Gå til innhold

Sony Ericsson Satio - nærmer seg nå!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åssen er erfaringene med den nye firmavaren ?

 

Her er det info om den nye firmwaren:

http://techie-buzz.com/mobile-news/sony-er...-available.html

 

Det viktigste den skulle gjøre var å rette på feilene som førte til at mange Satioer har kræsjet, men også fikse på noen andre ting samtidig.

 

Det jeg først og fremst merker er at menyene har blitt MYE kjappere.

Både jeg og samboeren min har Satio, så jeg har fått sjekka ut noen forskjeller ved å sammenligne en Satio som er oppdatert og en som ikke er det.

Hvis man ser på "hovedskjermen" til Satio, og trykker på snarveien for å gå inn i mediemenyen med oversikten over bilder, musikk og videoklipp så bruker den oppdaterte Satioen kun 1,5 - 1,7 sekunder på dette.

Den Satioen som ikke er oppdatert med ny FW derimot bruker mellom 2,5 - 3 sekunder.

Hvis man går inn i mediemenyen da den ikke har blitt åpnet på en stund, bruker Satioen som ikke er oppdatert ca. 4 sekunder på dette, mens den oppdaterte ikke viser noen tegn til forskjell.

 

Det er alt i alt positivt merkbart at det er kjappere å bla seg gjennom menyer, og man får en smidigere opplevelse da man ikke trenger å vente et sekund før en meny åpner seg.

Flott Sony Ericsson :).

 

Andre som har merket forskjeller?

Oppdateringen skal visst blant annet også sørge for at bilder tatt i mørket blir bedre også, men dette har ikke jeg testet enda.

Lenke til kommentar
Det jeg sliter litt med er røde øyne på kameraet når jeg bruker blitsen. Selv om jeg har aktivert røde øyne funksjonen, så får jeg fortsatt røde øyne.

 

Noen andre som har samme erfaring?

Dette er vanlig på alle kameraer. Noen er bedre på det enn andre, men den eneste måten å helgardere seg mot rødøyne er å enten knipse uten blits eller redigere bildet etterpå.

Lenke til kommentar
Har nettopp fått min satio nå i helgen, og er veldig fornøyd så langt. Oppgraderte den til nyeste software med en gang jeg fikk den.

 

Det jeg sliter litt med er røde øyne på kameraet når jeg bruker blitsen. Selv om jeg har aktivert røde øyne funksjonen, så får jeg fortsatt røde øyne.

 

Noen andre som har samme erfaring?

 

Jeg får også røde øyne på stort sett ALLE bilder av ansikter jeg tar med Satio hvis blitsen er på, og ut i fra det jeg vet om andre jeg kjenner som også har Satio så er dette helt vanlig, akkurat som med vanlige fotoapparater med blits.

Jeg har prøvd å bruke anti-røde øyne funksjonen til Satio, men det ble fremdeles røde øyne på de fleste bilder, så den var ikke noe særlig.

Men det finnes en flott og enkel løsning:

Jeg overfører jo alle bilder jeg vil ta vare på til pc`n, og der åpner jeg bare bildene i Windows fotogalleri og fjerner de røde øynene på bilder på noen sekunder :)

Så dette med røde øyne plager ikke meg i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Det er klart at det er vanlig med røde øyne. Det jeg syntes er rart er at min kone har en SonyEricsson C905 som også har anti røde øyne funksjon og Xenon-blits, og den klarer å fjerne røde øyne stort sett hver gang. Så derfor mener jeg at Satio også burde klare det.

 

Vet også at det går an å redigere bildet på telefonen og fjerne øynene derfra, men det er liksom ikke poenget. Når kameraet har en anti røde øyne funksjon, så burde den klare å fjerne røde øyne (iallfall til en viss grad).

Lenke til kommentar

ja jeg fant det etter noe knoting på nettet .

 

jeg sliter litt med at den kobler seg fra wifi heletiden , tviler på det er noe med nettet midt som er galt , en annenting er at jeg lastet ned opera mobil men ikke pokker om jeg finner ut hvor jeg starter det ....

 

 

jaja helt nytt os tar litt tid og komme inn i ;)

Lenke til kommentar
ja jeg fant det etter noe knoting på nettet .

 

jeg sliter litt med at den kobler seg fra wifi heletiden , tviler på det er noe med nettet midt som er galt , en annenting er at jeg lastet ned opera mobil men ikke pokker om jeg finner ut hvor jeg starter det ....

