Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Synes det er svakt at det er nevnt lite eller ingenting om nye knapper og multifunksjonsvelgeren. Enda kjedeligere er det at artikkelen ikke nevner ETT ord om at skjermen har blitt oppdatert med "tempered" glass som gjør at skjermen er svært motstandsdyktig ovenfor riper, og kan slippe å bruke plastdeksel (møkkadeksel). Det første kameraet som får dette unntatt flaggskipene synes jeg både er viktig og interessant oppgradering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det er svakt at det er nevnt lite eller ingenting om nye knapper og multifunksjonsvelgeren. Enda kjedeligere er det at artikkelen ikke nevner ETT ord om at skjermen har blitt oppdatert med "tempered" glass som gjør at skjermen er svært motstandsdyktig ovenfor riper, og kan slippe å bruke plastdeksel (møkkadeksel). Det første kameraet som får dette unntatt flaggskipene synes jeg både er viktig og interessant oppgradering.

Enig i at dette er viktige forbedringer.

 

Men synes da prisen på D300s er helt hinsides, skulle jeg kjøpt kamerahus i dag i dette segmentet hadde jeg heller gått for D700 (som koster noen 1000-lapper mer bare). Fordelen med brutal pris for D300s er at bruktprisene holder seg på D300 (noe som er fint for meg).

Lenke til kommentar

Gi kameraet noen måneder på markedet så ser du at prisen blir omtrent den samme som D300 er i dag. Mer funksjoner og mer for pengene når Nikon har fått mettet lysten til de som bare MÅ ha denne først. Slik er det alltid med nye produkter...

 

Nikons lansering av D700 er vel kanskje den mest hysteriske noensinne. Med veiledende pris på 23000kr så kjøpte folk kameraet. Med pris på 14995,- rett før jul kjøpte folk også kameraet. Har du lyst har du lov ?

Lenke til kommentar
4000 dyrere enn D300 med andre ord. Det er nok 1000-2000 for mye. Men jeg regner med at prisen faller litt etter hvert som nyhetens interesse har lagt seg litt. D300 begynte vel også rundt 15000 i sin tid.

 

Og 6000+ dyrere enn Canon 50D som vel skal være konkurrentens "motstykke". Overraskende høy pris på D300s selv om den "gamle" D300 og vel har steget i det siste og har en rimelig høy pris den og sett i relasjon til alder.

 

For pluss ca 2500 får man jo en D700 såvidt jeg ser..

 

Tor

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk fortsetter å reagere på samme måten.

 

Kameraprodusent x lanserer ny kameramodell til blodpris. De som på død og liv må ha det beste og nyeste kjøper de få tilgjengelige eksemplarene til denne blodprisen. Produksjonen kommer i full gang, og prisen faller til mer fornuftige nivåer etter noen måneder. Lather, rinse and repeat :roll:

Lenke til kommentar
Får håpe at ikke dette får samme negative omtale som 50D fra Canon fikk fordi det var for likt forgjengeren . :hmm:

Nikon har sikret seg litt her ved å bruke det gamle navnet og slengt på en s på slutten. Hadde Canon kalt 50D for 40Dn eller 40D MK II, så hadde det sikkert vært mindre sutring.

 

Tom

Lenke til kommentar

Nikon har ikke sikret seg. De sier bare kort og godt at det er ca. det samme kameraet, med den samme sensoren, men med en liten "midlife update" som er større enn hva som kan gjøres i en firmwareoppgradering.

 

40Dn betyr vel ny sensor på Canonesisk? Det hadde i tilfelle vært en x i Nikon-nomenklatur, men 50D var mye mer, bla. med nytt AF-system og et "værtettere" hus.

 

Manna fra himmelen, folkens, bare bedre. :thumbup:

Endret av Anew
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...