Gå til innhold

Skal bestille Skateboard, trenger hjelp.


Sjokoladefisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-98070

Vet ikke om det for sent nå men:

 

så lenge du kjøper ekte skateboard merker så er det ikke noe som er "bra" og "dårlig", alt går på hva du liker og åssen du skal skate... det er forskjell på brett til street skating, freestyle skating, og rampe skating.

 

ville anbefalt deg www.skatewarehouse.com i stedet, helt andre priser, god service...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
kjøp ''plan b'' de er de med best kvalitet
Nei.
og funker sykt bra som triksebrett.
Nei.
du burde kjøpe komplett board ;)
Nei.

 

Plan B produserer brettene sine som de fleste andre brettmerker. Best kvalitet avhenger mer av hvordan du har brukt det eller behandla det. Skateboard er ferskvare og kvaliteten blir svekka om det står lenge. Er du ny innen skating har du brett i månedsvis og kvalitet har lite å si i starten. Alle store merker har uansett bra nok kvalitet. Foundation, Black Label, Zero, Baker, Sk8mafia, Enjoi, W.I/Blind, Almost, Girl, Chocolate, Anti-Hero, DGK, Habitat, Alien Workshop, Clichè, Flip, Hellrose, Bullet, Speed Demons eller Plan B. Samme hva du velger. Om jeg var ny og skulle valgt hadde jeg valgt det yndlingsskateren kjørte for.

 

"Triksebrett"? Hvor har du begrepet fra? Alt avhenger av om akkurat den personen liker formen og størrelsen på brettet. Når du starter å skate har det ikke så mye å si, og det er ingenting du blir bedre på eller dårligere på om du har det eller det merket. Velg et merke du liker.

 

Komplette løsninger kan være greit, men er også tull til en viss grad. Om det er ditt første brett kan du kjøpe komplett for å spare penger. Etter det bør du beholde trucks en stund (blir bedre om du får skatet dem inn og blir vant til ett par), og hjul skifter du når du vil.

 

Uansett, samme hva du velger er det opp til deg selv om det blir moro eller kjedelig. Du finner ingen brett som lærer deg triks uten å øve, eller motsatt, sålenge du handler i en skatebutikk. Lykke til.

Lenke til kommentar
kjøp ''plan b'' de er de med best kvalitet
Nei.
og funker sykt bra som triksebrett.
Nei.
du burde kjøpe komplett board ;)
Nei.

 

Plan B produserer brettene sine som de fleste andre brettmerker. Best kvalitet avhenger mer av hvordan du har brukt det eller behandla det. Skateboard er ferskvare og kvaliteten blir svekka om det står lenge. Er du ny innen skating har du brett i månedsvis og kvalitet har lite å si i starten. Alle store merker har uansett bra nok kvalitet. Foundation, Black Label, Zero, Baker, Sk8mafia, Enjoi, W.I/Blind, Almost, Girl, Chocolate, Anti-Hero, DGK, Habitat, Alien Workshop, Clichè, Flip, Hellrose, Bullet, Speed Demons eller Plan B. Samme hva du velger. Om jeg var ny og skulle valgt hadde jeg valgt det yndlingsskateren kjørte for.

 

"Triksebrett"? Hvor har du begrepet fra? Alt avhenger av om akkurat den personen liker formen og størrelsen på brettet. Når du starter å skate har det ikke så mye å si, og det er ingenting du blir bedre på eller dårligere på om du har det eller det merket. Velg et merke du liker.

 

Komplette løsninger kan være greit, men er også tull til en viss grad. Om det er ditt første brett kan du kjøpe komplett for å spare penger. Etter det bør du beholde trucks en stund (blir bedre om du får skatet dem inn og blir vant til ett par), og hjul skifter du når du vil.

 

Uansett, samme hva du velger er det opp til deg selv om det blir moro eller kjedelig. Du finner ingen brett som lærer deg triks uten å øve, eller motsatt, sålenge du handler i en skatebutikk. Lykke til.

 

What he said. Da jeg skatet kjøpte jeg stort sett brett hos den lokale skateboardbutikken her i Molde, G-Turn. På nett brukte jeg www.50-50.no.

 

Jeg vil anbefale Blueprint. De er oppe igjen etter å ha bukket under for finanskrisen. Blueprint er det deiligste brettet jeg har kjørt med, og har stort sett kjørt med det merket.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Jeg starta med å kjøpe masse brukt plater fra andre folk som skater, da fikk jeg prøvd mye forskjellig og fikk min egen mening om hva slags plater jeg liker.

 

Du kan ikke bare si f.eks "Flip er digg", det finnes mange modeller av Flip, pro modeller som er designet etter skaterens ønske etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme problemet hadde jeg for et par år siden.. Var ny innen skating og hadde ikke peil på merker. De fins stort sett ikke et merke som er "bedre" enn noen andre merker, men det er jo mye forskjell på brettene. Sånn som et merke kanskje har mer shape i brettet sitt enn et annet merke har. Bredde har også mye å si. Mitt første brett var 7.5, men her sitter jeg et par år etter med bredde 8.25.

 

Hvis du ikke kan bestemme deg om hvilket merke du skal kjøpe, råder jeg deg til å gjøre litt "etterforskning" på youtube (foreksempel) og finne et merke som du syns er kult, og liker hva det står for. Mitt første yndlingsmerke var Enjoi. Jeg likte tullingen og det useriøse ved skatingen dems, som fikk meg til å smile. Men nå har det gått over til Deathwish, som lager utrolig deilige plater. Og jeg råder deg til å bestille på www.skatewarehouse.com, som er et veldig seriøst firma i USA. Har selv bestilt der nå snart 10 ganger, og er alltid 100% fornøyd.

 

Når det gjelder truckere, er det jo ganske mye det samme som brett, sjekk hva merket repesenterer og sjekk om du liker teamet. Utseende har jo også litt å si. Kan anbefale Independent trucks.

 

Kulelager og hjul: Jeg har forelsket meg i hjulene Bones 100's. Dette på grunn av de holder utrolig lenge og det blir ingen flatspots. Kan også si at jeg har forelsket meg Bones reds, de beste kulelagerne som finnes (etter min mening)

 

Dette ble ganske lang, men håper at det hjalp deg på din vei til nytt skateboard. SKATE OR DIE!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...