Gå til innhold

Hva synes dere om å fjerne "antall innlegg"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg fint lite om telleren av antallet innlegg, så for meg går det for det samme, da det er tidligere erfaringer/poster av brukeren som avgjør hvor seriøst jeg leser og husker en brukers innlegg.

 

Bare som et innspill: Kanskje vi skulle hatt et ratingsystem? Der en trådstarter kan stemme på hvilke innlegg i tråden sin som ga god informasjon om spørsmålet. Noe som legges til i profil som en 'karakter'?

Lenke til kommentar
Kanskje vi skulle hatt et ratingsystem? Der en trådstarter kan stemme på hvilke innlegg i tråden sin som ga god informasjon om spørsmålet. Noe som legges til i profil som en 'karakter'?

 

Blir vel ikke så lett å få til. Tror det hadde vært bedre med en "medlem av forumet siden xx.xx.xxxx" så vi kan se hvor lang fartstid den som svarer har?

Lenke til kommentar
Kanskje vi skulle hatt et ratingsystem? Der en trådstarter kan stemme på hvilke innlegg i tråden sin som ga god informasjon om spørsmålet. Noe som legges til i profil som en 'karakter'?

 

Blir vel ikke så lett å få til. Tror det hadde vært bedre med en "medlem av forumet siden xx.xx.xxxx" så vi kan se hvor lang fartstid den som svarer har?

 

Med denne tankegangen forutsetter jo det at man må ha vært medlem hos hw.no over en periode for å ha "peil". Som i at alle drar rett til hw.no og

registerer seg på forumet i det de "begynner med" data.

Lenke til kommentar

et "karakter-system" virket ikke dumt nei.. kanskje en knapp for "+" og en for "-" på hver post, slik at man kan trykke der hvis man syns en bruker har svart fornuftig/ufornuftig?

 

blir dette noe av, kunne det kanskje gått an å latt innleggene til brukere med høy karakter vises tydligere enn andre? brukere med svært lav karakter kan vurderes utestengt, på denne måten kan alle brukerne være med på å bestemme hvem som skal bli utestengte.. demokrati :woot:

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fan av det systemet itpro har med techpoeng, så hvis noe ala det kunne kommet hadde det vert fint(ser at det kan vere vansklig å innføre det da :( ). Om postcounten blir visende ved postene bryr jeg meg egentlig midre om, men vi må ha mulighet til å sjekke den vertfall.

Lenke til kommentar
et "karakter-system" virket ikke dumt nei.. kanskje en knapp for "+" og en for "-" på hver post, slik at man kan trykke der hvis man syns en bruker har svart fornuftig/ufornuftig?

 

 

Tror du ikke de useriøse forumbrukerne hadde brukt dette til å sverte seriøse forumbrukere? Farlig med demokrati, når det er så mange useriøse fjortisser som det er her inne.

Lenke til kommentar

hmm.. mulig at det hadde blitt misbrukt. hva med å kun kunne gi + poeng? slik at når man synes noen har skrevet noe virkelig fornuftig, eller svart godt på et spørsmål, kan man gi en "pluss" for det.. da vil det kanskje bli litt populært å prøve å svare så godt man kan osv. noen vil sikkert få venner til å gi seg selv plusspoeng osv, men man merker vel dette fort. en mulighet kan være å bare kunne gi hver bruker ett poeng per dag.

Lenke til kommentar
Synes egentlig systemet med antall poster er greit jeg, som sagt tidligere, om du ikke bryr deg, så drit i hvor mange poster folk har.

 

AtW

 

Hear him speak :woot: ! (read,i know i know :) )

 

Ps:vist det blir formye møkkaposter,så banna dem ett år tid,da holder dem nok kjeft :wink:

Lenke til kommentar
Synes egentlig systemet med antall poster er greit jeg, som sagt tidligere, om du ikke bryr deg, så drit i hvor mange poster folk har.

 

Hvis du ikke har merket alle de intetsigende og meningsløse postene med over 50% emoticons, så burde jeg kanskje fortelle deg at mange av disse sannsynligvis stammer fra noen brukere som tror antallet innlegg dem har er proporsjonalt med statusen, "makta" og respekten de har på forumet.

