Gå til innhold

Sony Ericsson Satio - nærmer seg nå!


Anbefalte innlegg

Er vel ingen tråder om Satio her enda, så.... :!:

 

Gleder meg masse til sony ericssons nye mobil, "Satio" kommer, noen som har mer info om den eller nyere artikler??

Den ser jo ut til å bli enda en konge fra SE :dribble:

Det begynner å bli noen måneder siden amobil hadde en artikkel om den, men den skal vel nærme seg snart? Oktober vel? Rart man ikker hører noe om den. Anyone?

 

Idag fikk jeg i hvert fall første prisvarsling på Satio, NetonNet skal visst ta 5195,- for den, de har lagt den til i sortimentet sitt nu. Det artige er at det også står at de venter den inn på lager om 1-3 dager, hehe. I wish :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg venter også på denne. Det skal bli godt å få erstattet k850i med en god touch telefon.

 

Ser at det er lagt til en del flere butikker i prisguiden. De fleste bruker datoen 17. september, men antar det vil drøye litt mer. På Esato.com ble det nevnt rundt 12 oktober. Jeg venter nok med å bestille til komplett og/eller mpx legger den ut.

 

Ikke så mange andre som er interessert i Satio? Det har vært veldig lite posting om den på forumene her så vidt jeg har sett.

Lenke til kommentar
Jeg venter også på denne. Det skal bli godt å få erstattet k850i med en god touch telefon.

 

Ser at det er lagt til en del flere butikker i prisguiden. De fleste bruker datoen 17. september, men antar det vil drøye litt mer. På Esato.com ble det nevnt rundt 12 oktober. Jeg venter nok med å bestille til komplett og/eller mpx legger den ut.

 

Ikke så mange andre som er interessert i Satio? Det har vært veldig lite posting om den på forumene her så vidt jeg har sett.

 

Jepp, enig. Lite blest om den. Veldig rart igrunn. Den har vel Samsung Omnia HD og Iphone 3gs samt noen HTC telefoner som konkurenter. Det er jo bra med posting om de.

Lenke til kommentar

Ja Satio virker kjempelovende, men hvor er alt sladderet om den? :!:

Har ventet lenge på en god touchtelefon fra SE, som ikke er rettet bare mot proffbrukere heller. Virker som en veldig komplett underholdningsmobil, verdig konkurrent til Omnia HD.

 

12 megapikselkameraet kan jo bli ganske så rått også :dribble:

Lenke til kommentar
Da var Satio bestilt hos mpx. Bare 5098 kr faktisk, billigere enn alle de andre butikkene i prisguiden foreløpig.

 

Oppgitt leveringsdato (ubekreftet) var 10. september. Det er lov å drømme :)

 

Du får fortelle åssen det går med bestillingen utover da :yes:

 

Jeg skjønner virkelig ikke at det er så liten interesse rundt denne mobilen :dontgetit:

Er veldig spent på når amobil kommer til finne noe mer stoff om Satio, og hvis det viser seg at den virkelig er på vei til butikkene snart så får vi se om amobil kommer med anmeldelsen først en måned senere, som de gjorde med anmeldelsen av Omnia HD :!:

Lenke til kommentar
Da var Satio bestilt hos mpx. Bare 5098 kr faktisk, billigere enn alle de andre butikkene i prisguiden foreløpig.

 

Oppgitt leveringsdato (ubekreftet) var 10. september. Det er lov å drømme :)

 

Du får fortelle åssen det går med bestillingen utover da :yes:

 

Jeg skjønner virkelig ikke at det er så liten interesse rundt denne mobilen :dontgetit:

Er veldig spent på når amobil kommer til finne noe mer stoff om Satio, og hvis det viser seg at den virkelig er på vei til butikkene snart så får vi se om amobil kommer med anmeldelsen først en måned senere, som de gjorde med anmeldelsen av Omnia HD :!:

 

Denne er vel nesten gått ut på dato før den kommer uten minijack,og nesten uten innebygd minne? Eller hva er det egentlig som gjør at folk venter på denne?

Lenke til kommentar
Da var Satio bestilt hos mpx. Bare 5098 kr faktisk, billigere enn alle de andre butikkene i prisguiden foreløpig.

