Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Er det mer nandflash på M3 med tanke på 24nm vs 32nm? Jeg har nesten begynt å tenke hvorvidt jeg heller kjøper produkter med "gammel" flash produksjonsteknikk da disse i teorien skal ha bedre ytelse, lengre levetid etc.

 

Anvil testen av M3 ble vel gjort uten komprimeringsraten man bør sette for SF2 enheter, eller er det noe jeg ikke har fått med meg nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sier så kan det være noe jeg gikk glipp av, jeg trodde dette var en SF2 enhet som jeg skrev :). SF og SF2 må vel behandles likt der? Da må jeg si det er imponerende tall.

 

EDIT:

Vet ikke helt hvorfor jeg antok det var en SF2 enhet, en rask google viser Marvel :thumbup:. Kan vel bare si at jeg ikke har fulgt med på detaljene en stund.

 

EDIT2:

Japp Betroz, "Marvell 88SS9174-BKK2", bare en håpløs bablete test jeg leste som ikke klarer å nevne dette før side 4 etter masse blabla hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette er det beste resultatet jeg har sett med 2 ssder på hovedkortkontroller tror jeg! :new_woot:

 

Kanskje jeg også må ha noen intel ssder til? :hmm:

 

 

Intel SSD 520 120GB til 995.- hos NetShop... For de som lurer på ytelsen, her er et noen bencher fra noen sider tilbake i tråden: Link1, Link2 og Link3

 

 

Så da Nizzen får du dem til min pris, og alle andre, løp og kjøp stabil SF SSD :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at jeg har 2x Intel X25-M 160GB G2 i R0 allerede så hadde jeg hoppet på dette tilbudet. Men synes ikke å gå ned i plass er verdt det. Ytelsen er nok bedre på 520, men i andre situasjoner enn benchmarking så merkes det nok ikke. Til sammenligning så betalte jeg nærmere 7500,- for de to enhetene når jeg kjøpte. Nå får man bedre ytelse for under 2000,- :p Pris er absolutt ikke noe argument mot SSD lenger.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Dette er det beste resultatet jeg har sett med 2 ssder på hovedkortkontroller tror jeg! :new_woot:

 

Kanskje jeg også må ha noen intel ssder til? :hmm:

 

 

Intel SSD 520 120GB til 995.- hos NetShop... For de som lurer på ytelsen, her er et noen bencher fra noen sider tilbake i tråden: Link1, Link2 og Link3

 

Så da Nizzen får du dem til min pris, og alle andre, løp og kjøp stabil SF SSD :tease:

Damn, jeg skulle ønske det snart kom noen 240-256GB med like godt tilbud til rundt 1900,-. 120GB er fint i mange øyemed men nå har jeg så mange små enheter at det er litt større drives jeg trenger mest.

 

Kanskje jeg dog skal bytte ut mine 2x80G1@R0 med 2 slike. Jeg kan jo alltids lage en mindre OS/PRG partisjon for å slippe å ha så stor OS image uansett.

Vet dog ikke helt hva jeg skal bruke disse 80G1ene til da de er upraktiske å ha i laptops med tanke på vedlikehold siden Intel snøt oss for Trim og HDDErase straks blir mer tungvindt i en laptop uten ekstern thunderbolt disk el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette med størrelser er faktisk et større og større problem, 120GB er egentlig det minste man bør kjøpe.

Gjenbruken av 40-60-64GB SSD-er blir vanskeligere og vanskeligere.

 

Tilbudet (på 520) var selvsagt for bra så det ble en liten bestilling på meg også :)

 

Hadde de hatt 180GB til en litt lavere pris hadde det blitt noen flere av de også.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Hadde de hatt tilbud på 180GB hadde jeg kjøpt 3 stk og byttet ut 2x80G1 og 2x160G2.

Det frister med 240GB utgaven til 2295,- til en laptop, men jeg har ikke ny laptop før IB er godt lansert og laptopen jeg bruker i jobb trenger nok mer enn 120GB da den vil kjøre virtuelle maskiner mm.

 

180GB på tilbud hadde vært midt i blinken slik sett for meg nå.

 

På den annen siden, kanskje jeg skal bytte ut 2x160G2 med 2x240-520. Skal oppgradering ha noen mening bør jeg nok omtrentlig doble plassen. :hmm:

Spørsmålet er om det ikke lønner seg å holde ut og vente med 240+ til jeg også bytter ut den stasjonære til en IB i5-3570K (ref. vedlegg) og ser hvordan prisene ligger ann da. Hva tror dere om SSD prisene frem til sommer/høst?

 

post-38451-0-54775600-1330525784_thumb.png

 

Ser for meg at jeg kunne tenke meg 3x240GB i den neste riggen hvor en singledrive erstatter OS/PRG og 2x240@SW-R0 erstatter 2x160G2@HW-R0.

Synd at tjenester som Steam ikke kan ha flere "libraries" så man ikke er bundet til kun 1 volum. Kan alltids trikse med Junctions ol. men kjasete og unødvendig komplisert om noe skjer.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Absolutt ikke en ille pris. Jeg får finne ut om jeg skal kjøpe nå eller se om jeg skal vente å se hva prisene er når IB riggene er i butikkene. :hmm: Med 2x256GB får man jo også 32GB ekstra plass som ikke skal kimses av.

 

Det jeg savner av info på SSD enheter i dag er hvor mye NAND som faktisk er på enheten for noen har overprovisioning i større grad enn andre osv. Så det kan godt være Intel og Plextor sin har like mye NAND.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...