Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Ourasi

 

Regner med det er DISM du snakker om, min er oppdatert rett før jul men det begynner allerede å bli litt vel mange updates så jeg er på gang med en ny image jeg også.

 

edit:

Jeg har et GB UD7 for oppdateringer av FW og ev. rensing, aldri noe problem med "freeze", det er et ASUS problem.

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

RST 10.6.0.1002 er best for meg. Ellers har jeg ikke den nyeste Asus biosen og tilhørende ROM, for den er treigere på 4k, hvorfor fixe noe som funker gull med noe som kun går til sølv bare fordi den er nyere :whistle:

 

Ellers så er de beste bencheresultatene lettest å oppnå dersom man lager (på 2xC300 64gb f.eks) 2 striper i Intel raidbiosen. Først lager man en på ~64gb som man kaller f.eks. C300 X, så en til på det som er igjen - 64gb - som man kaller f.eks C300 Y. Y stripa vil da gi resultatene du ser på C300 raidet. Aner ikke hvorfor Y alltid er bedre enn X, men det er den altså, spess i CDM. Merk at når man lager 2 raidstriper på to SSD'er så degraderes aldri den andre stripa selv om den første blir degradert, og man kan bytte stripestørrelser som man vil uavhengig av den andre stripa..

 

Så kan jeg jo legge til at min Win7 installasjon er fra 2009, jeg har altså tweaket og forbedret denne installasjonen over 3 år, med flere dusin skjermkort/SSD/hoverdkort/CPU etc. bytter. Så denne win7 installen er som god vin, blir bare bedre jo eldre den blir, omtrent som meg :tease:

 

@Anvil:

Ordla meg litt feil, bruker TrueImage, og normalt adder jeg til image ved gjevne mellomrom via Trueimage, spesiellt ved store forandringer og harwarebytter, men har glemt det helt siden juli. Så la inn et image med annet skjermkort og annet stash, ergo all oppdatering og fixing :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Fine benchmark tall her ser jeg :)

Siden tråden ble opprettet har PCMark 7 kommet ut, hvordan scorer dere i den? Er litt nyskjerrig, og vil gjerne ha noen tall for å sette min egen score i kontekst, siden jeg mistenker den er noe lav og ikke vet helt hvorfor. Lurer på om det er Phenom II X6 som er synderen eller at RAIDet er degradert.

Lenke til kommentar

PCmark 7 HDD/SSD er pur søppel imho, den bruker tracing basert på endel oppsett der de åpenbart ønsker å minske skille mellom SSD og HDD. Det er noen forklaringer på hvilke tracer de bruker, men alt man trenger å kikke på er mb/s på de fleste resultatene for å ane uro, selv de aller treigeste oppgavene på SSD i størrelsen 10x-100x høyere, derfor skal aldri denne driten inn i denne tråden via 1. posten, om noen ønsker å kaste bort tiden med PCM7, så skal selvsagt ikke jeg nekte dette, men kritisere det kommer jeg til å gjøre, det er sikkert :innocent:

Lenke til kommentar

Mye av testene i PCM7 er begrenset av tracingen, som f.eks. importering av bilder fra thumbdrive/minnebrikke, hadde tallene fra gaming hvert realistiske, hadde det i enkelte spill tatt 10 minutter+ å loade et spill fra SSD, og forskjellene mellom HDD og SSD når begrensningen ligger i annet enn medie man faktisk tester blir da mindre, så dette er ren politikk og et ønske om å heve HDD scorene enten pga. mangelfull kunnskap eller så er det HDD produsenter som eier mye av Futuremark, eventuellt at Futuremark eier interesser i HDD industrien..

 

System storage - Windows Defender / System storage - Windows Defender: 5.75 MB/s

System storage - Windows Defender iteration 1: 5.75 MB/s

System storage - Windows Defender iteration 2: 5.74 MB/s

System storage - Windows Defender iteration 3: 5.75 MB/s

 

System storage - importing pictures / System storage - importing pictures: 23.27 MB/s

System storage - importing pictures iteration 1: 23.14 MB/s

System storage - importing pictures iteration 2: 23.17 MB/s

System storage - importing pictures iteration 3: 23.51 MB/s

 

System storage - gaming / System storage - gaming: 17.38 MB/s

System storage - gaming iteration 1: 17.0 MB/s

System storage - gaming iteration 2: 17.57 MB/s

System storage - gaming iteration 3: 17.57 MB/s

 

Dette er C300 Raid0 på Intel 6G P67, og de er helt på trynet og skiller null/lite mellom ekstremoppsett og singel 5400rpm HDD på laptop, og absolutt null mellom en meget god og rask SSD og en svak en...

Endret av Ourasi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har nettopp installert en OCZ Vertex 3 i min Dell XPS M1530 og jeg kjører en helt ny installasjon av Windows 7 HP. Så vidt jeg vet er det en SATA 2 kontroller (?) i maskinen. Testet ytelsen på SSD'en og det var ikke spesielt oppløftende. Har i grunn ikke så mye erfaring med SSD, så lurer derfor på om det er drivere jeg kan oppdatere, evt. firmware oppdatering som vil øke ytelsen?

 

as-ssd-bench+OCZ-AGILITY3+ATA+22.02.2012+13-34-50.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...