Gå til innhold

Sony Ericsson Satio - nærmer seg nå!


Anbefalte innlegg

Jeg har enda veldig lyst på denne mobilen, da det er viktig for meg at den skal ha et ganske bra kamera. Kan noen fortelle meg hvordan Sony Ericsson U1i SATIO sitt 12.1 megapiksels kamera er i forhold til et vanlig digitalkamera på en prisklasse rundt kr. 1.500 ? Slik jeg har forstått det så holder det ikke med å ha høyt megapiksels om ikke objektivet/linsen er bra (gjerne rett meg om jeg tar feil i den påstanden)...

 

Problemstillingen min er altså om jeg bør heller kjøpe meg et eget digitalkamera i tillegg når jeg skal på ferie - eller om det holder med denne mobilen ?

 

Personlig synes jeg at Satio tar veldig bra bilder. Googler du litt rundt finner du mange gode eksempler på det. Pr i dag er det vel kun Satio og Pixon 12 som leverer de beste bildene du får i ett mobil kamera.Hvis jeg skulle tatt bilder av spesiele begivenheter som dåp, bryllup osv. ville jeg ha valgt ett vanlig digital kamera, dog ikke ett til kr 1500.

Her er det ett eksempel på foto tatt av Satio. Veldig bra kvalitet synes nå jeg.

http://www.mobilen.no/wip4/ta-gode-vinterb.../d.epl?id=42112

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel ann på åssen man ser det. Personlig har jeg ikke oppdaget noen feil ved min Satio. Telfonen er helt grei å betjene. Det var noen feil med de første, men oppdateringer har gjort telefonen bra. Når det er sagt så har jeg ikke prøvd Pixon telefonen fra samsung, så jeg kan ikke uttale meg om den er lettere å betjene. Men på forum sidene her sliter de med Samsung telefoner vedr. oppdateringer.Ta en titt på tråden angående Samsung Omnia HD.

Lenke til kommentar

Ja, Omnia HD er en telefon med mange feil, det har vi erfart selv her i butikken.

 

Satio tar fine bilder, det er det ingen tvil om, men jeg liker å omtale pixon som et digitalkamera med telefoni muligheter.

 

Har testet begge her i butikken, og pixon virket mye bedre.

 

Selv har jeg iphone, så når det kommer til touch er jeg nok til bortskjemt og synes hverken SE eller Samsung møter mine krav der.

Lenke til kommentar
Tusen takk for tilbakemeldinger og informasjon ang. kamera på Satio (og Samsung sin Pixon 12) !

 

Jeg må innrømme at jeg kanskje er mer fristet til å velge Samsung Pixon 12, som er dobbelt så dyr - da kamera er viktigst for meg.

 

Valgets kval... :)

 

Siden det er marginaler vi snakker om hadde jeg kjøpt Satio og brukt resten av pengene til ett ordentlig kamera. Men det er meg da. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ser SE har gitt ut equalizer til satio nå omsider. Noen som har testa den? Må den kjøre i bakgrunnen for at lydinnstillingene skal være aktive, eller blir de lagret? Noen som har opplevd å få støv\skitt under skjermen på sin satio så langt? Har dårlig erfaring med SE og støv under skjerm fra tidligere, men om dette ikke er noe problem blir det trolig satio på meg nå ganske snart, virker som de nye firmwarene har fått unna de verste barnesykdommene :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får vel ta denne i mine innlegg, og trådstarter bør vel ærlig talt bytte emnetittel. Jeg mener jeg lagde en bedre tråd om SE Satio i generell diskusjon kategorien som dessverre ikke brukes.

 

Til mobilen så er det en mobil jeg ble utrolig skuffet over, brukte mobilen i ca to uker og bruker den sjelden i dag. Brukergrensnittet på den er utrolig latterlig og opplevelsen er også dårlig, lenge siden jeg har fått det inntrykket av en mobil. Dårlig touch, dårlig menyer og tungvin mobil faktisk.

Min mor kjøpte også denne mobilen samtidig som meg, og hun har bare hatt feil med den. Vært på rep en gang, og hun liker heller ikke den mobilen. Hun har også fått trøbbel med den igjen. I følge Lefdal så kommer veldig mange av disse telefonene tilbake igjen pga feil. Dårlig av SE altså!

 

Jeg hadde iPhone før denne, og kjøpte meg også ny etter denne. iPhone har en helt annen brukeropplevelse enn denne og det er en fantastisk mobil jeg er fornøyd med. Kommer nok til å ta i bruk Satio'n om jeg skal ta bilder for det er den fantastisk på. Forresten, noen oppgraderinger som har vært den siste måned?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får komme med min erfaring og etter snart et døgn med satio:

 

Bra:

- Kamera, men noen bilder blir uklare

- Bra lyd\headsett, hjalp på med equalizern

- Stort sett bra, grei touch

- Sålangt brukbart batteri, såvidt begynt å synke på batteriindikatoren (noe som vell betyr at det er litt under halvparten igjen tror jeg), men brukte tlfen intensivt i igår og imårrest

- bra videofunksjon etter oppdateringa

- Fin å surfe på nettet med

- Bra skjerm

- Ikke noe knirking, virker solid så langt

- Jeg tror nok at de nyeste FWene har gjort underverker for tlfen, jeg kjenner meg ikke igjen i mye av kritikken fra de første testene som gikk på at den var ustabil\ofte treg, lyden har blitt bedre med EQ og videofunksjonen har blitt bedre :)

 

Dårlig:

- Blitzen kunne vært litt kraftigere, N82 var bedre her

- Touchen litt treg innimellom, registrerer ikke alltid trykkene

- Blir fort fettete

- Ganske stor, men bare marginalt større enn N82

- Hender den henger seg litt opp og bruker et til 2 sekund før den reagerer

 

Sålangt en terningkast 5 mtp mitt bruk. Har heldigvis bare såvidt prøvd iphone\android-tlfer, vet touchen er bedre der, men går bra for meg siden jeg er uerfaren med touch :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...