Gå til innhold

Er historiene om dødsleirene under krigen helt sanne?


Robocoop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så da påstår du at de som jobbet ved sanatoriene på slutten av krigen IKKE laget såpe av menneskelik? Det er jo et historisk faktum og er bekreftet så hvordan kan det da være "umulig" at de har laget lamper av "jødehud"?

 

Interessant påstand. Kan du dokumentere dette historiske faktum?

 

Les innlegg nr.42 i tråden.

Lenke til kommentar
Så da påstår du at de som jobbet ved sanatoriene på slutten av krigen IKKE laget såpe av menneskelik? Det er jo et historisk faktum og er bekreftet så hvordan kan det da være "umulig" at de har laget lamper av "jødehud"?

 

Interessant påstand. Kan du dokumentere dette historiske faktum?

 

Les innlegg nr.42 i tråden.

 

Ja det er ikke grenser for hvilken dumskap folk er villige til å tro på så lenge det er

onde tyskere med i bildet.

 

Enhver påstand om hva tyskland gjorde blir automatisk akseptert som sannhet. Spesielt

om påstanden kommer fra noen med kalott på hodet.

Lenke til kommentar

Her er den grusomme historien til Dr. Leon Wells, en akademiker med doktorgrad hvis vitnemål sørget for å få

Adolf Eichmann dømt til døden og hengt:

 

 

"Da han kom til dødsleirenleiren Janowska så spilte et orkester for ham. Orkesteret spilte hver morgen og hver kveld og satte på den måten musikk til Leons lidelser og påfølgende utryddelse med sin demoniske dødsmusikk.

 

I Juni 1943 bestemte nazistene at de skulle utrydde stakkars Leon ved å tvinge ham til å bygge veier. Men selvsagt var det et lumsk triks. Leon skulle slett ikke bygge veier, nei han skulle istedet grave opp døde jøder og brenne dem opp.

 

De grusomme nazistene ville skjule sporene sine og satte derfor stakkars Leon til å grave opp tre år gamle graver, plyndre dem for verdisaker, og lempe likene i store hauger. Likene ble så satt fyr på og brent opp, hvorpå knoklene ble knust til et finkornet pulver som stakkars Leon så måtte kaste opp i luften så det kunne spres med vinden. Deretter ble alle spor skjult, gravene fylt igjen og plantet nye vekster på dem.

 

Slik gikk dagene. Nye jøder ble levert, skutt og brent og stakkars Leon kastet jødeasken opp i luften så den ble spredt med vinden. Knokkelknusemaskinen måtte jobbe på høygir, for det var svært mange jødeskjelett som skulle males til pulver så Leon kunne kaste støvet opp i luften. Dette var derfor nøye organisert med brannsjef, bokholder, bærere osv. Brannsjefen var ansvarlig for brenningen og så til at jødene brant skikkelig. Iblant kunne det jo være så mye som 2000 jøder i en slik haug og da sier det seg selv at dette måtte styres av en fagmann.

Når dagens arbeid var over så leverte Leon inn rapport til Untersturmführer Scherlack eller Hauptsturmführer Rauch, to riktig demoniske nazister. Deretter glemte Leon hva han hadde gjort.

 

Men hva så med utbyttet fra denne operasjonen? Det vet Leon faktisk en hel del om. Det dreide seg om så mye som 8-10 kilo rent gull hver dag. Med tanke på at de brente jødelik og kastet støv i mange måneder så kan man tenke seg hvor mye gull disse demoniske og tyvaktige nazistene klarte å kare til seg.

 

En gang utryddet nazistene 275 jøder ved å skyte puljer på 25 stykker og hive dem på ilden, deretter 25 til, og så 25 til. Resten av jødene sto tålmodig og ventet på sin tur. Endel av jødene var ikke døde, men døde i flammene.

Til slutt ble benene knust i benknusemaskinen og stakkars Leon måtte hive asken opp i luften igjen.

