Gå til innhold

72 prosent bruker XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ang. uptime;

En av kundene på jobben har en Win98 (!!?) maskin som har gått sammenhengende siden 22:35 den 12 mars 2000. Den kjører en forholdsvis enkel oppgave, er uten nettverk og blir veldig sjelden benyttet av brukere.

Den skal forøvrig byttes nå i november, det blir jo nesten litt trist...

Lenke til kommentar

Poenget med det jeg skrev om uptime var at Win7 har iallefall ingen store problemer med stabilitet. Starta også med å si at "Ikke at det er noen verdensrekord akkurat"...men en Linux bruker måtte jo bare kommentere det selvfølgelig. Win7 starter på 16 sec her, så er liksom ingen pine å måtte reboote en gang i blandt.

Lenke til kommentar
---klipp---Linux har blitt mye mer brukervennlig enn det en gang var, men slikt som filbehandling er enklere i Windows enn Linux.

 

Filbehandling? Hva mener du her? Arbeider du i desktop-miljøet er vel dette tilnærmet HELT likt?

Hvis du mente filbehandlingen fra et terminalvindu, tror jeg nok at Linux grunnsystemet er mye bedre utviklet enn kommandopromptet i Windows.

Filbehandling er vel et ord som ble mer brukt på 90-tallet. Men da drev vel ikke du med data? :p

 

Med filbehandling så mener jeg når man åpner, kopierer, flytter, sletter og renamer filer i enten Windows Explorer eller Nautilus i Ubuntu. Kommando linja hører fortiden til mener jeg på akkurat dette feltet... Windows er overlegen Linux når man bruker høyre musetast og "drag & drop" der man bare drar filene til andre steder. Jeg føler meg sterkt begrenset med Nautilus her, og er ên av grunnene til at jeg kasta ut Ubuntu til fordel for Windows7. Mulig jeg prøver Linux igjen i fremtiden, men til mitt bruk så funker Win7 rett og slett bedre.

 

Din erfaring med nautilus i ubuntu stiller jeg meg tvilende til, da alle tingene du nevner finnes her, tilogmed støtte for samba (windows networking).

At dette skal gjelde for "linux" stiller jeg meg undrene til. Det finnes flere Linux-distribusjoner enn ubuntu. Jeg tolker i beste hensikt, og minner om at du helt enkelt kan installere flere eller andre filutforskere hvis ikke nautilus faller i smak.

 

Jeg nevner i fleng, Dolphin, Thunar, Konqueror, PCman, osv osv. Prøv igjen, og spør gjerne om råd.

 

Liste over filutforskere her kan du sammenligne og finne en som er lik det du er vant med. Ellers går det jo ann å opprette en ny tråd der du spør om eller påpeker hva som er enklere med filbehandling på windows.

Lenke til kommentar
Poenget med det jeg skrev om uptime var at Win7 har iallefall ingen store problemer med stabilitet. Starta også med å si at "Ikke at det er noen verdensrekord akkurat"...men en Linux bruker måtte jo bare kommentere det selvfølgelig. Win7 starter på 16 sec her, så er liksom ingen pine å måtte reboote en gang i blandt.

 

Og poenget mr.Flame er?

Lenke til kommentar
Filbehandling ... ?
copy *.* except (*.doc;m*.exe) :FTP
for file in c:\temp\*.* do IF (@unopendays[%file] > 365) del %file

Grafiske brukergrensesnitt har utvilsomt sine mangler...

Mulig, men da må man huske slike kommandoer og være rask på tastaturet da for at det skal være mer effektivt.

 

Poenget med det jeg skrev om uptime var at Win7 har iallefall ingen store problemer med stabilitet. Starta også med å si at "Ikke at det er noen verdensrekord akkurat"...men en Linux bruker måtte jo bare kommentere det selvfølgelig. Win7 starter på 16 sec her, så er liksom ingen pine å måtte reboote en gang i blandt.

 

Og poenget mr.Flame er?

Poenget ditt med å kommentere innlegget mitt er?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Mulig, men da må man huske slike kommandoer og være rask på tastaturet da for at det skal være mer effektivt.

Vel, at den grafiske filbehandlingen blir en show-stopper er litt underlig tatt i betrakning de svakheter denne uansatt vil ha. Jo enklere ting blir å bruke jo fattigere er de som regel på funksjonalitet.

Da kommer det ofte et shell og regexp's for å redde deg. Kunnskap forhindrer irritasjon.

Lenke til kommentar

Med denne farten (18,8% på 2 år og 8 måneder) kommer det til å ta ytterligere 7,5 år før Vista når 72% markedsandel. Men det kommer jo selvsagt aldri til å skje på grunn av Windows 7. Med andre ord har Vista floppet markedsmessig. Noe mange av oss har visst og påpekt i lange tider.

 

Hvordan det går med Windows 7 blir spennende å se. Min spådom er mer suksess enn Vista men mindre suksess enn XP.

Lenke til kommentar
Med denne farten (18,8% på 2 år og 8 måneder) kommer det til å ta ytterligere 7,5 år før Vista når 72% markedsandel. Men det kommer jo selvsagt aldri til å skje på grunn av Windows 7. Med andre ord har Vista floppet markedsmessig. Noe mange av oss har visst og påpekt i lange tider.

 

Hvordan det går med Windows 7 blir spennende å se. Min spådom er mer suksess enn Vista men mindre suksess enn XP.

 

Det var ikke akkurat en overraskelse at Vista kom til å floppe, vista hadde et par positive forandringer, men det meste var "Crap" i forhold til Windows 7 for å ikke nevne de massive negative tilbakemeldingene som florerte både på forum og fra nerder.

 

Men, det er jo nettop der W7 gjør noe stort, det ser langt bedre ut en urgammle xp sammtidlig som det nye interfacet faktisk fungerer veldig bra og er både effektivt og nyttig.

Man kan jo også nevne at UAC nå faktisk fungerer som den skal og fører ikke til flere selvmord blandt frustrerte databrukere , filbehandling fungerer som den skal og ytelsen er på par med Xp eller bedre i noen tilfeller.

 

Men, jer er personlig av den oppfattning at du kommer til å ta feil når det gjelder Windows 7 vs XP , tror faktisk at W7 kommer til å bli en enorm suksess men det vil sannsynligvis ta ca 1 år før w7 tar av fullstendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...