Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal kjøpe denne telefonen, og vurderer å kjøpe den med netcom iConnect, fordi da får jeg gratis internettbruk.. Men det jeg lurte på, er om det finnes en SMS widget eller noe, så man kan sende meldinger via nettet (som er gratis på iConnect..)? Vet man kan gjøre det via nettsider, men er mye mindre stress og sende fra widget.. Noen som vet?

 

TAkk for svar :D

 

Gratis internettbruk får du nok ikke, til og med ikke fra Netcom ;)

 

Men, du mener om det finnes en Widget som lar deg sende SMS fra Netcom sine sider? Isåfall tror jeg ikke det finnes per i dag...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har for øyeblikket HTC Touch HD, men har blitt litt interessert i Hero, tror dere en overgang er verdt det? Evt. andre her som har gått fra HD til hero, hva mener dere?

 

 

Det kommer mest ann på Windows Mobile vs Android da.. Forskjellen i maskinvaren ikke så veldig vesentlig annet enn at Touch HD har større skjerm. ;)

 

Så du får nesten prøve Hero først og finne ut om du vil ha Android eller Windows Mobile.

 

Personlig savner jeg nok noen elementer fra Windows Mobile, men er stort sett veldig fornøyd med min overgang fra Touch Pro. (Dog jeg venter fortsatt på en HTC Hero "Pro" ;) )

 

Det som interesserer meg mest er jeg interfacet til Hero'en, da den ser litt mer gjennomført ut enn HD'en. Det jeg misliker mest med mobilen min er at, når du forsvinner ut av TouchFlo og inn i WM interfacet, så blir ting mindre brukervennlig gjennom touch, og man må til tider kanskje ta i bruk pekepinnen. Hvordan er Hero'en/android her? Sense UI er jo TouchFlo bare for android, og det ser flott ut, men regner med at man til slutt også får se det som ligger under, altså Android, hvordan er dette, med tanke på brukervennlighet gjennom touch i motsetting til WM?

Lenke til kommentar

Windows Mobile kan ikke sammenliknes med Android når det gjelder brukervennlighet. Android ble bygget opp fra grunnen av for bruk med fingeren. Det er grunn til at HTC ikke har en eneste Windows Mobile telefon med kapasitiv skjerm og ingen Android telefon med resisiv skjerm.

 

Nå skal det også sies at Sense er mer for Android enn hva TouchFLO 3D er for Windows Mobile. Mens man i Windows Mobile har et ekstremt tydelig skille der TouchFLO stopper og WinMo begynner er Sense og Android mye mer integrert og du vil ikke oppleve at du plutselig ikke er "i Sense" lenger ;)

 

Anbefaler som sagt at du tester telefonen selv eller i det minste titter litt på Youtube eller liknende ;)

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Ser nå at iløpet av den første dagen, før jeg tenkte på at kanskje jeg burde koble til Wifi stedet for 3G mens jeg så på youtube-videoer, brukte jeg for 470kr i data. Burde nesten vært en advarsel ved første startup? Huff :blush:

 

Det er noe av det første som står i manualen:P

Mitt abonement har 10kr max pris pr dag på mobil internett, akkurat for å ungå det du har vært ute for:P

Lenke til kommentar

Hei, er det noen sov vet hvorfor alle kontaktene mine bare vister bare telefonnummeret og ikke navnet når noen ringer eller sender melding.. Da ser jeg bare tlfnummeter. Dette skjedde etter at jeg la de inn på gmailkontoen min. Men når jeg går på kontakter på tlf, så ser jeg alle navnene...

 

Noen som vet hva jeg må gjøre for å få slik at jeg ser alle navnene når noen ringer eller sender melding

 

Edit: Fant det ut..

Endret av AdriLzZ
Lenke til kommentar
Har for øyeblikket HTC Touch HD, men har blitt litt interessert i Hero, tror dere en overgang er verdt det? Evt. andre her som har gått fra HD til hero, hva mener dere?

