Gå til innhold

Rødgrønn falitt i 4 år til? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Da ble det som jeg fryktet. 4 nye år med rødgrønn falitt :-)

 

Så spørmålet må være :

hvor mange dør i behandlingskø disse 4 årene?

Hvor mange av oss kommer til å dø i helsekøen disse 4 årene?

Og hvor mange nye skatter og avgifter blir det disse 4 årene?

Hvor mange kommer til å dø på veiene disse 4 årene?

 

Det vet vi i 2013, men kommer ikke til å bli pene tall dessverre.

 

Men noe positivt er det å.

 

Sponheim havnet under sperregrensa og trekker seg. Velgerne straffet venstre hardt, bare synd han dro med seg det borgerlige samtidig, men vi hadde vel regnet med det.

Og FRp har den beste oppslutningen noensinne, gled dere til valget 2013.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da ble det som jeg fryktet. 4 nye år med rødgrønn falitt :-)

 

Så spørmålet må være :

hvor mange dør i behandlingskø disse 4 årene?

Hvor mange av oss kommer til å dø i helsekøen disse 4 årene?

Og hvor mange nye skatter og avgifter blir det disse 4 årene?

Hvor mange kommer til å dø på veiene disse 4 årene?

 

Det vet vi i 2013, men kommer ikke til å bli pene tall dessverre.

 

Men noe positivt er det å.

 

Sponheim havnet under sperregrensa og trekker seg. Velgerne straffet venstre hardt, bare synd han dro med seg det borgerlige samtidig, men vi hadde vel regnet med det.

Og FRp har den beste oppslutningen noensinne, gled dere til valget 2013.

Det vil tiden vise.

 

Men at FrP gjorde et veldig godt valg er det ingen tvil om. :)

Lenke til kommentar
Da ble det som jeg fryktet. 4 nye år med rødgrønn falitt :-)

 

Så spørmålet må være :

hvor mange dør i behandlingskø disse 4 årene?

Hvor mange av oss kommer til å dø i helsekøen disse 4 årene?

Og hvor mange nye skatter og avgifter blir det disse 4 årene?

Hvor mange kommer til å dø på veiene disse 4 årene?

 

Det vet vi i 2013, men kommer ikke til å bli pene tall dessverre.

 

Men noe positivt er det å.

 

Sponheim havnet under sperregrensa og trekker seg. Velgerne straffet venstre hardt, bare synd han dro med seg det borgerlige samtidig, men vi hadde vel regnet med det.

Og FRp har den beste oppslutningen noensinne, gled dere til valget 2013.

 

E-r det slik at færre får behandling? Har flere blitt syke? Hva er årsaken til at køene har blitt lengre?

-Ikke godt å si, men vi har enda en av verdens beste helsetjenester. Så at det er så elendig som du gir utrykk for?

-Skattene kunne godt vært lavere, men likevel har folk god råd. De som har dårlig råd er ikke de frp kommer å gi mest til.

-Heller ikke godt å si. Enig med at veiene burde blitt "oppgraderte".

 

Jeg er enig med frp i noen saker, alle partiene står for noe jeg er enig i. Men har de rødgrønne ikke gjort noe bra, har det fucka alt til?

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Jeg lurer på, feks du krutt24, hadde du virkelig trodd at om Frp kom i regjering;

 

- Ville ingen dødd i behandlingskø de neste 4 årene?

- Det ville blitt helt slutt på snodige skatter og avgifter?

- Folk ville slutte å kjøre idioter og dø på veiene?

 

Dere har god fantasi, det skal dere ha. Men å påstå at de rødgrønne styrer landet mot konkurs tør jeg å påstå er å ta litt vel hardt i.

Lenke til kommentar
Hva er årsaken til at køene har blitt lengre?

 

Det er nok sikkert flere årsaker til økende helsekøer, men hovedårsaken er de rødgrønne bandittenes allergi mot alt som er privat.

For noe av det første de gjorde etter forrige valg, var å begrense sykehusenes mulighet for å kjøpe helsetjenester fra private klinikker, og det førte ganske momentant til at helsekøene begynte å vokse.

 

I dag står private klinikker der med massevis av ledig kapasitet, mens folk henvises til å lide eller dø i offentlig hellsekø.

Dette vil nå bare forværre seg i økende hastighet, bla fordi sosialistisk ideologi sier det skal være slik.

For sosialistene er det bedre at folk dør i helsekø, enn å slippe private til for å hjelpe.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på, feks du krutt24, hadde du virkelig trodd at om Frp kom i regjering;

 

- Ville ingen dødd i behandlingskø de neste 4 årene?

- Det ville blitt helt slutt på snodige skatter og avgifter?

- Folk ville slutte å kjøre idioter og dø på veiene?

 

Dere har god fantasi, det skal dere ha. Men å påstå at de rødgrønne styrer landet mot konkurs tør jeg å påstå er å ta litt vel hardt i.

 

Du sier det jeg har tenkt lenge etter og ha lest denne tråden. Håper ingen tror/trodde på propaganda-trådene til Krutt24.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvordan det er det verste. Størsteparten av de borgerlige partiene var lite interessert i å samarbeide med sistnevnte. Paraplybetegnelsen borgerlig blir da missvisende. Men det er klart at en stor del mennesker vil ha et skift fra dagens politikk, og det burde være en avveining fra de som styrer nå som tar hensyn til de som har stemt borgerlig+frp. Men jeg tviler.

 

Strammer AP inn innvandringspolitikken så gjør nok det svært mange velgere fornøyd. Da også velgere som ikke har stemt de. Det betyr at SV må "go-along-for-the-ride". Men det er bare positivt i mine øyne.