 

Knokkelknusemaskinen var en riktig djevelsk nazistmaskin. Det var en stor sementblandemaskin med store jernklør inni. Der slengte stakkars Leon inn skjelettene fra de utryddede jødene. Maskinen knuste knoklene til jødestøv som Leon så måtte kaste opp i luften og spre for vinden, en effektiv metode som bare onde demoniske nazister kunne klekket ut. Resultatet ble et støv omtrent som siktet rugmel, men med den forskjellen at siktet rugmel ikke inneholder små biter av gull og platina.

 

Når Leon gikk til jobben hver dag så ble han tvunget til å synge sanger . Det må ha vært et skremmende og makabert syn for først i prosesjonen gikk brennemesteren iført et djevelkostyme. Bak ham kom de syndende arbeidsjødene som skulle på arbeid med å brenne/knuse/kaste sine folkefeller. Aller bakerst kom hornorkesteret som satte musikk til det hele.

 

Leon husker spesielt herr Brill, hvis døtre ble skutt på stedet. Stakkars Brill måtte selv brenne opp sine døtre, nøye fulgt av brennemesteren i sitt djevlekostyme. Orkesteret spilte selvsagt under denne brenningen i beste Titanic tradisjon."

 

Jeg lurer på hvilken annen rettssak i verden dette vitnemålet ville blitt stående og endog ført til en fellende dom?

Enda mer utrolig er det at folk flest faktisk tror på dette uten engang å stille spørsmål til det!

 

 

Kilde: The Nizkor Project.

Lenke til kommentar

Rona, Du henviser til ein liten del av transkiberinga av rettsaka, Etter kva eg har sett på siten du henviser til så er dette ein ørliten del og Wells er berre eit av mange vitner.

 

I tillegg finner eg ikkje heilt den same ordlyden i din oversettelse kontra den engelske teksten:

 

Q. There was a Brandmeister - (Chief Fireman) what did he do?

 

A. The Brigade was divided into different corps. There were, in the beginning one, afterwards two Brandmeister, there were two Zaehler (Counters), there was an ash commander, there were carriers and there were pullers, and also there were cleaners. The Brandmeister was in charge of the fire. When they put up a heap like a pyramid, sometimes up to 2,000 bodies - one had to watch out so that the fire didn't go out. He was in charge of this fire, while the Zaehler was keeping a count of how many bodies were burnt to check out with the original list - how many were killed, because sometimes if we uncovered a grave we were looking sometimes for hours for one body or more because it was buried on the side; there was an exact list of how many people were killed. So he kept the number of bodies burned and taken out of each grave.

 

Attorney General: And in the evening a report had to be given to the Untersturmfuehrer - is that so?

 

Witness Wells: Yes, to Untersturmfuehrer Scherlack and, in his absence, it was Hauptscharfuehrer Rauch.

 

lik gikk dagene. Nye jøder ble levert, skutt og brent og stakkars Leon kastet jødeasken opp i luften så den ble spredt med vinden. Knokkelknusemaskinen måtte jobbe på høygir, for det var svært mange jødeskjelett som skulle males til pulver så Leon kunne kaste støvet opp i luften. Dette var derfor nøye organisert med brannsjef, bokholder, bærere osv. Brannsjefen var ansvarlig for brenningen og så til at jødene brant skikkelig. Iblant kunne det jo være så mye som 2000 jøder i en slik haug og da sier det seg selv at dette måtte styres av en fagmann.

Når dagens arbeid var over så leverte Leon inn rapport til Untersturmführer Scherlack eller Hauptsturmführer Rauch, to riktig demoniske nazister. Deretter glemte Leon hva han hadde gjort.

Lenke til kommentar
Så med andre ord så finner du Dr. Weiss vitnemål som troverdig og sannferdig?

Du tror de jobbet med en brennemester, kledd i djevlekostyme, i spissen, akkompagnert av et hornorkester

mens de brente jøder og gravde gull og platina.

 

Jankee påpekte at ordlyden i din oversettelse er ikke den samme som i den engelske teksten uten å uttale som om sannhetgehalten i Weiss sin vitnemål.

 

 

 

Plenty av jøder er borte etter ww2 - hvor tok de veien?

