Gå til innhold

Neste raidinstance - 10/25 Onyxia


Anbefalte innlegg

She has lurked in her lair and done battle with the many brave adventurers who travelled to that familiar location over the years. Now, in honor of the World of Warcraft 5-year anniversary, the dreaded brood mother Onyxia is being revamped to make a return to the forefront of Azeroth, as part of our big plans for the upcoming 3.2.2 content patch.

 

This permanent update to Onyxia will convert the dungeon into 10- and 25-player modes. We will be adding new items to Onyxia’s loot table that have the same model as some of the classic loot from this dungeon, like Tier 2 helms, with stats updated to match the current level of content. There will be a special new item too: a normal drake-sized 310% speed flying mount modeled after Onyxia herself called an Onyxia Broodling. We will also be updating the encounter mechanics to be more fitting for modern raiding, but we can guarantee players will get to experience the frightening horror of deep breaths once again.

 

Then for a limited time, after the 5-year anniversary event officially begins in November, anybody who logs in will receive an Onyxia Brood Whelpling pet.

 

We’re very excited to bring this classic encounter back to provide a fun new experience for both new and veteran players. Further details will be available in the near future, and we will be setting up the Public Test Realms soon to help test out this fight along with all the new content we have planned for the patch. Keep an eye on the forums for updates!

 

Q u o t e:

Is level 60 40-man going to be removed?

 

 

Yes, it will no longer be possible to do the original version of this dungeon.

 

Kilde: http://blue.mmo-champion.com/1/19110028331...er-returns.html

 

 

Hva synes folk om dette?

Synes selv de burde ha lært av Naxxramas, i allefall beholdt den gamle vanskelighetsgraden i tilegg til de nye. Nå vil det jo ikke lenger bli mulig å skaffe Tier2-settet, så for meg som har level 60 twinks, så er det litt slag i balla.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes faktisk dette er ett godt valg av blizzard. Onyxia er en symbolsk raid boss, og en boss som kanskje ikke mange av dagens spillere kan noe særlig om (De aller fleste har jo gjort henne, men kanskje ikke kjenner lore og taktikk osv)

 

Alle vet hvor legendarisk den flashen er "MORE DOTS, MORE DOTS". Akkurat som Leeroy fikk sin egen achievement, så fortjener også Onyxia an ny sjanse. Det hadde selvfølgelig vært teit om de valge å ta tilbake AQ, men Onyxia, ja takk.

Lenke til kommentar

Ååååå. Jeg gleder meg som en unge. Som en av de som kom inn i WoW utpå TBC en gang, har jeg aldri fått prøvd med på disse stedene hvor vanskelighetsgraden var scalet med levelen min. (Gjorde MC her om dagen, men var på en måte ikke heelt det samme som jeg innbiler meg at det var på lvl 60.)

 

For meg blir både Naxx og dette helt nye raid instacer, og Onyxia har for meg lenge vært en av de mer ikoniske raid-bossene i spillet. Jeg storgleder meg ihvertfall. Og kunne solgt ei nyre for en slik mount.

Lenke til kommentar

Og sjansene for å få den mounten... *drumroll*

 

The mount drops one at a time, and the drop rate is pretty low. Think pre-nerf Baron Rivendare's Deathcharger mount low. As Zarhym puts it: "One day I will have it, though as soon as I loot it I'll probably be struck by lightning on a sunny day and attacked by a shark, all while in the presumed comfort of my living quarters."

 

D'oh! :(

Lenke til kommentar

Blizz designer 1: "Hmm guys, we cant think of any new content. What about re-using something from the good old days?"

Blizz designer 2: "Yeah, sounds like a great plan!"

Blizz designer 1: "But what shall we use? We have ruined Naxxramas and turned it into a facerollchoppa raidzone already."

Blizz designer 2: "Well, AQ40 is to big, there no chance in hell I'm setting new stats and info to all the mobs in there!"

Blizz designer 1: "HEY! I have an idea! What if we destroy some really old content, like Onyxia's Lair? It's only the first raidzone we launched, and the first raidexperience for many, many people. Im sure no one will care!"

Blizz designer 2: "Good idea! Lets do that. We'll use some old item designs, WITH NEW COLORS (amg) and lets throw in a mount. 90% of the players will be blinded by that loot.

 

Blizz designer 2: Hmmm, wait. Wouldn't it be just as good to create a whole new zone, like Onyxias Lair. With a new Dragonkin-boss with new spells and abilities?

Blizz designer 1: Are you crazy?!? We dont have that much time! Ohh look, its almost 09.00 gametime. Let's have lunch before we call it the day.

Lenke til kommentar

Når har jeg sagt at dette er en raidpatch? Når har jeg sagt at Ony gir neste tier? Det er sinnsykt latterlig å bruke Onyxia som en liten raidboss buffer, så jeg sier det jeg mener om det. Det er latterlig, lite oppfinnsomt.

 

Istedet for å la "nye folk" oppleve gamle dagers gode raid, lag heller en ny singelboss raidsone som gir nye spillere den følelsen. Herregud, de legger jo strengt talt kun lista til lvl 80 og slenger inn en flyingmount.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...