 

 

jaja helt nytt os tar litt tid og komme inn i ;)

Opera finner du sikkert under meny > planlegger > mine progr.

 

Ellers kan det jo være greit å legge det som snarvei.

 

Synes mitt wifi er blitt mer stabilt selv faktisk etter fw oppgradering. Før ville den av og til koble seg til WAP og fant ikke alltid hjemmenettet. Nå skjer ikke det lengre.

 

Ellers er strømsparing blitt bedre med ny FW så det er bra. Ser dog fremdeles etter ett 1500 batteri om noen har tips om hvor det kan kjøpes?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noen som vet om det er en enkel måte å sende DTMF komando under en samtale? Sånn man må når man skal taste inn kontonr og sånn i feks mobil nettbank. Er veldig upraktisk å måtte trykke så mange ganger før man får sendt. Begynner forsåvidt å få teken på det nå, men de første gangene rakk jeg aldri å tasta inn før det var for seint. Nå må man under en samtale inn på "Valg", så scrolle ned til "Sende DTMF", deretter velge "Taste manuelt" og deretter velde "sende DTMF". Er jo veldig upraktisk. Og mange ganger rekker man det rett og slett ikke før man blir satt videre......

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PC-suite.

 

Hele opplegget med Pc-suite virker latterlig dårlig, og om det er meg som har misforstått det hele så gir jeg det en sjangse til.

 

1. Etter at jeg kopierte tlfnr fra den gamle tlf, ligger alle med navn/M

Jeg må inn på vert eneste navn og fjerne /M for og få søkefunksjoen på tlf til og bli fornuftig. Dette er utrolig tungvindt, og gjøre på tlf. På Pc-suit er det enda mere tungvindt, da programmet må oppdatere tlf ved vær endring, noe som tar utrolig lang tid.

Noen som har gode tips til lettere måte? har ca 500nr og redigere.

 

2. Hvordan får jeg Pc-suit til og vise både nr som er lagret i simkort og tlfonminne.

Jeg får bare fram telefonminnet.

 

3. Slette meldinger er og en håpløs opprasjon, her kan man med mye trykking velge en eller alle, om man da skall spare noen er det utrolig mye trykking for og spare disse. Gode tips til snarveier?

 

4. Når man sender meldinger,må man altid lete opp nr på nytt, på andre SE telefoner fikk man en hurtigliste over de 10-20 siste man hadde sendt til.

Dette funker ikke på Satio.

 

 

5. Scrolle funksjonen er totalt ubrukelig i telefonliste og over meldinger. Skall man bla seg nedover, raser den av gårde kansje 20-30nr eller 10-20 meldinger og gjør det håpløst og treffe den man skall ha.

Tips til og få roet ned scrolle hastigheten?

 

6. Ringer man et service nr og skall taste fødselsnr/kundenr etc. tar det en evighet og få den håpløse tlf til og få fram tall så man får tastet.

Tips her?

 

 

Etter og ha eiet satioen til over 5000kr i noen mnd. Må jeg si at hele tlf virker som en katastrofe. Og fåreløbig får den stryk karakter.

 

Dette er et billig kamera i dyr innpakning.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Åssen får man byttet meldingstone? Bytte ringetone gikk greit men tone eller lyd når man får melding har jeg ikke klart å finne ut av. Ellers så er jeg godt fornøyd med telefonen.

 

Ja du suggas. Du er en skikkelig type du. Meny, innstillinger, personlig, profiler, alternativ ( lengst nede til venstre ) anpassning. Håper det var svaret du lurte på suggas. Stå på og ha en fin dag. :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har enda veldig lyst på denne mobilen, da det er viktig for meg at den skal ha et ganske bra kamera. Kan noen fortelle meg hvordan Sony Ericsson U1i SATIO sitt 12.1 megapiksels kamera er i forhold til et vanlig digitalkamera på en prisklasse rundt kr. 1.500 ? Slik jeg har forstått det så holder det ikke med å ha høyt megapiksels om ikke objektivet/linsen er bra (gjerne rett meg om jeg tar feil i den påstanden)...

 

Problemstillingen min er altså om jeg bør heller kjøpe meg et eget digitalkamera i tillegg når jeg skal på ferie - eller om det holder med denne mobilen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...