 

Savner ikke HD'en på noe som helst område :p

HD'en ble mye bedre etter at jeg flasha med ny ROM fra en på XDA-developers. (win mob 6.5)

 

Heroen er foreløpig litt verre å skrive på enn med Fingerkeyb for win mobile. Det er eneste drawbacket. men med phone keypad så ble det ikke så ille.

Lenke til kommentar
Gratis internettbruk får du nok ikke, til og med ikke fra Netcom ;)

 

Men, du mener om det finnes en Widget som lar deg sende SMS fra Netcom sine sider? Isåfall tror jeg ikke det finnes per i dag...

 

Mente så mye internettbruk du vil for et fast beløp i måneden.. :p

 

Mente egentlig bare en widget man kan sende sms fra, som sender via internett (vet at vista har en sånn widget man kan laste ned, som sender via ung1881..)

Lenke til kommentar
Windows Mobile kan ikke sammenliknes med Android når det gjelder brukervennlighet. Android ble bygget opp fra grunnen av for bruk med fingeren. Det er grunn til at HTC ikke har en eneste Windows Mobile telefon med kapasitiv skjerm og ingen Android telefon med resisiv skjerm.

 

Nå skal det også sies at Sense er mer for Android enn hva TouchFLO 3D er for Windows Mobile. Mens man i Windows Mobile har et ekstremt tydelig skille der TouchFLO stopper og WinMo begynner er Sense og Android mye mer integrert og du vil ikke oppleve at du plutselig ikke er "i Sense" lenger ;)

 

Anbefaler som sagt at du tester telefonen selv eller i det minste titter litt på Youtube eller liknende ;)

 

Touch maskinvaren til Hero'en er den i samme gate som på iPhone? Ser du prater om resisiv og kapasitiv, og iPhone har vel kapasitiv? Men trodde Apple hadde patent på touch teknologien deres?

 

Edit: Har alt sett på en del vidoer og Hero'en og jeg liker godt det jeg ser, eneste jeg har vært redd for er hva som skjer når man forsvinner ut av SenseUI, men ifølge deg, så er jo Android bygd for touch(?) noe som høres lovende ut.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Windows Mobile kan ikke sammenliknes med Android når det gjelder brukervennlighet. Android ble bygget opp fra grunnen av for bruk med fingeren. Det er grunn til at HTC ikke har en eneste Windows Mobile telefon med kapasitiv skjerm og ingen Android telefon med resisiv skjerm.

 

Nå skal det også sies at Sense er mer for Android enn hva TouchFLO 3D er for Windows Mobile. Mens man i Windows Mobile har et ekstremt tydelig skille der TouchFLO stopper og WinMo begynner er Sense og Android mye mer integrert og du vil ikke oppleve at du plutselig ikke er "i Sense" lenger ;)

 

Anbefaler som sagt at du tester telefonen selv eller i det minste titter litt på Youtube eller liknende ;)

 

Touch maskinvaren til Hero'en er den i samme gate som på iPhone? Ser du prater om resisiv og kapasitiv, og iPhone har vel kapasitiv? Men trodde Apple hadde patent på touch teknologien deres?

 

Apple hevder nok at de har patent på det meste her i verden men at de har patent på kapsativ skjerm tror jeg nok ikke de har prøvd seg på enda da dette har vært brukt lenge, dog ikke i forbindelse med Mobiltelefoner.

 

Forskjellen er at den resisive skjermen er trykkfølsom, det vil si at den registrerer trykk på skjermen mens den kapsitive skjermen er berøringsfølsom og reagerer på kapasitansen i fingeren din. Rent praktisk gjør dette skjermen mye mer responsiv da du ikke trenger å "trykke" for å registrere berøringen samt at risikoen for ufrivillige trykk på skjermen er mye lavere da skjermen ikke registrerer berøring av stort annet enn fingeren din (Du vil feks sjeldent oppleve at du legger på når telefonen ringer i lommen ;)

 

Men til syvende sist er det heller det at Android er fingervennlig fra grunnen av og opp som er den avgjørende faktoren. Ingen Android telefoner har eller kommer til å ha behov for en stylus ;)

Lenke til kommentar
Har for øyeblikket HTC Touch HD, men har blitt litt interessert i Hero, tror dere en overgang er verdt det? Evt. andre her som har gått fra HD til hero, hva mener dere?

