Gå til innhold

PS3 Slim (Vi følger prisutviklingen på Phat og Slim PS3)


Dragonlove

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var på Elkjøp Kongsvinger akkurat. Den lå i esker, men jeg fikk kjøpe. De hadde ikke prisa den enda, så jeg fikk den til nettpris (2795,-). Rimelig bra kjøp syns jeg, med tanke på at jeg ikke forhåndsbestilte :)

 

Gleder meg til å bli ferdig på jobb!!

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
Laskelurs er her og troller også ja :)

Siden han har vært så flink å skrive om PS3 i "360-Elite-til-1995,-"-tråden så får jeg gjengjelde tjenesten og fortelle om at man nå får en Xbox 360 Elite til bare 1995,-!

 

Tipper lett 10 tusen solgte 360 her i Norge de neste 7 dagene. :)

 

Gidder ikke vente på ting i posten, så hvilke butikker er det sannsynlig at har Slim inne i Oslo igrunn? Elkjøp, Lefdal, Expert... what else? Spaceworld?

Lenke til kommentar
Gidder ikke vente på ting i posten, så hvilke butikker er det sannsynlig at har Slim inne i Oslo igrunn? Elkjøp, Lefdal, Expert... what else? Spaceworld?

 

De hadde stabler på Elkjøp på Skøyen (Oslo). De skulle ha 2995,- for dem.

 

(Jeg venter til prisen går ned...ikke fordi jeg synes det er spess dyrt men bare av prinsipp. Hvis de kunne selge dem for 2995 før prisen gikk ned bør det være mulig å selge dem for 2995-$100 etter at prisen har gått ned $100! Ingen grunn til at vi i Norge ikke skal få utbytte av at Slim er billigere å produsere. Evt. blir det 360 på meg hvis de klarer å sette ned prisen)

Lenke til kommentar
Gidder ikke vente på ting i posten, så hvilke butikker er det sannsynlig at har Slim inne i Oslo igrunn? Elkjøp, Lefdal, Expert... what else? Spaceworld?

 

De hadde stabler på Elkjøp på Skøyen (Oslo). De skulle ha 2995,- for dem.

 

(Jeg venter til prisen går ned...ikke fordi jeg synes det er spess dyrt men bare av prinsipp. Hvis de kunne selge dem for 2995 før prisen gikk ned bør det være mulig å selge dem for 2995-$100 etter at prisen har gått ned $100! Ingen grunn til at vi i Norge ikke skal få utbytte av at Slim er billigere å produsere. Evt. blir det 360 på meg hvis de klarer å sette ned prisen)

 

sony har alltid utnyttet europeere for alt vi er verdt. mye fordi vi kjøper playstation uansett pris. ms er de eneste som gir oss samme eller faktisk bedre priser enn resten av verden.

Lenke til kommentar
sony har alltid utnyttet europeere for alt vi er verdt. mye fordi vi kjøper playstation uansett pris. ms er de eneste som gir oss samme eller faktisk bedre priser enn resten av verden.

 

At Europa får høyere pris kan jeg godta...men prisen i Europa generelt for PS3 har jo gått ned ganske mye...bortsett fra i Norge. Såvidt jeg vet er det ikke Sony som har ansvaret for dette men den enkelte butikk.

 

Såvidt jeg vet er ikke MS stort bedre på regionale forskjeller når det gjelder prising (ref. Windows, Office osv).

Lenke til kommentar

Det med prising er ikke Sony sin feil, det er regler i Norge som gjør. Det er ikke lov å legge på max pris på et produkt. Det er butikkene som bestemmer slikt. I andre land er det satt en max pris til 299$ mens i Norge kan butikken legge prisen mye høyere.. Dvs hvis en større kjede setter prisen sin til 3200,- så vil trolig andre også følge etter (for å få større fortjeneste)

Lenke til kommentar
Gidder ikke vente på ting i posten, så hvilke butikker er det sannsynlig at har Slim inne i Oslo igrunn? Elkjøp, Lefdal, Expert... what else? Spaceworld?

 

De hadde stabler på Elkjøp på Skøyen (Oslo). De skulle ha 2995,- for dem.

 

(Jeg venter til prisen går ned...ikke fordi jeg synes det er spess dyrt men bare av prinsipp. Hvis de kunne selge dem for 2995 før prisen gikk ned bør det være mulig å selge dem for 2995-$100 etter at prisen har gått ned $100! Ingen grunn til at vi i Norge ikke skal få utbytte av at Slim er billigere å produsere. Evt. blir det 360 på meg hvis de klarer å sette ned prisen)

 

Med "stabler", hva mener du egentlig da? Var det så mange at det sannsynligvis vil være flere igjen når jeg stikker innom der i kveld?

 

 

-foudre

...som skal ha for 2795, ref. dinside.no/elkjøpHARprisgaranti

Lenke til kommentar
Nordisk Film (som importerer og markedsfører Playstation i Norge) sier at priskuttet er "forskuttert" i Norge gjennom priskrig som dro prisen ned til 2995,- Noen større kutt er dermed ikke i vente men vi får håpe prisen kanskje kan falle ned til 2590? med gode juletilbud.

 

Det er bare tull...forutsatt at de ikke tidligere solgte med $100 i tap da. Hvis de kunne selge med fortjeneste til ~3000,- før priskuttet bør de kunne selge med samme fortjeneste etter priskuttet selv om det setter ned prisen med $100,-

 

Sannheten er vel heller at de ikke setter ned prisen før de må...dvs. så lenge de klarer å selge til gammel (høy) pris vil de gjøre det. Det er forsåvidt helt grei politikk (tilbud og etterspørsel osv) men det haster ikke for min del å få en PS3 i huset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...