Gå til innhold

Øyvind Heian angrepet under skoledebatten på Færder videregående skole!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En form for nasjonalisme? En rasebasert nasjonalisme. Der det kommer tydelig fram at disse andre ikke er verdige opphold i Norge. Sammen med niggervitsene sine så kommer de fram med en ganske opplagt rasistisk profil.

 

Hvorfor tror du rasene er ulike? Er det ikke fordi de var del av sine egne nasjoner? De med samme interesser, kultur osv fant sine egne steder å bo og leve.

 

Relevant hvor? Nasjonstaten dukket ikke opp før i 1648. Tror ikke vi har hatt de største evolusjonære trekkene de siste 300 årene. Kultur/interesser (som om det skulle være noe spesielt homogent for dagens nasjonstat) påvirker befolkningsgrupper, men har egentlig lite med dagens nasjonalstater å gjøre. Vi har såpass heterogene grupper i ulike nasjoner, at skulle hver "kulturgruppe" hatt sin egen stat ville vi fått særdeles mange småstater. Men det har da lite med hvorvidt NP er rasistiske og vil ha en etnisk rensning av Norge.

Lenke til kommentar

Du sier altså at nasjonalstater ikke har noe med folkegrupper å gjøre? Du ser ikke forskjellen på nordmenn og svensker kontra nordmenn og muslime pakistanere?

 

Det er en del av disse som integrerer seg fint i det norske samfunn. Personer av annen etnisk opprinnelse som har blitt adoptert til Norge i ung alder tror jeg ikke møter på noen forskjellsbehandling _i det hele tatt_ i det norske samfunn. Ihvertfall er det min erfaring gjennom min oppvekst; man tenker ikke på hudfargen dersom dette er eneste forskjellen. Å kalle nordmenn rasistiske er fullstendig på trynet og avsporing fra det egentlige problemet.

 

Men blir du ikke ansatt i et sterkt kunderelasjonsfokusert firma fordi du snakker gebrokkent norsk og har helt andre verdier f.eks sterkt religiøs, ja, så skrikes det på at normenn er rasistiske og det må gjøres noe. Som om nordmenn har en plikt i å tilpasse seg dette, og ikke at integrasjonsbyrden ligger på de som kommer til landet. Men for nordmenn selv er det jo utenkelig at man skulle kunne reise til midtøsten uten å tilpasse seg og så begynne å syte på at den etniske befolkningen der ikke legger til rette for en.

 

Det handler om kulturforskjeller, og normenn er dritt lei av å bli undertrykket med uttrykk som at man er rasistisk dersom man ikke legger seg på rygg for at personer med andre verdier skal få gjennomført sine krav, og ikke ser gjennom fingrene på negative trender som ghettofisering og kriminalitet.

 

Resultatet blir jo bare enda mer fremmedgjøring siden det bare byr på bråk, syting og problemer å omgås disse folkegruppene. De som virkelig interesserer seg for å tilapsse seg det norske samfunn ser jo selvfølgelig dette, og begynner mer og mer hyppig å gå ut i mediene fordi de ser andre siden av saken.

 

Jeg tror faren er at man begynner å legge til rette for en slags legitim rasisme som går ut over innvandrere som oppfører seg og ikke kommer til Norge som lykkejegere og gir komplett faen, ikke at normenn er rasistisk og uprovosert prøver å trykke folk av en annen hudfarge ned i søla. Jeg kjøper det bare ikke, og off the record tror jeg de fleste nordmenn er forbannet enige.

Lenke til kommentar
Om noen mener Heian er rasistisk, betyr ikke at de har lov til å angripe han fysisk uansett. Ikke i Norge ennå iallefall.

Det tror jeg egentlig ikke det er så mange som bestrider heller. :)

Heian er nok en rasist, og det kan hende han bryter med rasismeparagrafen (som jeg forsåvdit er mot), men å angripe noen for meninger, uansett hvor ekstreme disse er, er uakseptabelt.

Lenke til kommentar
hvis du kunne reise tilbake i tid og stoppe Hitler, hadde du ikke gjort det? Han hadde jo bare meninger. Heian er jo helt lik. Kansje en dag kommer han til makten i Norge slik Hitler klarte i Tyskland.

Jeg tror forutsetningene for at Hitler kom til makten var noe annerledes enn det de er i dag. I tillegg har vi vel lært noe av det som skjedde under krigen.

Lenke til kommentar
Det skjønte jeg ingenting av.

spørsmålet var om du tror at en somalier som snakker gebrokkent mm. er utsatt for samme/like mye fordommer som en afroamerikaner som f.eks Obama. var det problematisk for deg å forstå? (hint: ja/nei spørsmål)

Jeg liker ikke tonen din. Du formulerer deg uklart, det bør du rette på.

 

Jeg ser ikke, somaliere er jo afrikanere.

 

Obama er forresten mulatt. Og forholdene er annerledes i USA enn i Norge.

Lenke til kommentar
hvis du kunne reise tilbake i tid og stoppe Hitler, hadde du ikke gjort det? Han hadde jo bare meninger. Heian er jo helt lik. Kansje en dag kommer han til makten i Norge slik Hitler klarte i Tyskland.

Det er et interessant spørsmål. Nå var ikke Hitlers partiorganisasjon helt lovlydig, og om vi hadde regulære gateslag mellom to partier på ukentlig basis tror jeg nok vi kunne gjøre partiene ulovlig på et annet grunlag.. :)

Lenke til kommentar
Det skjønte jeg ingenting av.

spørsmålet var om du tror at en somalier som snakker gebrokkent mm. er utsatt for samme/like mye fordommer som en afroamerikaner som f.eks Obama. var det problematisk for deg å forstå? (hint: ja/nei spørsmål)

Jeg liker ikke tonen din. Du formulerer deg uklart, det bør du rette på.

