Gå til innhold

Hvor er veiene vi har blitt lovet?


Jakke

Anbefalte innlegg

Har sittet og gnidd knoklene mot muren siden jeg fikk lappen, og skjønner enda ikke.. hvor blir det av veiene vi er blitt lovet? Veipakke 1, 2, 3, fjorten og ørten.

 

Og når det først bygges, så er det 4-felts gjennom hele Akershus, så langt utenfor Oslo at man ikke har sett kø der, før de stengte resten av veien vel å merke.

 

Ingen som har tenkt på E6 nord for Nord-Trøndelag? Det er svingete, det er smalt, flere plasser er det ikke midtstripe, tunnelene er så smale at det er SKUMMELT å møte en trailer der.

Samme gjelder hjemplassen min Lofoten. Det er svingete, bratte bakker som LETT kunne vært unngått.

 

http://www.lofotposten.no/lokale_nyheter/article4131146.ece

 

Dette er midt i bakken. Rett før bakken er det en 100-110 graders sving, rett før bakken. og i bakken en venstresving og en tunnel så smal at en trailer og en bil må presse seg forbi hverandre. Hvor er tunnelen som skal komme i bunnen av bakken midt i 110-graders svingen?

 

Dette er løfter vi får. Lofoten står med en enorm del bobilturister, busser og selvfølgelig trailere med fisk, tørrfisk, hval, landbruksprodukter og ellers lokal trafikk. Jeg synes det er rart at vi ikke har ekstremister i Norge. Folk står i helsekø, dør i helsekø, skoler så dårlige at elever ikke burde hatt lov å vært der.

 

Takk gud for at man får flytte fritt mellom land, finnes alltid bedre alternativer, men jeg synes jeg som er så ung skal gi Norge en sjanse til.

 

Dette er min mening, diskuter og kommenter gjerne, meningen står ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg lurer på er stjørdal-steinkjær.

Det er god veg fra trondheim, og fra stjørdal-steinkjær er det god veg med midtdeler bare av og til.

Dvs det er 1km smal og svingete veg for hver km med god veg med midtdeler. Hadde man kostet på seg 3-4 km mer med god veg hadde man plutselig hatt 10mil med god veg.

 

Ser ikke helt vitsen med det, mange dyre og små prosjekter isteden for en god.

 

Og den nye vegen går forsatt svingete som den gamle hestevegen, svinger i en stooor bue for å gå rundt en liten haug som man ikke gadd å flytte for 200 år siden.

Hva ble resultatet?

 

d_dsulykke_grong_742358i.jpg

post-64596-1253044413_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

ja, kan jo ikke bars skylde på veiene heller da. sier ikke at det ikke er dårlige veier, men at mange som kræsjer, kjører uforsvarlig og alt for fort.

ofte når jeg er ute og kjører ser jeg mange som kjører fort og uforsvarlig, skal alltid forbi no matter what.

 

men ja jeg synes noen veier er for dårlig, spessielt småveier litt ute på landet.

smale og svingete veier burde vært forbedret

Lenke til kommentar
skal alltid forbi no matter what.

Må skrive under på den, kjørte fra skorvas til trondheim, 26mil på søndag. Lå i 5-10 over grensa og ALLE som kom bak meg kjørte forbi på hele strekningen, ikke bare 3-4 men alle.

Nordtrøndere kjører styggest i landet, gjerne 50-60 over og det logger blomster på annenhvert jorde.

Lenke til kommentar

En ting er nå veier, men en annen ting man kan ta fatt på er alle disse forbaska plantene de skal ha midt i rundkjøringene. Hold på å kjøre på en nå nettopp fordi jeg ikke så han før han kom i svingen. Jeg skjønner at det blir penere, men hva med trafikksikkerheten?

Kjører en del på strekningen Trondheim - Namsos, og der bør det være fult mulig å bygge en to-felts mottorvei hele veien fra Trondheim til Steinkjer. Få fart på sakene!

Lenke til kommentar
Bruno99:

 

Ikke bare riksveg, men stamveg er E6 og E10. Men de gjøres lite med nord for Trondheim.

 

znicon:

 

Sist jeg var i Steinkjer holdt de vel på med tofelts?

Det bor ikke så mye folk der så det er ikke lønnsomt å bygge ut den strekningen. Da er det bedre at tungtrafikken heller går igjennom sverige og over svenskegrensa og inn via narvik/mo i rana :roll:
Lenke til kommentar

Aktuelle veiprosjekter på E6 og E10 nord for Trondheim:

E6 Vist-Selli

E6 Brattåsen-Lien

E6 Brenna-Brattåsen

E6 Kulstaddalen

E6 Majahaugen-Flyum

E6 Reinforsheia-Røssvoll

E6 Setså jernbaneundergang

E6 Setermoen

E6 Storsandnes-Alta (nær 50 km lang veistrekning vestover fra Alta, under utbygging)

E10 Solbjørnneset-Hamnøyn

 

Alle disse prosjektene er nevnt i NTP, så det er sannsynlig at de vil bli påbegynt i løpet av de neste 5-10 årene (flere er allerede påbegynt eller skal påstartes innen 2011). Regjeringen bevilger mer penger til vei nå enn før, men det tar faktisk tid å komme i gang og bygge nye veier.

 

b-real: Det er faktisk ganske store trafikkmengder langs E6 Stjørdal-Steinkjer, som tilsier en mye høyere veistandard enn det som faktisk er i dag. Så snart man kommer nord for Steinkjer stuper trafikkgrunnlaget til bunns, og vanlig tofelters med gul midtstripe blir "bra nok". Nå bygger de jo firefelts på E6 like sør for Steinkjer.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...