Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om plasser der jeg kan få kjøpt vifte som ikke bråker så mye (20db), og som blåser ut veldig mye luft?

-IM-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Støy og mengde flyttet luft går som regel hånd i hånd. Papst har bra vifter, og en 120mm flytter en god del luft i forhold til en 80mm med samme støynivå.

www.microplex.no

www.3dfxcool.no

Skrevet

generell regel; store vifter flytter mer luft og bråker mindre, små vifter bråker mer og flytter mindre :)

mao; kjøper du en 40mm for å kjøle ned chipsettet og samtidig er opptatt av lyd og luftmengde har du gjort en dårlig investering :)

enermax leverer gode vifter, mange vifter leveres nå med viftestyring på-montert, og det er en stor fordel, så jeg ville satset på det hvis jeg var deg.

Skrevet
generell regel; store vifter flytter mer luft og bråker mindre, små vifter bråker mer og flytter mindre :)

mao; kjøper du en 40mm for å kjøle ned chipsettet og samtidig er opptatt av lyd og luftmengde har du gjort en dårlig investering :)

enermax leverer gode vifter, mange vifter leveres nå med viftestyring på-montert, og det er en stor fordel, så jeg ville satset på det hvis jeg var deg.

Vel, er litt vanskelig å få en 120mm til å passe på et chipsett. :wink:

Er forresten interessert i å finne en webshop som selger 120mm vifter på mindre enn 23dB , har sett på netconnection, microplex og 3dfxcool, men alle der ligger over 25dB (Enermax er ikke aktuelt, makan til bråkevifte har jeg aldri vært borti før, selv på lavt turtall). :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...