Gå til innhold

Guide: Diodene kommer!


Anbefalte innlegg

Innbrenning i hvertfall, om det fremdeles er ett problem vet jeg ikke.

 

For det første er mitt inntrykk at dette er et minimalt problem (dog er det mulig jeg tar feil, det er litt vanskelig å få klar informasjon om dette), for det andre skjønner jeg ikke at det skal være så veldig mye verre på spill en feks tv-kanal-logoer o.l.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Theo: Kuro-en til fattern spiser alt av oppløsninger. Jeg får til og med opp boot-bildet på laptopen, og det er vel 320*240.

 

Litt usikker på hvordan folk får LCD til å bli bedre enn plasma til spilling, egentlig. Jeg har ikke hørt om at det generelt er mer input-lag på plasma fremfor LCD. Det er i så fall det eneste jeg kan tenke meg som kan være negativt.

 

Skal man bedrive twitch-spilling på høyt nivå så har man gjerne en CRT uansett (eller LCD-er laget for spilling).

 

Innbrenning er langt i fra et problem, det har det ikke vært på svært lenge. Mange blander sammen retention og innbrenning (dvs. ujevnt forbruk av fosfor). Dette var et problem på gamle CRT-skjermer og eldgamle plasma-skjermer, og selv på disse måtte man prøve litt for å få det til. Selv om man ikke trenger å utfordre skjebnen, så skal det nok litt til før man får problemer. Aldri hørt om noen med Pioneer eller Panasonic-skjermer fra de siste generasjonene hatt problemer med engang retention.

Lenke til kommentar

Nå testet vi ikke så mange spill akkurat, men spillene ble skarpere på LCD synes vi. Mer taggeste kanter (aliasing) på plasma. Hvorfor vet jeg ikke. Så har man det med innbrenning da. Til TV og film er de nyeste plasmaene bra nok her, men hvis man lar et spill stå på pause over lang tid på en plasma så er sjangsen der for at den kan bli brent inn tror jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg sitter med stikk motsatt følelse?

 

Plasma har da virkelig bedre responstid og mindre input-lag, spesielt sammenlignet med LED-LCD?

Mente da at bedre Plasma TV-er, ala Pioneer Kuro generasjon 9 har tilnærmet null input-lag? Det er da virkelig bedre enn både LED og ikke-LED LCD som gjerne har endel input-lag? Samtidig som responstiden i panelet er tregere på LCD?

 

Dette er vell også hovedsaklig grunnen til at Plasma er best til blant annet fotballsendinger hvor LCD ikke flyter spesielt tilfredstillende og LED er vell enda verre igjen?

 

 

Selv er jeg storfornøyd med min LX5090H og spilling, er da langt bedre enn vår Sony Bravia W4500 som vi har oppe i stua?

Lenke til kommentar
Jeg sitter med stikk motsatt følelse?

 

Plasma har da virkelig bedre responstid og mindre input-lag, spesielt sammenlignet med LED-LCD?

Mente da at bedre Plasma TV-er, ala Pioneer Kuro generasjon 9 har tilnærmet null input-lag? Det er da virkelig bedre enn både LED og ikke-LED LCD som gjerne har endel input-lag? Samtidig som responstiden i panelet er tregere på LCD?

 

Dette er vell også hovedsaklig grunnen til at Plasma er best til blant annet fotballsendinger hvor LCD ikke flyter spesielt tilfredstillende og LED er vell enda verre igjen?

 

 

Selv er jeg storfornøyd med min LX5090H og spilling, er da langt bedre enn vår Sony Bravia W4500 som vi har oppe i stua?

 

Mitt inntrykk er også at Plasma jevnt over har lavere input-lag. Men det er er jo også LCDer som er gode, sharps nye LCD-ED ser ut til å ha ca 25 ms feks. Input-lag har ingen påvirkning i det hele tatt på hvordan fotball-sendinger flyter, det er bare snakk om forsinkelsen fra bilde inn til bilde ut, sålange du forsinker lyden tilsvarende kan man fint ha 10 sekunders input-lag på tv-sendinger uten at det er noe stress. Det emd fotball går noe mer på motion resolution.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...