Gå til innhold

Telenor setter ned surfeprisene


Anbefalte innlegg

Men, hvordan har du som bruker kontroll med hvor mange Megabyte av den 500 Megabyte kvoten en har benyttet til en hver tid?

brukersiden på telenormobil.no har saldo-info.

 

nå har jeg ikke noen forhåndsbetalt, men skulle tro det samme gjelder for wapsiden deres, hvor en pr i dag kan se hvor stor regningen har blitt for bruk, i kr og øre (faste beløp nevnes ikke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Typisk Telenor. Things change, but really, they don't.

Det er vel strengt tatt ikke typsik Telenor, ettersom ingen andre operatører kan skilte med tilbud som er bemerkelsesverdig mye bedre. Det som derimot er litt tyspik Telenor er å være ute i seneste laget med å senke priser kontra konkurrenter. Dersom Av&Til hadde kostet rundt 50,- (hadde ikke trengt mer enn 2-300mb.) hadde jeg nok vurdert denne tjenesten.

Lenke til kommentar
Bedre priser, men fortsatt ganske dyrt i mine øyne, datatrafikk over mobilnett har vært en melkeku for lenge.

 

AtW

 

Ja desverre :(

 

Jeg surfa med mobilen min for ett år siden i Dubai. Var litt her på forumet og litt vg på stranden. 6k på 14 dager :!:

 

Litt på kanten å surfe med mobil i utlandet, men må man så er det ingen vei utenom :D

Lenke til kommentar
Bedre priser, men fortsatt ganske dyrt i mine øyne, datatrafikk over mobilnett har vært en melkeku for lenge.

 

AtW

 

Enig med deg. For meg er dette helt uinteressant. De større filene jeg ønsker å laste ned, gjør jeg via PC. De forsøker å gjøre dette til en melkeku, men jeg har hørt at leverandørene sliter, fordi gjengs oppfatning er at det er alt for høye priser på slike tjenester. Å laste nedmusikkfiler fra nettet, er ikke akkurat økonomisk lønnsomt, men at det går an, er en annen sak.

Lenke til kommentar

Jeg ser at Telenor nå rører litt på prisene sine ang. mobilt bredbånd, men jeg ser også at de har et litt dårligere tilbud enn netcom og tele2 angående proser og trafikk.

 

Dog Netcom har en engangspris på modem til en gitt sum, og så 99 kr per måend for fritid abbonementet.

 

Tele2 tar også 99 kr per måned, men der må man også betale 49 kr per måned for selve modemet per måned. Dog Tele2 har hatt tilbud en stund der man får de 2 første månedene gratis for selve abbonementet. altså 198 kr mindre.

 

Databegrensningene er jeg dog litt forstyrret over. Både Telenor og Netcom har 5 GB per måned som øvre tak for hvor ting blir begrenset og koster ekstra, mens Tele2 har et øvre tak på 3 GB på sitt abbonement, men hastigheten blir ikke begrenset. Hvilket er best? evt minst dårlig. Jeg håper Tele2 nå også endrer litt på mengde trafikk som kan lastes ned på fritid abbonementet.. Vi får se når jeg møter opp på jobb i morgen om prisene blir endret eller tilbudet endres på.. :p

Lenke til kommentar

Dette er sa javlig bullshit.

 

Jeg husker da jeg bodde i statene for TO AR SIDEN, kostet det 20 dollar per mnd for UBEGRENSET 3G trafikk.

 

Jeg lastet ned video podcasts til nokia'n jeg hadde da sa driten gikk varm.

 

Og spar meg, ikke kom hit med sanne argumenter som at dekningen liksom er darlig i USA. den er kanskje det noen steder, men helt OK i byer.

Og "norge er et vanskelig land a bygge ut i"? WHINE SOME MORE!

 

Jeg tror heller det er et klassisk eksempel pa hvordan norge er for lite til at markedskreftene skal fungere skikkelig, tele-industrien her i landet lukter av prissamarbeid, og monopolistisk dominans av infrastrukturen.

 

*sukk*

/rant

Lenke til kommentar

om jeg husker rett så har dem største operatørene i usa en grense på 3GB på sin "ubegrenset bruk"...

 

og dekningen kommer i høyeste grad an på operatør og område. at&t sliter i san fran for tiden pga iphone for eksempel ;)

 

kanskje det var bedre der borte for 2 år siden, men det er ikke stort bedre den norge nå...

Lenke til kommentar
Både Telenor og Netcom har 5 GB per måned som øvre tak for hvor ting blir begrenset og koster ekstra, ..
Koster det ekstra? Hos Telenor forstod jeg det slik at de kun strupet inn hastigheten, har jeg da misforstått? Tenker på det dyrest abonnementet nå. Endret av G
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som syntes det er helt på bærtur at dem har en maks-tak på overføring?

 

For.. i disse streaming-tider, hvor man kan se nettTV (korte innslag), titte på youtube, og streame musikk fra Spotify/Wimp.. hvorfor har dem da dette?

 

Jeg med mitt mobilt bredbånd tilknyttet PC-en blir jo truffet av dette.

 

 

Dette minner meg fryktelig om Telenors inntreden til ADSL-verden for mange år siden. Dem hadde jo da kvoteløsninger. Vi husker jo alle hvor bra DET fungerte... :roll:

Lenke til kommentar
For.. i disse streaming-tider, hvor man kan se nettTV (korte innslag), titte på youtube, og streame musikk fra Spotify/Wimp.. hvorfor har dem da dette?

Jeg vet ikke hva de andre gjør, men Chess forbeholder seg retten til å sette ned hastigheten dersom man går over grensa. Tolker det dithen at det ikke betyr at de nødvendigvis vil gjøre det konsekvent fra første bit over grensa.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som syntes det er helt på bærtur at dem har en maks-tak på overføring?

 

For.. i disse streaming-tider, hvor man kan se nettTV (korte innslag), titte på youtube, og streame musikk fra Spotify/Wimp.. hvorfor har dem da dette?

 

Jeg med mitt mobilt bredbånd tilknyttet PC-en blir jo truffet av dette.

 

 

Dette minner meg fryktelig om Telenors inntreden til ADSL-verden for mange år siden. Dem hadde jo da kvoteløsninger. Vi husker jo alle hvor bra DET fungerte... :roll:

 

Nå er du urettferdig. Netcom er MER strikse på dette, Telenor strøyper ikke før du har ett høyt overforbruk over 2 kalendermnd. Å da er det ofte snakk om gjerne det dobbelte av 5gb. Blir også varsel i forkant.

 

Udugelige Tele2 har ekstra betalt for all trafikk over den grensen de har på sine abb. dvs fra 1-3gb.

 

En annen ting er at Telenor sin MB bredbånd fungerer så utrulig mye bedre en Netcom\Tele2 sin. Det betaler vi som er flyttet ut av gutterommet og tjener egne penger gjerne "20-30kr ekstra i mnd" kroner som en tidlgere nevnte.

Lenke til kommentar
Er det noen stor forskjell mellom Telenors: USB-"ispinnen" og den nyere smalere USB-"firkantpinnen" på hva du som bruker opplever av hastighet, stabilitet og andre opplevelser?

Kvaliteten på den nyeste er bedre, da den har holdt mye bedre mot slitasjeskader som at USB-pluggen løsner. Det nå enda en ny på markedet, men denne vet jeg ikke så mye om.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...