 

Oppgitt leveringsdato (ubekreftet) var 10. september. Det er lov å drømme :)

 

Du får fortelle åssen det går med bestillingen utover da :yes:

 

Jeg skjønner virkelig ikke at det er så liten interesse rundt denne mobilen :dontgetit:

Er veldig spent på når amobil kommer til finne noe mer stoff om Satio, og hvis det viser seg at den virkelig er på vei til butikkene snart så får vi se om amobil kommer med anmeldelsen først en måned senere, som de gjorde med anmeldelsen av Omnia HD :!:

 

Denne er vel nesten gått ut på dato før den kommer uten minijack,og nesten uten innebygd minne? Eller hva er det egentlig som gjør at folk venter på denne?

 

Den var nok mer imponerende når den ble presentert første gang, men jeg har sett etter alternativer og det nærmeste jeg kommer er enkelte Samsung mobiler. Det er i hovedsak kamera som jeg fokuserer på og da ønsker jeg et med skikkelig xenon blitz. Det mangler de andre touch telefonen som jeg har sett. 12 megapixler er jo også sjeldent enda. Ellers er jo Satio på nivå med konkurrentene teknisk, med et mulig unntak på touch skjermen. Jeg tror iphone beholder overtaket der, men Satio har virket rask og responsiv i videoene jeg har sett.

 

Satio kommer med 8 GB SD kort som kan oppgraderes senere om man vil, men jeg har klart meg relativt bra med et 2GB på min K850 frem til nå så tror ikke det blir et markant problem for meg. Om den har lite innebygd minne er derfor ikke spesielt viktig. Minijack har jeg også klart meg fint uten (men SE sin plugg får noe dårlig kontakt etter en del bruk så det hadde ikke gjort noe om de byttet).

Lenke til kommentar

Det som er den største fristelsen med Satio for meg er muligheten for at den får et knallbra kamera, fullt mulig det aller beste på mobilfronten :dribble:

 

Nå har jeg Sony Ericsson C905, og jeg bruker mobilkameraet veldig ofte, tar bilder på høgskolen og rundt om i byen når det plutselig dukker opp noe man FORT vil ta bilde av DER OG DA. Da vil det jo være kjempepraktisk for meg (og andre som meg) å få en topp mobil, med et enda bedre kamera, siden jeg har så mye glede av kameraet som alltid er med meg! :thumbup:

 

Det var mange skeptikere når mobilene med 8 mpx kameraer begynte å komme i fjor, og de argumenterte med at de ikke ville få bedre kameraer enn mobilene med 5 mpx hadde, men så kom jo Samsung Innov8 og SE C905 og beviste at de var de nye mobilkamerakongene!

 

Hvis Sony Ericsson har gjort mye riktig vil Satio bli en absolutt topp mobil, forhåpentligis like bra som Omnia HD, bare med et mye bedre kamera.

Jeg klager heller ikke på at Satio har en kjempefin skjerm, og et operativsystem med mange muligheter og som er litt mer spenstig enn det "vanlige" til Sony Ericsson :)

Lenke til kommentar

Ny offisiell Satio blog med video og bilder: Satio Launchblog

 

Hands-on video: Satio Preview

 

Ser fin og rask ut på siste videoen selv om han sier det er en alpha versjon av programvaren (men den burde vel begynne å bli ferdig snart... :) ).

 

Ellers har mpx allerede endret dato til 25. sep. Det er også rykter om en SE pressekonferanse eller lignende rundt 7. okt som vil omhandle launch av Satio.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mpx har fortsatt 25/9 som dato for når de får inn Satio, noe jeg tviler ganske mye på, men det hadde jo vært kjempekult da. Jeg bestilte derfra (for 5095 kr) forrige uke og gleder meg jo masse!

Men andre nettbutikker har 1. oktober som dato, så... tja, får vente i spenning :!:

 

Jeg følger med på Satio launch bloggen hver dag, og der får man jo ganske positive inntrykk av mobilen. De bildene tatt med Satio som er postet der ser jo bare helt suverene ut, og videokvaliteten ser også rimelig bra ut :thumbup:

Lenke til kommentar

Melder meg også som ekstremt interessert i denne telefonen. Har vel omtrent gått og gledet meg i land tid nå. Og nå regner jeg med den er like rundt hjørnet, ettersom:

.