 

Hvis historien (om massedrap begått av Nazi regimet i Tyskland) er forfalsket - hvorfor ble det gjort og av hvem?

Lenke til kommentar
Så med andre ord så finner du Dr. Weiss vitnemål som troverdig og sannferdig?

Du tror de jobbet med en brennemester, kledd i djevlekostyme, i spissen, akkompagnert av et hornorkester

mens de brente jøder og gravde gull og platina.

 

Jankee påpekte at ordlyden i din oversettelse er ikke den samme som i den engelske teksten uten å uttale som om sannhetgehalten i Weiss sin vitnemål.

 

 

 

Plenty av jøder er borte etter ww2 - hvor tok de veien?

 

Hvis historien (om massedrap begått av Nazi regimet i Tyskland) er forfalsket - hvorfor ble det gjort og av hvem?

 

Ordlyden i mitt innlegg var min, ikke direkte avskrift av teksten. Av den grunn la jeg til min kilde slik at historien kunne verifiseres.

 

Om du kan si meg hvor mange jøder som ble borte og vise til data på dette så skal jeg forsøke å gi deg et utfyllende svar på det spørsmålet. :)

 

Historien er etter min oppfatning forfalsket i sin helhet. En utfyllende forklaring på hvem og hvorfor finner du i denne filmen som problematiserer Buchenwald og underbruket Ordruf som var den første leiren de allierte fant i 1945.

Kort oppsummert så ble løgnen skapt av Sykewar, en avdeling av OSS, som senere er blitt til CIA. Du får se filmen og selv vurdere om analyse/argumenter og kilder er overbevisende.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-6...45879703999426#

Lenke til kommentar
Om du kan si meg hvor mange jøder som ble borte og vise til data på dette så skal jeg forsøke å gi deg et utfyllende svar på det spørsmålet. :)

 

(...)

 

I Norge ble 768 personer av jøder deportert hvor bare 27 av disse overlevde. Differansen mellom disse to tallene er 741 personer. Kan du gi meg utfyllende svar på hva som har skjedd med disse mennesker?

Lenke til kommentar

Historie skrives om , fra sannheit til løgn og fra løgn til sannheit.

Alt etter kven makthaverene er og kva interesse dei har av å forfekte sin sannheit.

 

Måten dei såkalla revisjonsitene med Zundel , Irving og ein del andre framstiller holocost så blir det på ein måte som minner mest om veldig enkel logikk.

Måten det blir gjort på er å påpeike feil i mikrospiske detaljer og dermed sei at heile argumentasjonsrekka ikkje stemme.

Eg kan sette fram ein påstand i samme logikk:

"Alle maleri produsert før 1930 er no forfalskninger".

Skrik til Munch er ikkje eit originalt Munch maleri sidan det har vore bearbeida av andre etterpå.

Derfor er det ei uekte Munch-maleri.

 

Det er forsåvidt ein sann påstand, all maling som er på skrik no er ikkje frå Munch si hand, men gjer det heile maleriet til eit uekte Munch?

 

Så diskusjonene til revisjonsitane på mikrodetaljer for å argumentere at holocoust aldri skjedde er og blir banale.

 

om det døde 5.567.546 eller 7.543.246 i konsentrasjonleirer eller om Auchwitz-leirene gassa 321 eller 569 pr dag er fullstendig irrelevante.

Det døde folk der som ein del av ei organisert drapsmaskin. Det er kva Holocoust er: Organisert folkemord.

 

 

PS Trygve Lie-saka var ein liten fotnote i dei norske kampene, men er bra at det blei funne ut av. Slik historiegransking skal alltid bli vurdert.

Derimot kva revisjonistene ville ha komme med her er at Norge aldri blei angrepet, men at Norge angreip Tyskland. Og då argumentere med at senkinga av Blucher var eit angrep på eit anna land.

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Om du kan si meg hvor mange jøder som ble borte og vise til data på dette så skal jeg forsøke å gi deg et utfyllende svar på det spørsmålet. :)

 

(...)

