, gjør 1 quest... Skru av spillet... WoW blir ufattelig kjedlig i lengden, og da er det ganske enkelt å finne på noe annet å gjøre. Selv om jeg alltid logger på i løpet av dagen. Så er jeg ikke mer en 2 timer maks online, før alt blir kjedlig.

 

Men når Cataclysm kommer, blir det nokk insane igjen :)

Lenke til kommentar
Last ned filmen "second skin" kan inrømme den traff spikern ganske godt i mange tilfeller + fikk på en måte lyst å slutte med WOW.

(dokumentar)

Jeg så den filmen, å jeg syns bare synd på de som har det slik. For en trist/deprimerende dokumentar. Jeg ser ingen grunn til å slutte å spille WoW pga noen har psykiske eller sosiale problemer, og finner trøst i ett MMORPG.

 

Hvis du kjenner deg godt igjen i dokumentaren, så ja, da skulle du slutta å game for en stund siden.

Lenke til kommentar

Kan vel si det på en ann måte, mange eller mye det man ser på dokumentaren er kjent, vært borti eller sett andre vært borti det.

Når man tenker på dem i den dokumentaren så synes man små synd på dem og på en måte ikke lyst å ende slik, vet at det ikke skjer men muligheten er der hvis man går den veien.

Lenke til kommentar

WOW er en sykdom og det finnes ingen kur. Er som alkoholisme, man kan slutte å drikke, men man vil alltid være en alkoholiker.

 

Jeg sluttet 2 ganger, begge gangene begynte jeg på ann igjen når exspansion kom. Raidet alt for mye, på det verste raidet jeg 6-7 ganger i uken. Siste periode jeg spilte var jeg mer casual, men guildet ville ha meg med oftere og oftere på raid, var ganske godt gearet DK Tank. Jeg gjor som trådstarter, innså at jeg alltid ville komme tilbake om jeg hadde characterene mine i behold, så jeg solgte alt gearet, ga vekk pengene og slettet characterene. Tenker fremdeles på spillet, men hadde aldri giddet å levle opp en ny character.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...