Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal snart kjøpe ny PC og vurderer et RAID 0 oppsett med Corsair Performance Pro 128GB.

 

Hvilken stripe size er anbefalt? Noen på forumet her som har kjørt benchmarker på det?

 

 

mvh Inge L

Var jeg deg ville jeg heller valgt Crucial M4 eller Samsung 830.

 

Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Skal snart kjøpe ny PC og vurderer et RAID 0 oppsett med Corsair Performance Pro 128GB.

 

Hvilken stripe size er anbefalt? Noen på forumet her som har kjørt benchmarker på det?

 

 

mvh Inge L

 

128 vil nok fungere bra.

Ok, takker.

 

Er dette noe som kan endres på for å prøve seg fram eller må jeg ta en ny install av OS for å gjøre det?

 

Det jeg har sett av tester og anbefalinger tyder på at en av de er det beste kjøpet per i dag. Men kanskje du har en oppdatering som viser noe annet?

Såvidt jeg har sett, så kommer Performance Pro hakket bedre ut i tester. Det er ikke store forskjellen så tror nok at alle 3 er gode kjøp.

Lenke til kommentar

Hmm jeg trodde Corsair Performance Pro brukte SandForce kontroller, men så nå at den bruker Marvell. Ser ytelsen på den er bra, men hvordan er GC og TRIM på den? Slike ting er viktig også ;)

 

Det beste med Corsair Performance Pro at den har veldig aggressiv GC, noe som kan være veldig fint i RAID oppsett og OS uten Trim som eldre Linux versjoner og Mac. Den er uansett en fantastisk sak som jeg sikler på selv.

Lenke til kommentar

@kservik : Ja da virker den som et bedre kjøp! Vet du litt om hvordan den yter på en SATA2 kontroller? Tenkte å bytte ut min X25-M Gen2 80GB som jeg har i den ene maskina mi, men lurer på om det er noe vits der.

 

Ja, den vil fortsatt ha kraftig teoretisk økning, så skulle helt klart være mulig å merke forskjellen. Og neste gang du skifter hovedkort så vil den bli enda bedre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...