 

Jeg ser ikke, somaliere er jo afrikanere.

 

Obama er forresten mulatt. Og forholdene er annerledes i USA enn i Norge.

jeg liker ikke tonen din heller, det virker som om du prøver å leke dum for å unngå spørsmålet fordi svaret ikke passer inni rasistiske_fordommer-teorien din. spørsmålet er veldig enkelt og forståelig formulert. hvis du trenger ytterligere utredning får du være mer spesifikk; hva er det du ikke forstår?

 

 

Jeg gjentar:

spørsmålet var om du tror at en somalier som snakker gebrokkent mm. er utsatt for samme/like mye fordommer som en afroamerikaner som f.eks Obama. var det problematisk for deg å forstå? (hint: ja/nei spørsmål)

 

hva er uklart her? formuleringen min, eller frykter du implikasjonene av svaret ditt på dette meget enkle spørsmålet?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Det skjønte jeg ingenting av.

spørsmålet var om du tror at en somalier som snakker gebrokkent mm. er utsatt for samme/like mye fordommer som en afroamerikaner som f.eks Obama. var det problematisk for deg å forstå? (hint: ja/nei spørsmål)

Jeg liker ikke tonen din. Du formulerer deg uklart, det bør du rette på.

 

Jeg ser ikke, somaliere er jo afrikanere.

 

Obama er forresten mulatt. Og forholdene er annerledes i USA enn i Norge.

jeg liker ikke tonen din heller, du virker å unngå spørsmålet fordi svaret ikke passer inni rasistiske_fordommer-teorien din. spørsmålet er veldig enkelt og forståelig formulert. hvis du trenger ytterligere utredning får du være mer spesifikk; hva er det du ikke forstår?

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Altså afroamerikanere ser vel like ut som de fra somalia? Ikke mye forskjell i hvert fall.

Lenke til kommentar
Det skjønte jeg ingenting av.

spørsmålet var om du tror at en somalier som snakker gebrokkent mm. er utsatt for samme/like mye fordommer som en afroamerikaner som f.eks Obama. var det problematisk for deg å forstå? (hint: ja/nei spørsmål)

Jeg liker ikke tonen din. Du formulerer deg uklart, det bør du rette på.

 

Jeg ser ikke, somaliere er jo afrikanere.

 

Obama er forresten mulatt. Og forholdene er annerledes i USA enn i Norge.

jeg liker ikke tonen din heller, du virker å unngå spørsmålet fordi svaret ikke passer inni rasistiske_fordommer-teorien din. spørsmålet er veldig enkelt og forståelig formulert. hvis du trenger ytterligere utredning får du være mer spesifikk; hva er det du ikke forstår?

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Altså afroamerikanere ser vel like ut som de fra somalia? Ikke mye forskjell i hvert fall.

Jo det var en del av poenget, men herregud, SPØRSMÅLET mitt er

 

om du tror at en somalier som snakker gebrokkent mm. er utsatt for samme/like mye fordommer som en afroamerikaner som f.eks Obama.

 

jeg spurte om dette i anledning:

 

Utseende har nok ganske mye å si du. Hvem tror du folk har mest fordommer mot, hvem har vanskeligst for å skaffe seg jobb/venner osv, en amereikaner i Norge, eller en somalier i Norge? Sett at begge snakker gebrokkent.

 

begynner det å demre?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar
Captain obvius, i mitt eksempel var det en hvit amerikaner. Jeg tror at en hvit amerikaner, som jo ser lik ut som en nordmann men som snakker dårlig norsk, har mye enklere for å bli behandlet respektfullt i Norge enn en somalier som ikke snakekr godt norsk.

Eh, du hadde ikke noe eksempel. JEG brukte det eksempelet om en amerikaner som er farget kontra en somalier som er farget, og stilte deg et enkelt, ledende spørsmål som du gjør deg for dum til å svare på. Jeg mistenker det er fordi du skjønte hvorhen jeg ville med det; nemlig at denne afroamerikaneren fra USA med sin kulturelle bakgrunn ikke hadde møtt samme fordommer (fordummer er forresten et faktum alltid til stede enten de er positive, det er en menneskelig reaksjon) og glidd langt lettere inn i det norske samfunn enn denne somalieren. Dermed svekkes din forskrudde _nordmenn_har_rasistiske_fordommer_derfor_lykkes_ikke_somaliere-teori.

 

 

Jeg tror det antydes at dårlig inntrykk ikke bare baserer seg på hudfarge, men kanskje også kan ha noe med språk å gjøre?

Og kultur, verdier og fremtoning, sant? Rettere sagt alt det som sammensetter ens karakter.

 

 

 

 

Martin Luther King sa at han håpte at man en dag kunne bli vurdert på sin karakter og ikke sin hudfarge. Idag har vi det så det monner i Norge, faktisk på grensen til diskriminering av etniske nordmenn med fortrinnsordninger og en forskrudd politisk korrekthet om at dersom man vurderer karakteren negativt, ja, så er det fordi man hater hudfargen til personen, og er et forkastelig avskum.

Men neida, da skal man i god gammel sosialistisk ånd skal man selfølgelig ikke ta til takke med dette, og fortsette og hyle og skrike ukvemsord som "rasist" til hele verden bukker for ens krav og ønsker.

Det hadde gått rett til helvete om nordmenn skulle tatt den holdningen med seg og reist til f.eks Pakistan, og det er selvfølgelig heeeeelt forståelig at pakistanerne hadde reagert i en slik situasjon, sant?

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...