Gå til innhold

Hvor er veiene vi har blitt lovet?


Jakke

Anbefalte innlegg

rundt i fylket her har de iallefall begyndt ny asfalt på RV4 mellom raufoss og jaren. problemet er jo at de glemmer omtrent alle andre veier, så fort du sviner av RV4 er det jo veier som ikke er holdbart til hest og kjærre engang. sprukken gammel asfalt, med stoore hull, smale veier og videre videre.

 

er visse steder det virkelig klør fingra på mange for å fylle igjenn hull som omtrent ødelegger bilen selv, men dette er jo ikke lov, og at noen bil fra komunen fyller igjenn selv etter x antall telefoner kan en jo glemme. må som regel noen skikkelige ulykker til, med resultat hardt skadet eller værre, da plutselig fyller de igjenn hullet og beklager de ikke har gjort det før. men å fikse andre hull videre på samme vei, det skjer ikke.

 

generelt alt for dårlig veistandard rundt i norge, og ALT for dårlig vedlikeholdt av veiene. det er som noen nevne ovenfor lappeprosjekter der de lapper noen hull og legger såvidt noen meter asfalt her og der. dyrt i lengden med dårlige resultater.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei men veiene her har vært et dass siden 60-tallet. Mens østlandet får full prioritering så er det for jævlig å kjøre her. Folk må nesten komme hit og prøve selv... Det er vi selv om betaler for skader pga hull og liknende, ikke staten.

 

Og vest-Lofoten er veiene så smale at mange busser ikke tør kjøre der, i frykt for å ikke klare smale brå svinger så de sperrer veien

Lenke til kommentar

Nei men hvorfor skal alltid alt være sørafor? OL? ALLE ble sure i Oslo når de ble stemt bort. Veier: sørafor. STOOORT Operahus, oslo er et lappeteppe, for de bygger nye veier OVERALT der. Men her oppe skjer det lite. Faktisk ingenting. Og ved tanke på hvor lenge de veiene har vært så dårlig siden de ble bygd

Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å ruste opp alle veiene på en gang. Det finnes ikke ressurser til å gjøre alt på en gang. Man må bare være tålmodig, for de har nødt til å prioritere...

Men det burde det være. Tenk på alle milliardene som har blitt betalt i form av avgifter på bil, bensin og vei. Hadde alle disse milliardene vært brukt som de skal, hadde ikke veistandarden i Norge vært et problem. Enkelte har det sikkert greit der de bor, men mange steder ute i distriktene er veiene et trist syn. Det tar årevis mellom hver gang det legges ny asfalt på gamle, nedslitte veier fulle av krater både her og der. Mange steder må man passe seg meget godt for disse hullene, med mindre man vil ødelegge dekk, felger og hjuloppheng på bilen sin. For mange veier og parkeringsplasser spesielt er fulle av dem. De gangene teknisk etat er nødt til å grave opp vei for å f.eks. legge nye rør, legger de fra seg et lass av grus og småstein etter de er ferdige. Det tar gjerne flere år før de gidder å rydde opp etter seg og legge på ny asfalt.

Og det er nesten en sensasjon de gangene hovedveiene får noen få km. med ny asfalt. Her jeg bor lønner det seg ikke å kjøre en ny, flott bil. Det er nesten bedre å kjøre en gammel rusthaug som ikke er så nøye med. For veiene er så dårlige at de ødelegger bilene våre. Det hjelper ikke akkurat på nattesøvnen.

Kan hende enkelte synes slikt er helt greit. Det synes ikke jeg.

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Nei men hvorfor skal alltid alt være sørafor? OL? ALLE ble sure i Oslo når de ble stemt bort. Veier: sørafor. STOOORT Operahus, oslo er et lappeteppe, for de bygger nye veier OVERALT der. Men her oppe skjer det lite. Faktisk ingenting. Og ved tanke på hvor lenge de veiene har vært så dårlig siden de ble bygd

Holder en til der ingen skulle tru at nokon kunne bu, må en forvente ikke å være øverst på enhver prioriteringsliste. Nå er jeg like for vegbygging (og like oppgitt over samferdselsprioriteringen på statsbudsjettet) som enhver annen, men en kommer ikke unna at det bor over dobbelt så mange i Oslo/Akershus alene, som det gjør i hele Nord-Norge.

Lenke til kommentar

Det har like mye å si for oss som for dere at vi har ordentlige veier. Dere sitter der med fete 2-felts opp til 4-felts motorveier, mens vi sitter her med hullete veier som såvidt to trailere kan møtes. Og om ikke 25000 innbyggere er god nok grunn til å la Lofoten få ordentlig vei, da er det noe JÆVLIG galt med landet.

 

Det er en grunn til at jeg stemte Høyre, og er forbanna for at de tapte valget pga. den fine arealmåten å regne stemmer på. Men huff...

Lenke til kommentar
...

Nei, det bør det ikke være. Jeg husker jeg så et anslag på hva det ville kostet å ruste opp alle veiene som kunne trenge det i Norge og det ble anslått at man måtte brukt hele oljefondet og vel så det om det skulle være mulig. Om den kilden var pålitelig vet jeg ikke, men at det ville kostet mye er det ikke noen tvil om. Og det finnes ikke så mange veiarbeidere/anleggsarbeidere at det kunne være mulig. Da måtte vi antagelig leid inn folk fra utlandet...

 

Prioriteringer vil det alltid være, uavhengig av hvilken regjering som sitter ved roret.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Det har like mye å si for oss som for dere at vi har ordentlige veier. Dere sitter der med fete 2-felts opp til 4-felts motorveier, mens vi sitter her med hullete veier som såvidt to trailere kan møtes. Og om ikke 25000 innbyggere er god nok grunn til å la Lofoten få ordentlig vei, da er det noe JÆVLIG galt med landet.

