Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lydløs ved å snu telefonen? I flere tester har de sagt at det er mulig å snu telefonen til lydløs... Fungerer dette i praksis? Hvor skrur man denne funksjonen på?

 

Lyden blir slått av dersom du snur den mens den ringer.

Snur du den når det ikke ringer så blir ikke lyden slått av. Dette er altså bare en rask og grei måte å få skrudd av lyden på, om du f.eks. sitter i et møte og har glemt å skru av lyden på forhånd.

 

Nå har også jeg hatt problemer med at 2 sms'r ikke har kommet frem:(

 

Se der ja! Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Har fulgt med i denne tråden nå siden før jeg bestilte min telefon,

gøy å lære nye ting om telefonen.

 

Er veldig fornøyd, selv om den kan være noe treg av og til.

Ellers, en super telefon. Gøy å kunne endre på "alt".

 

Mange gøye apps på markedet, for eksempel "Toddler Lock" til sønnen min på ett.

Følger litt ekstra med, da jeg tror snørr og spytt ikke er så bra for telefonen ;)

 

 

Gulsider-appen er forresten fin å ha!

 

 

Ser nå at iløpet av den første dagen, før jeg tenkte på at kanskje jeg burde koble til Wifi stedet for 3G mens jeg så på youtube-videoer, brukte jeg for 470kr i data. Burde nesten vært en advarsel ved første startup? Huff :blush:

Lenke til kommentar
Ser nå at iløpet av den første dagen, før jeg tenkte på at kanskje jeg burde koble til Wifi stedet for 3G mens jeg så på youtube-videoer, brukte jeg for 470kr i data. Burde nesten vært en advarsel ved første startup? Huff :blush:

 

Ond latter: muhaha

Sånn kan det gikk, da er det på tide å få fastpris abo eller en større pakke! Jeg har vært veldig redd for wifi forbruk og har forholdt meg derefter.. 8mb 3g og 530mb wifi på to uker :)

 

Når man kjøper Hero med abo, blir den solgt med operatørlås? Vet at du er bundet, men er den sperren for å bytte simkort der, som det var i gamle dager?

 

Tenker spesielt på ventelo, om noen har erfaringer!

 

Jeg kjøpte min fra netcom. Ingen operatør lås!

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Et par ting jeg lurer på;

Er det virkelig ikke meningen at man skal avslutte programmer? Er klar over Task Kill o.l., men .... de følger jo ikke akkurat med som standard. Lar man nettleseren være på, og står på VG, som oppdaterer seg automatisk, vil det vel påløpe masse datatrafikk?

 

Når telefonen går i "tastaturlås", blir skjermen svart. Da må man trykke telefontast for å få frem "lock"-skjermen, også åpne den ved og slide. Det blir jo en dobbel tastelås. Kan man unngå at skjermen går i svart?

 

-L-

Lenke til kommentar
Til deg som vil at skjermen ikke skal gå i svart. Vil du virkelig at skjermen skal stå på hele tida?

Nei, sikkert ikke, men da ser jeg ikke helt poenget med "Lock screen". Da kunne den jo like gjerne ikke vært der.

 

-L-

Alltså, jeg er ikke helt sikker på om jeg liker "lock screen". Også på andre OS har jeg vært litt av og på med dette. Jeg ser tydelig fordeler med "lock screen", men jeg kan ikke fordra å måtte låse opp skjermen utallige ganger under dagens gang. Jeg kjører slik at skjermen slår seg av etter 30 sek. Når jeg bruker mobilen er det ofte at jeg ikke taster på 30 sekunder og da slukker skjermen - det er greit, for det kan jeg eventuelt stille inn andeledes. Men, det jeg ikke liker er at jeg i tilleg til å trykke "re-power" også må "sweipe" av skjermlåsen. Jeg ser selvfølgelig fordelen med "lock screen" om det ringer mens mobilen er i lomma, men er det burede være mulig å slå av "lock screen" eller kanskje sette en "timer".

 

Har noen et tips for å løse dette?

Lenke til kommentar

Heisann!

Skal kjøpe denne telefonen, og vurderer å kjøpe den med netcom iConnect, fordi da får jeg gratis internettbruk.. Men det jeg lurte på, er om det finnes en SMS widget eller noe, så man kan sende meldinger via nettet (som er gratis på iConnect..)? Vet man kan gjøre det via nettsider, men er mye mindre stress og sende fra widget.. Noen som vet?

 

TAkk for svar :D

Lenke til kommentar
Heisann!

Skal kjøpe denne telefonen, og vurderer å kjøpe den med netcom iConnect, fordi da får jeg gratis internettbruk.. Men det jeg lurte på, er om det finnes en SMS widget eller noe, så man kan sende meldinger via nettet (som er gratis på iConnect..)? Vet man kan gjøre det via nettsider, men er mye mindre stress og sende fra widget.. Noen som vet?

 

TAkk for svar :D

 

Jeg vet at ChompSMS har en ordning, men den er ikke gratis, bare veldig billig, og jeg tror den skal virke i norge. Når jeg i går lastet ned Chomp fikk jeg over 150 treff på SMS så mulighetene for at det finnes et lite program eller widget som gjør jobben du ønsker er stor.

 

iConnect = gratis internet! den var god. :lol:

Lenke til kommentar
Har for øyeblikket HTC Touch HD, men har blitt litt interessert i Hero, tror dere en overgang er verdt det? Evt. andre her som har gått fra HD til hero, hva mener dere?

 

 

Det kommer mest ann på Windows Mobile vs Android da.. Forskjellen i maskinvaren ikke så veldig vesentlig annet enn at Touch HD har større skjerm. ;)

 

Så du får nesten prøve Hero først og finne ut om du vil ha Android eller Windows Mobile.

 

Personlig savner jeg nok noen elementer fra Windows Mobile, men er stort sett veldig fornøyd med min overgang fra Touch Pro. (Dog jeg venter fortsatt på en HTC Hero "Pro" ;) )

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Alltså, jeg er ikke helt sikker på om jeg liker "lock screen". Også på andre OS har jeg vært litt av og på med dette. Jeg ser tydelig fordeler med "lock screen", men jeg kan ikke fordra å måtte låse opp skjermen utallige ganger under dagens gang. Jeg kjører slik at skjermen slår seg av etter 30 sek. Når jeg bruker mobilen er det ofte at jeg ikke taster på 30 sekunder og da slukker skjermen - det er greit, for det kan jeg eventuelt stille inn andeledes. Men, det jeg ikke liker er at jeg i tilleg til å trykke "re-power" også må "sweipe" av skjermlåsen. Jeg ser selvfølgelig fordelen med "lock screen" om det ringer mens mobilen er i lomma, men er det burede være mulig å slå av "lock screen" eller kanskje sette en "timer".

 

Har noen et tips for å løse dette?

 

Mitt heteste tips er å fiske på store android forum intil du finner likesinnede og en koder som villig til å gjøre noe med det.

DET er tross alt en av de store fordelene med Android at det er så mange som ønsker, kan og vil gjøre slike endinger. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...