Gå til innhold

Rødgrønn falitt i 4 år til? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er rart hvordan SV vil bruker oljepenger, men slettes ikke ønsker å hente ut mer olje... klinger ikke i det hele tatt!

Oljeverdien per i dag er lav, men prisen er stigende, prognosene sier at den kanskje vil være opp mot nivåene vi så på vårparten '08 igjen på et senere tidspunkt. Jo senere vi pumper opp olje, dess fortere øker prisen og lengre holder oljereservene våre.

 

På samme tid blir det tryggere og tryggere å utvinne olje, så i nord-regionen er det smart å vente.

 

Men kan man vente at en FrPer vil forstå noe sånt som økonomi?

Lenke til kommentar

Har noen spm, jeg vet jeg ikke er noe geni..

 

Hva vil det si at vi går inn i EU? Jeg har lenge vært motstander av og gå inn i EU mye pga jeg ikke vil tilpasse meg Euro. Men dette er jo noe vi kan unngå som mange andre land.

 

Hvilke andre ulemper er det med EU? Jeg har hørt at Norge er det mest EU tilpassete landet (Regelmessig).

Lenke til kommentar
Det verste er vel at de fleste nordmenn som stemmer ikke vil ha rødgrønn regjering.

 

40 000 stemmer fler til borgelig side, men likevel ENDA engang blir det flertallsregjering som har mindre stemmer enn opposjonen.

 

 

Sist var det 22000 flere stemmer til de borgerlige. De som påstår at vi har demokrati i Norge vet ikke hva demokrati er for noe.

 

Nå har vi hatt to valg med borgerlig flertall, men likevel får vi en sosialistisk regjering.

 

w00t?! Har du kilde til dette?

 

http://arkiv.na24.no/Nyhet/370483/Fikk+fle...pte+valget.html

 

De siste tallene viser også at de borgerlige partiene fikk 48737 flere stemmer enn de tre sosialistiske partiene i regjeringen.

Lenke til kommentar

Enkelte her burde bli aksjespekulanter så mye dere vet om fremtidig oljepris :)

 

For egen del er jeg imot oljeboring i nord av 2 grunner:

-Miljø

-Vi har ikke et pengeproblem i Norge og bør lære oss å skape et bærekraftig samfunn. Ikke et bolesamfunn basert på kunstig innsprøyting av oljepenger.

Lenke til kommentar
Enkelte her burde bli aksjespekulanter så mye dere vet om fremtidig oljepris :)

 

For egen del er jeg imot oljeboring i nord av 2 grunner:

-Miljø

-Vi har ikke et pengeproblem i Norge og bør lære oss å skape et bærekraftig samfunn. Ikke et bolesamfunn basert på kunstig innsprøyting av oljepenger.

 

Kom jo fram i en annen tråd her at det er bedre at Norge tar opp olje en de andre nasjonene: https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=14357742

Lenke til kommentar
Det verste er vel at de fleste nordmenn som stemmer ikke vil ha rødgrønn regjering.

 

40 000 stemmer fler til borgelig side, men likevel ENDA engang blir det flertallsregjering som har mindre stemmer enn opposjonen.

 

 

Sist var det 22000 flere stemmer til de borgerlige. De som påstår at vi har demokrati i Norge vet ikke hva demokrati er for noe.

 

Nå har vi hatt to valg med borgerlig flertall, men likevel får vi en sosialistisk regjering.

 

w00t?! Har du kilde til dette?

 

http://arkiv.na24.no/Nyhet/370483/Fikk+fle...pte+valget.html

 

De siste tallene viser også at de borgerlige partiene fikk 48737 flere stemmer enn de tre sosialistiske partiene i regjeringen.

 

Går utifra at Venstre er med i tallene over borgerlige partier? Hvis det er tilfelle så er jo vinklingen din gal.

Lenke til kommentar
At vi skal pumpe opp all oljen lenge før opplagt potensiell verdi er å hente :) AP vil ha opp oljen og det får de gjort.

 

I 2008 var det kunstig høyt. Over 50 $ fatet har jeg hørt gjør at det går med overskudd.

JO, vi går med overskudd. Og oljen vil nok stige opp mot de "kunstig" høye verdiene du nevner.. Blir ikke mer olje i verden og på tross av det oppfinnes "grønne biler" så går forbruket OPP, spesielt med tanke på det kinesiske markedet, hvermannsen i Kina begynner å kjøre bil :p Så jo, holder vi lengre på oljen får vi mer ut av den i hard cold cash, og det er vel det vi alle vil, derfor mener jeg, VENT, det blir mer penger ut av oljen OG i tillegg blir det tryggere, vi blir flinkere og flinkere til å hindre ulykker. :)

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg Bata. Men mange økonomer er ikke enige om oss når det gjelder oljepris og alternativinvesteringer vi kan gjøre ved å pumpe opp oljen idag. For meg handler det derfor om mer enn bare økonomi da Norge allerede har mer enn nok av penger og det er ikke der problemet ligger. Problemet ligger som sagt i miljøaspektet og at nordmenn er iferd med å bli desillusjonerte mtp. oljerusen.

Lenke til kommentar
Venstre er med i de tallene jeg nevnte.

Men ipå den siden jeg linket til så kommer det frem at med en rettferdig valgordning så ville vi fått en regjering med frp og høyre.

Om valgordningen slik den er i dag er urettferdig eller ikke vel kanskje opp til hver enkelt å mene noe om. Men en ting som er sikkert er at den ikke er mer urettferdig nå enn før. Uten å ha så altfor god peiling har den vel vært slik den er nå nesten helt fra starten.

Lenke til kommentar
At vi skal pumpe opp all oljen lenge før opplagt potensiell verdi er å hente :) AP vil ha opp oljen og det får de gjort.

 

I 2008 var det kunstig høyt. Over 50 $ fatet har jeg hørt gjør at det går med overskudd.

JO, vi går med overskudd. Og oljen vil nok stige opp mot de "kunstig" høye verdiene du nevner.. Blir ikke mer olje i verden og på tross av det oppfinnes "grønne biler" så går forbruket OPP, spesielt med tanke på det kinesiske markedet, hvermannsen i Kina begynner å kjøre bil :p Så jo, holder vi lengre på oljen får vi mer ut av den i hard cold cash, og det er vel det vi alle vil, derfor mener jeg, VENT, det blir mer penger ut av oljen OG i tillegg blir det tryggere, vi blir flinkere og flinkere til å hindre ulykker. :)

 

Hva har du tenkt til å utvikle ny teknologi med da? Stein?

Lenke til kommentar
Venstre er med i de tallene jeg nevnte.

Men ipå den siden jeg linket til så kommer det frem at med en rettferdig valgordning så ville vi fått en regjering med frp og høyre.

Om valgordningen slik den er i dag er urettferdig eller ikke vel kanskje opp til hver enkelt å mene noe om. Men en ting som er sikkert er at den ikke er mer urettferdig nå enn før. Uten å ha så altfor god peiling har den vel vært slik den er nå nesten helt fra starten.

 

Hvorfor beholdt vi ikke maktordningen vi hadde før da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...