Gå til innhold

Sony Ericsson Satio - nærmer seg nå!


Anbefalte innlegg

Men, hvor blir det av Amobil sin test?? Det er jo over to uker siden de kom med sitt førsteinntrykk. Det finne sjo tester på så mange andre steder nå. Det er så synd at Amobil ofte er så sent ute med sine tester, ofte flere uker ETTER at en etterlengtet mobil har kommet for salg. Hadde jo vært litt kjekt å for en gangs skyld å kunne lest en test før man kjøper ny mobil :!:

Amobil har alltid så grundige og fine tester at jeg stoler veldig på dem, men jeg kjøper som regel alltid ny mobil før jeg får lest testen deres :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt Satio en uke og er overrasket over funksjonalitet og kvalitetsfølelse. Var skeptisk til trykkskjermmobil men en venner seg overraskende fort til den. Brukergrensesnittet har riktignok sine små "bugs" men den perfekte tlf finnes jo ikke. Har ingen dårlig erfaring med samtalekvalitet, kameraet er meget godt,skjermen glimrende til film og bildevisning og equalizer vil jeg tro kommer med en programvareoppdatering. For meg overgår den iphone på de viktigste punkter: Kamera,minnekort og bluetooth filoverføring. Har og en w995 og nyter def beste fra to verdener :cool:

 

Se forøvrig test hos: GSM-arena.com

Lenke til kommentar

Jeg fikk fiklet litt med denne i dag, og er litt overasket.

Min mening er at den slett ikke er så stor som jeg fryktet, og skjermen responderer bra syns jeg.

Fikk ikke stått så lenge med den, for det var i butikk. Og min tlf har mpx klart å sende et eller annet sted, som ikke jeg bor :p Så jeg venter på min enda. Syns forøvrig den var litt kul i rød

Lenke til kommentar
Facebook er iallefall installert på den jeg har, samt Picasa,You Tube og Myspace :cool:

Ikke det som esken viser og det er det folk klager over. Virker som en SE designer har lekt litt med tanken og faket noe. Den som er innebygget funker ganske crappy hos meg i allefall. Oppdateringene ser gjerne OK ut på tlf, men sjekker en online så stemmer det jo ikke i det hele tatt. Gamle greier blandet med nytt og mye som ikke vises. Jeg bryr meg ikke, men folk som er "avhengig" blir skuffet :/

Lenke til kommentar
Facebook er iallefall installert på den jeg har, samt Picasa,You Tube og Myspace :cool:

Ikke det som esken viser og det er det folk klager over. Virker som en SE designer har lekt litt med tanken og faket noe. Den som er innebygget funker ganske crappy hos meg i allefall. Oppdateringene ser gjerne OK ut på tlf, men sjekker en online så stemmer det jo ikke i det hele tatt. Gamle greier blandet med nytt og mye som ikke vises. Jeg bryr meg ikke, men folk som er "avhengig" blir skuffet :/

 

Har testet Facebook på min Satio. Første gang virket det ganske rotete. Men jeg prøvde en gang til like etterpå. Da var det mye ryddigere. Jeg fikk de nyeste oppdateringene øverst og en link til eldre oppdateringer nederst. Det fungerer meget bra nå.

 

Edit: Jeg var visst litt for rask med å friskmelde Facebook på Satio. Har nå vært inne flere ganger og kaoset er tilbake. Jeg er litt usikker på hvor problemet ligger. Facebook har jo en del alternative visninger og filter for oppdateringer. Det er mulig at disse skaper problemer når nettsiden vises på telefonen.

Endret av NikZer
Lenke til kommentar

Noen som vet om det går an å laste inn kart til gpsen på denne sånn at man slipper å bruke nett når man bruker gpsen? Ser at det programmet som følger med har kart på en sentral sever og dermed må lastes ned etterhvert som man flytter på seg. Route 66 som samsung bruker var jeg veldig fornøyd med, men det kan kanskje ikke brukes her....

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått Satioen min også. Jeg måtte plutselig reise utenlands pga. jobb og pakken med Satio ankom selvfølgelig et par dager etter at jeg var reist :(

 

Men nå har jeg endelig fått den og begynt å teste den litt :). Virker veldig bra så langt selv om det er et par småproblemer som jeg har kommet borti. Er en del jeg savner fra K850 også, men finner nok noen løsninger etter hvert. Størrelsemessig er den på det tykkeste akkurat like tykk som K850, og en del tynnere på resten så det er jo bare bedre. Den økte størrelsen i bredde og lengde gjør meg ikke noe særlig heller, bare fint med ekstra skjermplass.

 

Men, så var det småproblemene:

 

Noen som får Satio til å finne .m4a filer? Det gikk fint på K850, men på Satio må jeg endre filendelsen til aac eller mp4 for at den skal finne dem... Ikke noe stort problem, men litt irriterende ettersom itunes kaller filene for det når de lastes ned. Mulig det kan endres i iTunes også. Noen som vet?

 

Sliter litt med Gmail også. Jeg fikk lagt til kontoen helt fint og lastet ned en 30 meldingshoder, men hver gang jeg skal laste ned en hel melding "kræsjer" den tilbake til hovedskjermen. Noen som vet hvorfor? Det skjer rett etter at den har koblet til og sjekket for nye meldinger.

 

Av en eller annen grunn ser det også ut til at telefonen stiller dato tilbake til 01.01.2000 etter den har vært avslått og så skrudd på igjen. Noen andre som har vært borti det?

 

Edit: Tok en restart til og det fikset gmail problemet. Det fikset også at jeg av en eller annen grunn ikke lenger fikk noen lyd for nye meldinger. Den endret ikke datoen heller denne gangen. Får håpe de problemene ikke dukker opp igjen...

Endret av TheFalcon
Lenke til kommentar

Noen som kan legge inn route66 på Satio? koster jo en formue å kjøpe det. Desuten kommer Route66 som man kjøper på et minnekort man må bruke. Kan da ikke bruke mitt eget minnekort i telefonen. Den gps softwaren som følger med må laste ned kart hele tiden å koster litt penger etterhvert. Det gjør ikke route66....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...