 

Det virker som den er straks klar for salg i Sverige og da kan vel ikke være lenge til den er i Norge heller. Bor selv like ved grensen til Sverige, og lurer på om jeg skal ta meg en tur dit bare for å forhøre meg om de vet noe mer.

 

Uansett, så er dette en telefon som kommer til å selge enormt bra, selv om det er en skuffelse at den ikke har 3,5mm jack. Jeg personlig ser ikke dette som noe stort problem, heller. Er ikke SÅ opptatt av musikkvalitet at jeg må ha det. Synes lyden er grei som den er fra de orginale SE produktene.

 

GLEDEER MEG!!

Lenke til kommentar

Ser nå at Satio har en 600 MHz prosessor, samme som iPhone 3GS, og noen skrev på Satio bloggen at de to mobilene vil ha rimelig like grafikkmotorer, uten at jeg selv har så veldig mye peiling på akkurat det :!:

Men det hørs jo bra ut, da SE har reklamert med at Satio vil kunne kjøre avanserte spill og grafikk.

iPhone 3GS har jo fått skryt for sine spill, og fremtidige iPhone spill ser jo kjempebra ut. Jeg synes det er veldig kjekt å ha spill på mobilen hvis man f.eks. vil bruke litt tid mens man venter på noen, og da blir det jo mye bedre når man kan få spill som faktisk er ganske bra på mobilen slik :new_woot:

 

Jeg har forresten vært spent på om Satio er grei å bruke uten stylus, så jeg stilte et spørsmål til han som driver Satio lanseringsbloggen idag om nettopp dette. Han svarte da at i de siste månedene nå som han har testet ut Satio så har han aldri brukt stylus, han har holdt seg til fingrene hele tiden for alle mobilens funksjoner, så det virker jo veldig fint :thumbup:

Er jo så kjedelig å måtte ha med seg en stylus hele tiden bare for å bruke mobiltelefonen skikkelig :p

Lenke til kommentar
Ser nå at Satio har en 600 MHz prosessor, samme som iPhone 3GS, og noen skrev på Satio bloggen at de to mobilene vil ha rimelig like grafikkmotorer, uten at jeg selv har så veldig mye peiling på akkurat det :!:

Men det hørs jo bra ut, da SE har reklamert med at Satio vil kunne kjøre avanserte spill og grafikk.

iPhone 3GS har jo fått skryt for sine spill, og fremtidige iPhone spill ser jo kjempebra ut. Jeg synes det er veldig kjekt å ha spill på mobilen hvis man f.eks. vil bruke litt tid mens man venter på noen, og da blir det jo mye bedre når man kan få spill som faktisk er ganske bra på mobilen slik :new_woot:

 

Jeg har forresten vært spent på om Satio er grei å bruke uten stylus, så jeg stilte et spørsmål til han som driver Satio lanseringsbloggen idag om nettopp dette. Han svarte da at i de siste månedene nå som han har testet ut Satio så har han aldri brukt stylus, han har holdt seg til fingrene hele tiden for alle mobilens funksjoner, så det virker jo veldig fint :thumbup:

Er jo så kjedelig å måtte ha med seg en stylus hele tiden bare for å bruke mobiltelefonen skikkelig :p

 

Oi, det er såpass? Ja, men da ble jeg enda sterkere i troen på at dette er en suveren telefon. Du vet vel ikke noe mer enn meg om lanseringsdato? Han svarer ikke direkte på det spørsmålet på bloggen. Tror han holder litt igjen. Men kan ikke være langt unna, siden det virker som sverige har den.

 

Det ville blitt ekstremt tungt å bruke stylus hele tiden, så det var positivt.

 

Mener jeg kom over noe her for en stund tilbake, om at man kan åpne office filer på den? Vet du noe mer om dette? Burde egentlig kunne det. Ser også frem til kamera. Har selv nå C905, og den er kjempefornøyd med. Da vil jeg tro at jeg ikke vil bli noe særlig mindre fornøyd med denne.

 

Har du forresten peiling på andre programmer til symbian systemet? Har researchet litt, men finner liksom ikke det helt store..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...