Lenke til kommentar

Sponheim sin sauepolitikk gjorde at velgerne rømte til høyre og Ap. Han skapte så stor usikkerhet både når det gjaldt sammarbeid men Frp og Høyre at han begikk politisk selvmord. Men fint det, nå blir det litt roligere på borgerlig side ved neste valg. Er vel rart om ikke det blir Høyre og Frp regjering neste stortingsvalg. De er definitivt størst på borgerlig side og et naturlig regjerings alternativ. Kan nevne at jeg og familien, håpet på at dokumentavgiften til staten skulle forsvinne ved borgerlig seier. Da hadde vi hatt råd til å kjøpe oss et sted å bo. Men siden de krever 2,5 % dokumentavgift av kjøpesum så har vi ikke råd. Så stramt budsjett er det faktisk for oss. Og der hadde de borgerlige kunne hjulpet oss og mange av oss i samme situasjon. Men å være 18 år og Ap/Sv kåt uten å vite konsekvensen av valget må vi leve med. Er først når man får fast jobb, barn,barnehage,biler,,egen bolig og store utgifter til familen at man skjønner hva det handler om.

 

Kansje noen mener at jeg har spredd propaganda, men for meg og mange 1000 andre var det kamp om tilværelsen det var snakk om. Får dra inn livreima noen hakk til og overleve de neste 4 årene også. Men i 2013 tennes håpet igjen :-) Da har jeg kansje råd å ta med dama å spandere middag og en god rødvin.

Lenke til kommentar
Det verste er vel at de fleste nordmenn som stemmer ikke vil ha rødgrønn regjering.

 

40 000 stemmer fler til borgelig side, men likevel ENDA engang blir det flertallsregjering som har mindre stemmer enn opposjonen.

 

 

Sist var det 22000 flere stemmer til de borgerlige. De som påstår at vi har demokrati i Norge vet ikke hva demokrati er for noe.

 

Nå har vi hatt to valg med borgerlig flertall, men likevel får vi en sosialistisk regjering.

Lenke til kommentar
Det verste er vel at de fleste nordmenn som stemmer ikke vil ha rødgrønn regjering.

 

40 000 stemmer fler til borgelig side, men likevel ENDA engang blir det flertallsregjering som har mindre stemmer enn opposjonen.

 

 

Sist var det 22000 flere stemmer til de borgerlige. De som påstår at vi har demokrati i Norge vet ikke hva demokrati er for noe.

 

Nå har vi hatt to valg med borgerlig flertall, men likevel får vi en sosialistisk regjering.

 

w00t?! Har du kilde til dette?

Lenke til kommentar
Sponheim sin sauepolitikk gjorde at velgerne rømte til høyre og Ap. Han skapte så stor usikkerhet både når det gjaldt sammarbeid men Frp og Høyre at han begikk politisk selvmord.

Neida, vi snur på flisa, hadde ikke FrPs politikk vært så stupid og populistisk hadde vel kanskje Sponheim og Venstre sammarbeidet med FrP.

Lenke til kommentar
Sponheim sin sauepolitikk gjorde at velgerne rømte til høyre og Ap. Han skapte så stor usikkerhet både når det gjaldt sammarbeid men Frp og Høyre at han begikk politisk selvmord.

Dette gir ingen mening, og ikke vet jeg hva "sauepolitikk" er heller. Venstre og Lars Sponheim har ikke skapt noe usikkerhet, da de har hatt det samme standpunktet i forhold til regjeringssamarbeid med Frp i flere år. Da han skrev under på garantien ble dette bare tydeligere. Usikkerheten oppstod først og fremst pga. Høyres utydelige standpunkt, og Frp, med god støtte fra de rødgrønne, støttet opp om usikekrheten og rotet med trass og krangel. Den ikke-sosialistiske siden fikk ikke flertall fordi Frp utgir seg for å være et borgerlig parti.

 

Men fint det, nå blir det litt roligere på borgerlig side ved neste valg.

I 2001 fikk Venstre tre statsråder i regjeringen med to mandater på stortinget, samme som nå. Venstre er på ingen måte borte.

 

Er vel rart om ikke det blir Høyre og Frp regjering neste stortingsvalg. De er definitivt størst på borgerlig side og et naturlig regjerings alternativ.

Det er ingenting naturlig med et stort regjeringsparti så langt vekk fra maktens sentrum. Og Frp er ikke på "borgerlig side", men er en blokk for seg selv, langt ute til Høyre.

Lenke til kommentar

Alle vet hvordan valgordningen fungerer så det blir bare dumt å klage på antall stemmer vs mandater.

 

Det som er en virkelig fare for demokratiet i Norge er kunnskap/beslutningsnivået til mange velgere. Nesten 30% deltar ikke og hvis noen har vært valgfunksjonær her så vet dere hvor mange som bare putter en lapp på kommando i urnen, ikke stemmer i ordets rette forstand. Det er mange som blir kommandert av venner, arbeidskollegaer, ektefelle osv til å stemme på et bestemt parti. De vet ikke navn på representanter eller hva de står for, de har bare en lapp med navn på et parti. Og de trenger gjerne hjelp til hvordan en faktisk skal stemme, som den store vitenskapen det er. Og ektefellen/vennen/arbeidskollegaen vil gjerne komme inn sammen bak forhenget også hadde det ikke vært fordi det er mot valgloven. Spør gjerne noen eldre arbeidere som har opplevd Gerhardsens storhetstid, du skal ikke spørre mange før du finner noen som ikke vet om andre partier enn AP og stemmer det i god tradisjon og håp. Forresten kan du egentlig bare skur på tv'en så får du "demokratiets frie røster" servert.

 

Verden vil bedras :)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...