 

I Norge ble 768 personer av jøder deportert hvor bare 27 av disse overlevde. Differansen mellom disse to tallene er 741 personer. Kan du gi meg utfyllende svar på hva som har skjedd med disse mennesker?

 

Jeg må grave litt, men jeg skal gi deg et svar.

Det er dog hevet over enhver tvil at en stor del av alle disse menneskene omkom i konsentrasjonsleirene.

Ikke som føle av målbevisst drap i gasskamre, men som følge av arbeid, underernæring og sykdom.

 

Javel, som følge den siste setningen kommer mitt neste spørsmål:

 

Listen over jøder deportert fra Norge under ww2

 

Hvis disse menneskene døde av sykdom, undernæring og arbeid hvordan har det seg at så mange døde på samme dato? Ufattelig mange døde første desember 1942 (300+). I og med at de ble deportert en uke før fra norge kunne de knapt i løpet av den korte tiden bli utslitt, syke eller undernært...

Lenke til kommentar
Historie skrives om , fra sannheit til løgn og fra løgn til sannheit.

Alt etter kven makthaverene er og kva interesse dei har av å forfekte sin sannheit.

 

Måten dei såkalla revisjonsitene med Zundel , Irving og ein del andre framstiller holocost så blir det på ein måte som minner mest om veldig enkel logikk.

Måten det blir gjort på er å påpeike feil i mikrospiske detaljer og dermed sei at heile argumentasjonsrekka ikkje stemme.

Eg kan sette fram ein påstand i samme logikk:

"Alle maleri produsert før 1930 er no forfalskninger".

Skrik til Munch er ikkje eit originalt Munch maleri sidan det har vore bearbeida av andre etterpå.

Derfor er det ei uekte Munch-maleri.

 

Det er forsåvidt ein sann påstand, all maling som er på skrik no er ikkje frå Munch si hand, men gjer det heile maleriet til eit uekte Munch?

 

Så diskusjonene til revisjonsitane på mikrodetaljer for å argumentere at holocoust aldri skjedde er og blir banale.

 

om det døde 5.567.546 eller 7.543.246 i konsentrasjonleirer eller om Auchwitz-leirene gassa 321 eller 569 pr dag er fullstendig irrelevante.

Det døde folk der som ein del av ei organisert drapsmaskin. Det er kva Holocoust er: Organisert folkemord.

 

 

PS Trygve Lie-saka var ein liten fotnote i dei norske kampene, men er bra at det blei funne ut av. Slik historiegransking skal alltid bli vurdert.

Derimot kva revisjonistene ville ha komme med her er at Norge aldri blei angrepet, men at Norge angreip Tyskland. Og då argumentere med at senkinga av Blucher var eit angrep på eit anna land.

 

Hvilke bøker av Irving og Zundel har du lest og nøyaktig hva var det du reagerte på av uvesentlige detaljer?

 

Forøvrig så baserer jeg ingenting av min argumentasjon på hverken Zundel eller Irving, men stort sett bare

de anerkjente kildene for holocaust så som Soah websidene, Rettsprotokollene fra Nurnberg, historikeren Raul Hilberg og historikeren og IDF generalen Arad.

 

Fortell meg nå hvilke revisjonistiske skrifter du legger til grunn for din påstand om at de befatter seg med tendensiøse detaljer tatt ut av sin sammenheng eller blåst opp utover sine proporsjoner. Jeg vil gjerne nemlig selv lese disse slik at jeg kan se hva du peker på.

 

Er du forresten enig med Raul Hilberg, som i mangel av skriftlige ordre om "die endlösung til alle generaler i riket, om at denne ordren ble gitt telepatisk til armekorpssjefene og videre på samme måte til divisjonsgeneralene, regimentssjefene og videre ned i systemet, slik han hevder i 1985 versjonen av "The destruction of the european jew"?