 

Selv om dette ikke er tilfelle, så er uansett disse postene plagsomme. Hvis man toner ned fokuset på antall poster vil det bli mindre attraktivt å etterstrebe et høyt antall.

 

Skal man ha noen som helst form for rangering, må den, for at den skal være reell og relevant, være basert på andre brukeres karakterdømming. Hvordan dette skal gjøres er er annen sak.

Lenke til kommentar

På det gammle frames-forumet så var det en ranking der man kunne stemme på enkeltpersoner å gi dem karrakter, noe som jeg syns var en meget god ting, som man egentlig burde kunne innføre på nytt i den nye frames-beta-forumet som er planlagt hvis det er mulig.

Jeg syns det fungerte ganske bra selv om det seff var noen som fikk ufortjent karrakterere, så fungerte det meget godt og ga en god pekepinne på hvem som var "serriøst". Skriver "serriøst" i klammetegn pga det er en ganske så vid betegnelse, som jeg ikke helt liker.

Lenke til kommentar

For å understreke mitt poeng!

(den store skriften altså..)

 

Fjern antall poster.

lag heller et system som nevnt ovenfor med <10 <100 <500 poster osv. La de ikke gå så veldig høyt, men la oss si at etter 1000 poster stopper det.

Deretter kan moderatorene få den lykkelige oppgave å eventuelt oppgradere videre til "über oldboy-poster" osv.

 

Poenget mitt er at "ble medlem dato" for meg virker mer fornuftig en antall inlegg. om en bruker registrerte seg i går, så tror jeg ikke så mye på han... Derimot registrerte han seg nettopp, er det mulig han er en fagperson som registrerte seg nettopp for å svare på mitt spørsmål! :p

Har han vanka her noen år, så har du en pekepinn på hvor lenge han har f.eks. brukt PC. (umulig å vanke her uten å ta i en datamaskin vel?)

 

Det er min mening. Med litt modifikasjoner, tror jeg den vil bli fornuftig. :smile:

Lenke til kommentar
På det gammle frames-forumet så var det en ranking der man kunne stemme på enkeltpersoner å gi dem karrakter, noe som jeg syns var en meget god ting, som man egentlig burde kunne innføre på nytt i den nye frames-beta-forumet som er planlagt hvis det er mulig.

Jeg syns det fungerte ganske bra selv om det seff var noen som fikk ufortjent karrakterere, så fungerte det meget godt og ga en god pekepinne på hvem som var "serriøst". Skriver "serriøst" i klammetegn pga det er en ganske så vid betegnelse, som jeg ikke helt liker.

 

I beta versjonen av frames forumet er det ikke lagt til bruker voting, men heller bare rippet for all slags dritt.

 

Har nå fått på plass Programmer.no templaten der jeg har fjernet antall poster og avatarer, mistenkelig mye raskere ting gikk nå :-)

Lenke til kommentar
For å understreke mitt poeng!

(den store skriften altså..)

 

Fjern antall poster.

lag heller et system som nevnt ovenfor med <10 <100 <500 poster osv. La de ikke gå så veldig høyt, men la oss si at etter 1000 poster stopper det.  

Deretter kan moderatorene få den lykkelige oppgave å eventuelt oppgradere videre til "über oldboy-poster" osv.  

 

Poenget mitt er at "ble medlem dato" for meg virker mer fornuftig en antall inlegg. om en bruker registrerte seg i går, så tror jeg ikke så mye på han... Derimot registrerte han seg nettopp, er det mulig han er en fagperson som registrerte seg nettopp for å svare på mitt spørsmål!  :p  

Har han vanka her noen år, så har du en pekepinn på hvor lenge han har f.eks. brukt PC. (umulig å vanke her uten å ta i en datamaskin vel?)

 

Det er min mening. Med litt modifikasjoner, tror jeg den vil bli fornuftig.  :smile:

 

Hva er egentlig forskjell på om man er "über oldboy-poster" eller bruker med så så mange poster?

Komplett umulig å ikke renne til hw.no med en gang man har fått seg datamaskin ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...