Gå til innhold

Slutte med WoW


Anbefalte innlegg

Jeg syns ikke det er noe problem å slutte å spille WoW. Jeg har faktisk ikke spilt på noen dager nå, kanskje et par minutter om dagen for å sjekke post elns. Jeg så en dokumentar her om dagen om avhengighet til spill som WoW - jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke er avhengig etter å ha sett det. De testet hjerneaktiviteten til spillere og ikke-spillere. Da viste det seg at de som er avhengig tenker i et helt annet mønster enn ikke-spillerne. Det var ganske interessant.

 

Men jeg syns det er bra du tok deg sammen og fikk spillet ut av livet ditt. Jeg vet at dette er like ille som å være avhengig av f.eks nikotin. Men på en annen måte selvfølgelig.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg syns ikke det er noe problem å slutte å spille WoW. Jeg har faktisk ikke spilt på noen dager nå, kanskje et par minutter om dagen for å sjekke post elns. Jeg så en dokumentar her om dagen om avhengighet til spill som WoW - jeg kan si med sikkerhet at jeg ikke er avhengig etter å ha sett det. De testet hjerneaktiviteten til spillere og ikke-spillere. Da viste det seg at de som er avhengig tenker i et helt annet mønster enn ikke-spillerne. Det var ganske interessant.

 

Men jeg syns det er bra du tok deg sammen og fikk spillet ut av livet ditt. Jeg vet at dette er like ille som å være avhengig av f.eks nikotin. Men på en annen måte selvfølgelig.

 

navn på den dokumentaren ? høres intresang ut

Lenke til kommentar

Dokumentaren var på tysk, så jeg tviler på at du ville hatt noen glede av det. Gikk på en kanal som heter "Spiegel-TV" og det eneste engelske de hadde der var dubba. Men hvis du likevel er interessert kan jeg jo se om jeg kan finne ut hva den heter.

Endret av Therawyn
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For å utlevere meg selv litt:

jeg spilte ikke WoW på 2 uker, så spilte jeg noen dager igjen, og sluttet på nytt i ca 3 uker. På tirsdag begynte jeg på'n igjen...

 

Jeg finner ikke noen alternativer som holder på interessen, og det er 10 ganger koseligere og artigere å løpe omkring og drepe virtuelle mobs, enn å zappe mellom kanaler på TV-en. Så jeg er tydeligvis hekta.

 

Planen min nå er å vente på at jeg går lei av WoW, eller blir voksen. Det er en langsiktig og utspekulert plan... :roll:

Lenke til kommentar
For å utlevere meg selv litt:

jeg spilte ikke WoW på 2 uker, så spilte jeg noen dager igjen, og sluttet på nytt i ca 3 uker. På tirsdag begynte jeg på'n igjen...

 

Jeg finner ikke noen alternativer som holder på interessen, og det er 10 ganger koseligere og artigere å løpe omkring og drepe virtuelle mobs, enn å zappe mellom kanaler på TV-en. Så jeg er tydeligvis hekta.

 

Planen min nå er å vente på at jeg går lei av WoW, eller blir voksen. Det er en langsiktig og utspekulert plan... :roll:

Haha, måtte du recovere characterene dine da? Eller startet du bare en ny character? :)

Lenke til kommentar
Selv fant jeg ut at jeg liker WOW for mye til å slutte helt. Det er ingen spill som kan erstatte WOW, og det er ingen spill som kan erstatte CSS. Gjør ikke meg noe om jeg er hekta heller :devil:

 

Husker da jeg spilte CSS aktivt, tenkte at det kan ikke komme et spill som ersattter CSS liksom... så begynte jeg med WOW og nå tenker jeg det samme :p yy, kommer nok noe, noe man ikke klarer å tenke enda :>

Lenke til kommentar
Mente i hver sin sjanger. Jeg har alltid likt skytespill, men ingenting har overtatt gamle spillet CSS. Håper de gir ut CSS 2.

 

Ingenting har overtatt gode gamle CS. Håper CSPromod blir bedre. (Måtte bare)

Aldri likt ett spill så godt som cs jeg, ikke wow var bedre engang. Eneste spillet jeg har spilt aktivt i flere år.

Lenke til kommentar

jeg skal aldri slutte med WOW!

Jeg blir aldri så hekta at jeg får et problem

Jeg lar ikke wow gå utover noe annet en nattesøvnen.

Jeg driter en lang marsj i achievments.

Jeg driter en enda lengre marsj i om det tar 3 måneder for meg å få til noe som andre får til på en uke.

Jeg har det gøy, er en casual slob, er lat og sær.

 

Min wow bremse er kona mi. Hun trenger ikke gjøre annet en å gi meg et blikk, så veit jeg at jeg driver for mye.

 

Så, alle de som vil slutte...ikke gjør det, finn heller en bremse, og balanser spillingen slik at det ikke går utover andre viktigere ting.

 

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Personlig har jeg ingen problemer med å legge fra meg spillet til enhver tid, om jeg skulle trenge en pause, evt slutte.

Ditto. Har selv gjort dette siden jeg begynte å spille i 2004(dersom jeg husker eu-releaseåret riktig). Primært er det sommerhalvåret jeg tar meg fri fra ettersom jeg uansett har å gjøre på da. Så nå for vinterhalvåret har lysten kommet tilbake igjen. Har aldri helt skjønt det der om at man må slette characterene sine kun fordi de slutter, men har vel litt med at det blir "vanskeligere" å begynne på igjen.

Forøvrig så spiller samboeren wow også, så hu har ikke noen stramme tøyler på meg der.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...