Lenke til kommentar

Generell revisjonsime iforhold til holocoust:

Lampeskjerm = ikkje sann (godtatt historisk fakta)

Såpe = ikkje sann. (godtatt historisk fakta)

Gasskamre = ikkje sann sidan det ikkje blei laga lampe skjermer og såpe

Dødsleire = ikkje sann sidan Gasskamre ikkje fantes, sidan såpa og lampeskjermene ikkje er sann

Døde jøder = ikkje sann sidan dødleirene ikkje eksistere sidan gasskamrene ikkje eksisterte fordi lampe og såpebeviset var usant.

 

Bøker av Zundel og Ivring har eg ikkje lest men eg har sjekka ein god del nettliteratur av revisjonstiske krefter der zundel med flere er godt representert.

 

 

Kva Raul Hilberg skal ha sagt eller ikkje sagt interesserer meg midt bak, men det er typisk revisjonstisk å då ta ut liten del (her ein setning) som eit retorisk spørsmål for å underkjenne heile det literære verket. I tillegg ser det ut til at 1985-utgava er litt omdiskutert iforhold til kven som har skrive kva. Kanskje derfor sisteutgava er revidert i 2003, Førsteutgava kom i 1961, kvifor står det ikkje i den?

 

Når du har henvist til kjelder så har det dukka opp navn og organisasjoner eg kjenner godt frå Zundel og meningsfeller.

 

EDIT

Den lista du publiserer der, den er virkeleg berre cut and paste av kva andre har publisert både på norsk og engelsk. Med tanke på at nokre av navna er feilstava i tillegg så synes eg synd på den idioten som har laga den. Snakk om å ikkje ein gong greie å skrive rett navn på meningsfellene sine samt gjentakelse av andre navn. Litt meir kildekritikk gang Rona?

 

Det interessante er at lista peiker mykje mot Germar Rudolf og Ernst Zundel /Zundelzite, samt IHR (som blei linka til tidlegare)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Generell revisjonsime iforhold til holocoust:

 

Gasskamre = ikkje sann sidan det ikkje blei laga lampe skjermer og såpe

Dødsleire = ikkje sann sidan Gasskamre ikkje fantes, sidan såpa og lampeskjermene ikkje er sann

Døde jøder = ikkje sann sidan dødleirene ikkje eksistere sidan gasskamrene ikkje eksisterte fordi lampe og såpebeviset var usant.

 

Gasskamre = Ikke sann fordi det ikke finnes spor etter noen slike, hverken fotografisk eller faktisk

Dødsleire = Ikke sann fordi det ikke foreligger noen ordre om drap noe sted. Faktisk så ble endog kommandanten i Buchenwald, standartenführer Koch dømt og henrettet for nettopp drap og mishandling av fanger - av SS i 1944!

 

Bøker av Zundel og Ivring har eg ikkje lest men eg har sjekka ein god del nettliteratur av revisjonstiske krefter der zundel med flere er godt representert.

 

Hvordan kan du så mene noe om hva de har skrevet? Du snakker nedlatende om deres forskningsmetode uten engang å ha lest et eneste ord fra dem. Baserer du din oppfatning på rykter og hva du har hørt av andre?

Hvilken nettlitteratur av revisjonistiske krefter viser du ellers til? Hvilke artikler er av en slik karakter som du beskriver over. Legg gjerne ut en i sin helhet slik at panelet kan vurdere den opp imot dine påstander.

 

 

Kva Raul Hilberg skal ha sagt eller ikkje sagt interesserer meg midt bak, men det er typisk revisjonstisk å då ta ut liten del (her ein setning) som eit retorisk spørsmål for å underkjenne heile det literære verket. I tillegg ser det ut til at 1985-utgava er litt omdiskutert iforhold til kven som har skrive kva. Kanskje derfor sisteutgava er revidert i 2003, Førsteutgava kom i 1961, kvifor står det ikkje i den?

 

Fordi i 1961 utgaven så var ikke en skriftlig ordre om massedrap et tema.

 

Når du har henvist til kjelder så har det dukka opp navn og organisasjoner eg kjenner godt frå Zundel og meningsfeller.

 

Hvilke kilder snakker du om spesifikt?

