Gå til innhold

Hva er et bra hovedkort med en snill pris?


Anbefalte innlegg

Tenker å bygge en ny PC og ser for meg noe sånt noe:

 

Prosessor: AMD Athlon XP 2500+ (Barton)

Harddisk: En rimelig og god 80GB 7200RPM

Minne: TwinMOS 256 MB DDR PC2700 333 MHz * 2

Skjermkort: Når prisene synker på gode ATI Radeons

Lydkort: Hercules Fortissimo III <- trenger derfor ikke å ha lyd i hovedkortet

 

Lyd trenger jeg ikke fordi jeg får det fra lydkortet.. Noen hovedkort har jo god grafikk også, men jeg må vel kjøpe eget skjermkort hvis jeg vil spille spill i framtiden..? Derfor vil jeg vente litt til prisene faller på ATI Radeon-kortene. Firewire og USB får man vel med noen hovedkort, og det vil jeg ha på PC'en min. Hva mer bør jeg se etter?

 

Det viktigste er at det er et godt hovedkort i forhold til prisen. Vil ikke ha noe billig dritt, men vil ikke ut med alt for mye heller :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er nok mye for pengene: Abit NF7-S V2.0

Den likte jeg :D Jeg glemte å nevne LAN, noe som det kortet har.. Men den har ikke Firewire. Ellers virker prisen ok i forhold til spesifikasjonene og omtalen var veldig positiv..

 

eller ASUS A7N8X...

Nesten samme pris og med firewire. Også lydkontroller, men det trenger jeg egentlig ikke.. Hvordan er ytelsen i forhold til Abit NF7-S V2.0? Finnes det noen sammenligninger mellom disse kortene?

Lenke til kommentar
Dette er nok mye for pengene: Abit NF7-S V2.0

Den likte jeg :D Jeg glemte å nevne LAN, noe som det kortet har.. Men den har ikke FireWire, er det noe jeg burde ha? Ellers virker prisen ok i forhold til spesifikasjonene og omtalen var veldig positiv..

 

Noen andre forslag?

Den har firewire også :D

1394 er et annet ord for firewire. Jeg har 1,2 versjonen av det kortet, og det er et bra kort. Du får ikke med mer i noe annet Nforce2 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...