Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse er primært for Win8 og har SCSI-filter drivermodellen, mao. er 11.2 med gamle win7 drivermodellen en bedre løsning for de på win7. Win8 brukerne må nok innfinne seg med den nye modellen, da den er nødvendig..

 

Så nei, hold deg til 11.2 dersom du er på win7...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Poster et resultat jeg ikke har sett så mange av her inne i tilfelle noen er interessert. De kommer fra en Intel NUC, core i5-utgaven med 3427U CPU på 1,8-2,8ghz Ivy med 8GB 1600mhz Vengeance CL9 RAM, og SSD'en er en Plextor M5M 128GB mSata. Har satt strømstyring til høy ytelse i W8, men ellers ikke skrudd av noe strømsparende i BIOS. Regner med at dette kunne hjulpet på 4K les og skriv?

Som en kuriositet skal hovedkortet med tilbehør ut av NUC'en og monteres i en motorsag som startes med snorstarten :dremel:

 

post-67869-0-19377100-1375811777_thumb.png

post-67869-0-49418800-1375811775_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg skulle bare ta en Anvil bench her i dag og så fikk jeg bare dette :

 

Edit : Nå skal det sies at jeg har ikke restartet Win7 på over 25 døgn da, så det kan kanskje ha noe å si (?). Men den error meldinga har jeg aldri fått før. Prøvde å laste ned Anvil programmet på nytt, men samme skjer. Hva kan det være?

post-10067-0-32697400-1376068787_thumb.jpg

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Noe .NET som mangler eller er disablet?

 

Har du reinstallert OS så kan jo det være noe slikt..

Nei jeg har .NET på plass og på auto. Anvil funka fint etter sist gang jeg la inn Win7 på nytt. Mulig alt som skal til er å restarte....men siden jeg har allerede 25 dager oppetid, så lurer jeg hvor lenge jeg kan la det gå før jeg må restarte (oppdateringer, drivere ol.)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Prøvde og teste min nye 840 evo 120gb med AS ssd benchmark, men er merkelig, for det første så får jeg rundt 10mb på seq write rubrikken. Og for det andre så fryser hele programmet på 4k...

 

Bruker win8, funker ikke AS på win8 eller `?

Har du valgt satamode til ahci i bios? Legg inn nyeste intel inf driver og intel rst driver om du har intel system.

Asssd funker i win 8 :)

Lenke til kommentar

Har du valgt satamode til ahci i bios? Legg inn nyeste intel inf driver og intel rst driver om du har intel system.

Asssd funker i win 8 :)

så det sto achi i grønt når jeg provde og bruke den så regner med det, kikket over alle disse tingene i fjor nå jeg hadde intel80gb gen2, så det burde være i orden all thing selv om jeg ikke husker alle ting jeg kikket på og var bevist på den gang.

 

btw..inf og rst ?

 

Tok forresten og lasted ned og kjørte anvils utility i mellomtiden:

 

post-87643-0-55969700-1378038671_thumb.png

 

Virker ikke skriv veldig veldig dårlig ut fra spec'sene some skal være nesten de samme som for les. Fikk jo bare rundt 10mb is AS SSD....begynner og lure litt.

Lenke til kommentar

Har du skjekket at "Aktiver skrivehurtigbuffer på disken" er huket på i policyer i enhetsbehandling?

Gjorde det nettopp nå, var aktivert den ja. Skjønner forresten ikke helt vitsen med å sjekke sånn thing forresten, sånt skal jo være aktivert som default så lenge ikke jeg har deaktivert det eller hva ?

 

Regarte du på resultatet jeg fikk forresten, det virket lavt eller hva ?

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Grunnen for spørsmålet er at om den ikke hadde vært aktivert kunne det forklart hva du opplever.

Ja det vet jeg jo, men som jeg sa slikt skulle vel være aktivert som default så lenge det ikke er skrudd av.

 

Og dessuten så vet jeg ikke helt hva jeg opplever ennå... Har ikke fått noen respons på resultatet ennå. Syntes du det virket feilaktig ? For det skal vel ikke være sånn ?

Endret av FullColor
Lenke til kommentar

Et alternativ kunne vært at du har torturert SSDen med kontinuerlig random writes ved full kapasitet og benchmarket før TRIM har fått gjort jobben sin, eller at TRIM ikke er aktivt. Det som er litt forvirrende er 4K RW QD 4 og 16, som er i et område som er helt ok, mens hvor du ikke har QD er skriveytelsen helt i bunn.

For å få litt fler datapunkt å analysere med hadde det vært fint om du kjørte ATTO, som profilerer sekvensiell les/skriv som funksjon av block størrelse, med mulighet for å sette QD.

Om resultatet blir rart eller ikke en gjevn skalering i ATTO med standard innstillinger (som er 256MB testfil, Overlapped IO, QD 4) hadde det vært fint om du også legger ved med QD satt til 2 og 10 for å vise spektrumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...