 

EDIT

Den lista du publiserer der, den er virkeleg berre cut and paste av kva andre har publisert både på norsk og engelsk. Med tanke på at nokre av navna er feilstava i tillegg så synes eg synd på den idioten som har laga den. Snakk om å ikkje ein gong greie å skrive rett navn på meningsfellene sine samt gjentakelse av andre navn. Litt meir kildekritikk gang Rona?

 

Det interessante er at lista peiker mykje mot Germar Rudolf og Ernst Zundel /Zundelzite, samt IHR (som blei linka til tidlegare)

 

Listen ER cut and paste. Det er listen over de mest fremtredende revisjonistene, inndelt i flere kategorier. Av nettopp den grunn så dukker de opp flere ganger.

Bestrider du listens gyldighet? Er det noen du mener ikke hører hjemme der?

Lenke til kommentar
Gasskamre = Ikke sann fordi det ikke finnes spor etter noen slike, hverken fotografisk eller faktisk

Dødsleire = Ikke sann fordi det ikke foreligger noen ordre om drap noe sted. Faktisk så ble endog kommandanten i Buchenwald, standartenführer Koch dømt og henrettet for nettopp drap og mishandling av fanger - av SS i 1944!

Akkurat ja. Og de klasser drar på klassetur til er ..falske? Hvor mener du tre fjerdedeler av verdens jødebefolkning ble av?

Lenke til kommentar
Gasskamre = Ikke sann fordi det ikke finnes spor etter noen slike, hverken fotografisk eller faktisk

Dødsleire = Ikke sann fordi det ikke foreligger noen ordre om drap noe sted. Faktisk så ble endog kommandanten i Buchenwald, standartenführer Koch dømt og henrettet for nettopp drap og mishandling av fanger - av SS i 1944!

Akkurat ja. Og de klasser drar på klassetur til er ..falske? Hvor mener du tre fjerdedeler av verdens jødebefolkning ble av?

 

Mange døde av tyfus og lignende. Gassing er jeg ikke sikker på omfanget av, men det ble nok utprøvd.

Lenke til kommentar
Gasskamre = Ikke sann fordi det ikke finnes spor etter noen slike, hverken fotografisk eller faktisk

Dødsleire = Ikke sann fordi det ikke foreligger noen ordre om drap noe sted. Faktisk så ble endog kommandanten i Buchenwald, standartenführer Koch dømt og henrettet for nettopp drap og mishandling av fanger - av SS i 1944!

Akkurat ja. Og de klasser drar på klassetur til er ..falske? Hvor mener du tre fjerdedeler av verdens jødebefolkning ble av?

 

De klasser drar på klassetur til er intet mindre enn latterlige! Den jødiske revisjonisten David Cole fikk jo også bekreftet i intervju med lederen for holocaustmuseet i Auschwitz at det de presenterer som gasskammer er en "rekonstruksjon" Enhver som objektivt ser på den bygningen de presenterer som gasskammer vil umiddelbart se

at det er en fake. Ikke minst med tanke på at det er plassert 10-15 meter fra leirkommandantens kontor og en rekke andre admiistrative bygninger. Ved siden av bygget har de satt opp en skorstein for å forsterke illusjonen, men den er ikke engang koblet til bygningen.

 

Når det gjelder ditt spørsmål om hvor to tredjedeler av verdens jødiske befolkning ble av så må jeg be deg fremlegge

tall på verdens jødiske befolkning før og etter krigen før jeg kan kommentere det. Hvor mange jøder var det i verden i 1939 og hvor mange var det i 1946? Jeg har tall på det, med kildehenvisning, men jeg vil først se dine.

 

Gasskamre = Ikke sann fordi det ikke finnes spor etter noen slike, hverken fotografisk eller faktisk

Dødsleire = Ikke sann fordi det ikke foreligger noen ordre om drap noe sted. Faktisk så ble endog kommandanten i Buchenwald, standartenführer Koch dømt og henrettet for nettopp drap og mishandling av fanger - av SS i 1944!

Akkurat ja. Og de klasser drar på klassetur til er ..falske? Hvor mener du tre fjerdedeler av verdens jødebefolkning ble av?