Det ser ut som det er lett å "glemme" at Lofoten faktisk har fått en del veimidler opp gjennom årene.

 

Jeg nevner i fleng:

- Lofast

- Nappstraumen tunnel

- Utskiftning av Kråkeren og Djupfjorden bru, skikkelig bru med 2 felter

- Rassikring og utbedring av veier i vest (mye har vært gjort, og enda mer er på vei)

- De to mest trafikkerte veistrekningene, Kabelvåg-Svolvær og Leknes-Gravdal har fått ganske god standard med separat vei for fotgjengere/syklister.

 

Så en ting er at utbyggingen ikke skjer så raskt som du ønsker. Men det betyr ikke at det skjer noe. Veiutbygging tar tid og alle i hver kant av landet skal ha sitt, så her må man bare smøre seg med tålmodighet. Tross alt har Lofoten fått en del utbygginger opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Dette med sikkerhet er tull. Grunnen til at folk krasjer er at de ikke at veiene er dårlige men fordi de feilberegner farten etc.

 

Hadde det vært veien sin feil så hadde jo alle krasjet der.

 

Det er nok litt riktig, men sånn som alle reklamer om fartsgrenser og sånn på radioen nå er så skjer 60% av ulykker i front mot front, Vi trenger firefelts veier med midtdelere og planfrie kryss. Det er ingen sjans i havet mot å realisere denne såkalte 0 -visjonen hvis e18 eller e6 skal bestå av kryss der trafikken må stoppe opp pga en bil og den minste ukonsentrasjon fører til store ulykker.

Veiene i norge er aaltfor dårlige. Og jeg har ingen tro på noe veldig mye bedre versjon nå som vi skal ha 4 år nye år med de rødgrønne, noe som med andre ord betyr at det ikke blir en dritt forandring.

Nå har vi hatt rødgrønt i så mange år, og hva har vi fått? Ikke nok ihvertfall, det som irriterer meg er at ingen skjønner dette.. De bare stemmer samme måte som de gjorde når de var små, arbeider tiden er over. Vi er blitt modernisert.

 

Wow, følte meg nesten som en politiker. :p Men vei-politikken synes jeg faktisk er nokså viktig, ettersom jeg bruker mye tid i bil.

Lenke til kommentar
Nå har vi hatt rødgrønt i så mange år, og hva har vi fått? Ikke nok ihvertfall, det som irriterer meg er at ingen skjønner dette.. De bare stemmer samme måte som de gjorde når de var små, arbeider tiden er over. Vi er blitt modernisert.

De rødgrønne har brukt langt mer i vei enn hva Bondevik 2 regjeringen gjorde.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Veiavgiften ble oppretet for å lage og vedlikeholde veier.

 

Bompenger er rene torturen for folk som kjører ofte.

 

Nordmenn og kvinner beskattes 40% med alt av avgifter man må betale tilsammens på alle mulige ting.

 

Vi utnyttes til det fulle. Orda fra venstre orienterte er rene falskneriet.

 

Bompenger er dobbel betaling.

 

De sitter å finner opp nye avgifter hele tiden.

 

blir nok snart PC lisens også. Betale for å eie noe er av det dummeste.

 

Feks Tv lisens. Nrk hadde ikke dødd av reklame.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Veiavgiften ble oppretet for å lage og vedlikeholde veier.

 

Bompenger er rene torturen for folk som kjører ofte.

 

Nordmenn og kvinner beskattes 40% med alt av avgifter man må betale tilsammens på alle mulige ting.

 

Vi utnyttes til det fulle. Orda fra venstre orienterte er rene falskneriet.

 

Bompenger er dobbel betaling.

 

De sitter å finner opp nye avgifter hele tiden.

 

blir nok snart PC lisens også. Betale for å eie noe er av det dummeste.

 

Feks Tv lisens. Nrk hadde ikke dødd av reklame.

 

 

http://www.dinside.no/790081/slipper-bompenger

kjøp deg ELbil da, problem solved.

 

å kjøre bil forurenser miljøet, så noe av pengene som betales av billister bør brukes på forskningen og produksjon av miljøvenlige alternativer. når man er med på å skade miljøet er det rimelig å måtte betale for skadene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Veiavgiften ble oppretet for å lage og vedlikeholde veier.

 

Bompenger er rene torturen for folk som kjører ofte.

 

Nordmenn og kvinner beskattes 40% med alt av avgifter man må betale tilsammens på alle mulige ting.

 

Vi utnyttes til det fulle. Orda fra venstre orienterte er rene falskneriet.

 

Bompenger er dobbel betaling.

 

De sitter å finner opp nye avgifter hele tiden.

 

blir nok snart PC lisens også. Betale for å eie noe er av det dummeste.

 

Feks Tv lisens. Nrk hadde ikke dødd av reklame.

 

 

http://www.dinside.no/790081/slipper-bompenger

kjøp deg ELbil da, problem solved.

 

å kjøre bil forurenser miljøet, så noe av pengene som betales av billister bør brukes på forskningen og produksjon av miljøvenlige alternativer. når man er med på å skade miljøet er det rimelig å måtte betale for skadene.

 

Ingen eier miljøet, men du har rett i det med forskningen men vi som ikke støtter slik tull vil ikke betale for dette.

 

ingen "skader" fra biler er permanente.

 

Dessuten har Elbiler elendig rekkevidde og det tar hele dagen å lade dem.

 

Edit: Dessuten er elbiler mye større fare da en elektromagnetisk ladning fra sola kan gjøre alle verdens elbiler ubrukelige mens man bare trenger å kanskje skifte plugger og batteri på en bensinbil.

 

råtten propaganda.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...