 

Mange døde av tyfus og lignende. Gassing er jeg ikke sikker på omfanget av, men det ble nok utprøvd.

 

Ble nok utprøvd? Er det en antagelse, noe du føler, eller noe du faktisk vet?

Lenke til kommentar
Javel, som følge den siste setningen kommer mitt neste spørsmål:

 

Listen over jøder deportert fra Norge under ww2

 

Hvis disse menneskene døde av sykdom, undernæring og arbeid hvordan har det seg at så mange døde på samme dato? Ufattelig mange døde første desember 1942 (300+). I og med at de ble deportert en uke før fra norge kunne de knapt i løpet av den korte tiden bli utslitt, syke eller undernært...

 

Jeg sliter ennå med å finne utfyllende opplysninger om de norske jødene, men vet jeg har lest om akkurat det emnet et sted så jeg vil gjerne få komme tilbake til akkurat det litt senere.

 

Når det gjelder den listen du viser til så burde den egentlig ha vært spikeren i kista for min argumentasjon. Du har en liste med samtlige norske jøder som ble deportert til kz leire, tidspunkter for deportasjon og transportmåte. Ingen av disse fakta er gjenstand for tvil eller debatt.

Men; i listen foreligger det også dødsdato for hver enkelt person. Intet omtrentlig eller usikkert tidspunkt, men en konkret dag og et konkret sted for dødsfallet. Dette betyr at det foreligger en dødsattest på vedkommende der også en dødsårsak foreligger. Om dødsårsaken sier "vergasung" eller noe som indikerer det så har jeg tatt feil og du har rett. I motsatt fall så betyr det at fangene døde av andre grunner enn systematisk folkemord ved gassing, hvilket er det eneste jeg bestrider i min argumentsjon.

 

Her er listen over kjente dødsattester fra Auschwitz i 1942/43. Jeg har ikke klart å finne noen av navnene på listen din, men kan du finne noen så kan vi fortsette å grave etter sannheten derfra. Det kan faktisk bli ganske interessant.

 

http://houston.indymedia.org/news/2007/03/56657.php

Endret av Rona
Lenke til kommentar
Javel, som følge den siste setningen kommer mitt neste spørsmål:

 

Listen over jøder deportert fra Norge under ww2

 

Hvis disse menneskene døde av sykdom, undernæring og arbeid hvordan har det seg at så mange døde på samme dato? Ufattelig mange døde første desember 1942 (300+). I og med at de ble deportert en uke før fra norge kunne de knapt i løpet av den korte tiden bli utslitt, syke eller undernært...

 

Jeg sliter ennå med å finne utfyllende opplysninger om de norske jødene, men vet jeg har lest om akkurat det emnet et sted så jeg vil gjerne få komme tilbake til akkurat det litt senere.

 

Når det gjelder den listen du viser til så burde den egentlig ha vært spikeren i kista for min argumentasjon. Du har en liste med samtlige norske jøder som ble deportert til kz leire, tidspunkter for deportasjon og transportmåte. Ingen av disse fakta er gjenstand for tvil eller debatt.

Men; i listen foreligger det også dødsdato for hver enkelt person. Intet omtrentlig eller usikkert tidspunkt, men en konkret dag og et konkret sted for dødsfallet. Dette betyr at det foreligger en dødsattest på vedkommende der også en dødsårsak foreligger. Om dødsårsaken sier "vergasung" eller noe som indikerer det så har jeg tatt feil og du har rett. I motsatt fall så betyr det at fangene døde av andre grunner enn systematisk folkemord ved gassing, hvilket er det eneste jeg bestrider i min argumentsjon.

 

Her er listen over kjente dødsattester fra Auschwitz i 1942/43. Jeg har ikke klart å finne noen av navnene på listen din, men kan du finne noen så kan vi fortsette å grave etter sannheten derfra. Det kan faktisk bli ganske interessant.

 

http://houston.indymedia.org/news/2007/03/56657.php

 

For å ta det først med Koch: Han ble ikke dømt og henrettet for drap og mishandling av fanger - årsaken var noe annet...

 

 

Ingen av de 300+ nordmenn som ble drept i Auschwitz 1. desember 1942 er registrert med serienummer og derfor tviler jeg på at de vil eksistere på den lista - men jeg kan ta feil.

 

Uansett - du ser ut til å godta at bare 27 av de 768 deporterte jøder fra Norge overlevde kz leire (97 % dødsrate btw).

Anser du disse 27 mennesker for å være løgnere? I og med at de som vitner støtter den offisielle, "mainstream" versjonen av hva som skjedde i KZ leire...

Endret av PzMan
Lenke til kommentar
For å ta det først med Koch: Han ble ikke dømt og henrettet for drap og mishandling av fanger - årsaken var noe annet...

 

Hehe.. Wikipedia omtaler saken og utelater det som ikke passer. Koch ble dømt for underslag av midler i tillegg til drap og mishandling. I den sammenheng så kunne det være interessant å nevne at de pengene han ble dømt for å underslå

var fangemidler, dvs. penger som tilhørte fangene i leiren. Ilse Koch, hans kone, ble sammen med ham stilt for retten, men ble frikjent for tiltalen. Men hun ble jo senere tiltalt og dømt til livsvarig for å lage lampeskjermer, stjele tattoveringer og krympe hodene til fanger.

 

Her er utfyllende informasjon om Konrad Morgen som etterforsket denne og andre saker der tyske SS offiserer forgrep seg på fanger med referanser til kildene som er brukt. Det er interessant lesning. Interessant er også SS' håndhevelse av justis idet de trekker den tidligere kommandanten tilbake til Buchenwald og skyter ham på apellplassen foran alle fangene han har krenket.

 

http://www.holocaustdenialvideos.com/konrad_morgen.html

 

Ingen av de 300+ nordmenn som ble drept i Auschwitz 1. desember 1942 er registrert med serienummer og derfor tviler jeg på at de vil eksistere på den lista - men jeg kan ta feil.

 

Javel? Men hvordan vet de så at disse nordmennene ble drept akkurat 1. desember 1942? Det sier nemlig artikkelen din ingenting om, og datoene må nødvendigvis komme fra en eller annen verifiserbar kilde.

 

Uansett - du ser ut til å godta at bare 27 av de 768 deporterte jøder fra Norge overlevde kz leire (97 % dødsrate btw).

Anser du disse 27 mennesker for å være løgnere? I og med at de som vitner støtter den offisielle, "mainstream" versjonen av hva som skjedde i KZ leire...

 

Jeg godtar ikke uten videre tallene, men avholder meg fra å komme med en antitese om akkurat det fordi jeg ikke

kan dokumentere en slik påstand ennå. Jeg godtar så langt at 27 av 768 deporterte nordmenn faktisk returnerte til Norge og at de resterende åpenbart ikke gjorde det. Jeg er også rimelig sikker på at en stor del av disse omkom i leirene av forskjellige grunner, kanskje til og med alle, men det må verifiseres først.

 

Når det gjelder vitnemålene fra dem som har stått frem og støttet holocaust scenarioet, gasskamre og brenninger så anser jeg dem som 100% nedrektige løgnere!

 

Jeg vet ikke om du har lest bøkene til Gerhardsen og Bratteli, men de anser jeg for å gi et rimelig bra bilde av de forhold som rådet i disse leirene. Ingen av dem nevner med så mye som ett ord hverken gassing av jøder eller brenning av lik "så himmelen var rød". Det gjør forøvrig ikke en eneste bok skrevet av ikkejøder. Merkelig nok så nevner ikke heller bøkene til hverken Churchill, De Gaulle eller Eisenhower, totalt over 7000 sider, med ett eneste ord, folkemord, gassing, jødeutryddelse eller holocaust. Det er meget interessant med tanke på at disse tre herrene

ledet kampen mot det som skal ha vært historiens største konfrontasjon mellom det gode og den absolutten ondskap. En skulle tro at Eisenhower hvertfall ville nevne folkemordet han personlig var med på å avdekke i sine memoarer om krigsårene.

Endret av Rona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...