Jeg har gått fra Windows Mobile 6.5 og til Hero, og jeg angrer litt ...

Det er endel fleksibilitet som jeg savner i Android, og Android er et ungt OS, men bevares - Sense er bra! Vi er også mange som har problemer med at Sense gjør Hero treig, så mange at det vist nok skal fikses i en oppdatering om noen dager - vi får se ...

 

Hadde jeg hatt 5000 til å bruke på en mobil i dag hadde jeg ventet på HTC Leo som kommer om noen måneder. Den har 1 ghz prosessor, stor skjerm med samme teknologi som Hero, WM 6.5 og ny TouchFlo.

 

Jeg hoppet på Android fordi jeg ville prøve noe nytt og fordi jeg ikke klarte å vent lenger :blush: Jeg er ikke totalt missfornøyd, men jeg er ganske sikker på at Leo hadde vært et bedre kjøp for meg!

Endret av Tobias Abrahamsen
Lenke til kommentar
Ingen Android telefoner har eller kommer til å ha behov for en stylus ;)

Dette er rett og slett ikke riktig. Android har ingen problemer med å jobbe med både skjermer som ikke har touch-muligheter og resistiv teknologi. Det asiatiske markedet krever gjerne resistiv touch teknologi, med stylus, på grunn av at qwerty-tastatur er ganske langt i fra ideell input for dem. Så vi kommer nok til å se de fleste typene teknologi for human interfacing.

Lenke til kommentar
Ingen Android telefoner har eller kommer til å ha behov for en stylus ;)

Dette er rett og slett ikke riktig. Android har ingen problemer med å jobbe med både skjermer som ikke har touch-muligheter og resistiv teknologi. Det asiatiske markedet krever gjerne resistiv touch teknologi, med stylus, på grunn av at qwerty-tastatur er ganske langt i fra ideell input for dem. Så vi kommer nok til å se de fleste typene teknologi for human interfacing.

 

Det er forøvrig sant. General Mobile lanserte jo en Android telefon tidligere i år med resisiv skjerm. Likevel er jeg ganske sikker på at her i Norge vil vi aldri se den telefonen og trolig ikke så mange andre med resisiv skjerm, hvis noen.

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
eneste jeg har vært redd for er hva som skjer når man forsvinner ut av SenseUI, men ifølge deg, så er jo Android bygd for touch(?) noe som høres lovende ut.

Tja, smaken er delt. Som gammel Windows Mobile bruker synes jeg i det hel tatt at det som ikke er Sense er ganske tynt, og mulighetene til tilpassninger er ikke utrolig mange. Det er fingervennlig, men tekstbasert - ikke ikonbasert. Det betyr at når du skal inn i Settings/System får du en haug med tekstvalg du kan "rulle" deg gjennom. Du må du lesel masse når du leter deg frem, og som nybegynner må du forvente deg å lete masse! Mange liker sikkert det som er under skallet, men personlig synes jeg Windows Mobil er bedre - spesielt om du er vant med det fra før.

Lenke til kommentar
Til deg som vil at skjermen ikke skal gå i svart. Vil du virkelig at skjermen skal stå på hele tida?

Nei, sikkert ikke, men da ser jeg ikke helt poenget med "Lock screen". Da kunne den jo like gjerne ikke vært der.

 

-L-

Alltså, jeg er ikke helt sikker på om jeg liker "lock screen". Også på andre OS har jeg vært litt av og på med dette. Jeg ser tydelig fordeler med "lock screen", men jeg kan ikke fordra å måtte låse opp skjermen utallige ganger under dagens gang. Jeg kjører slik at skjermen slår seg av etter 30 sek. Når jeg bruker mobilen er det ofte at jeg ikke taster på 30 sekunder og da slukker skjermen - det er greit, for det kan jeg eventuelt stille inn andeledes. Men, det jeg ikke liker er at jeg i tilleg til å trykke "re-power" også må "sweipe" av skjermlåsen. Jeg ser selvfølgelig fordelen med "lock screen" om det ringer mens mobilen er i lomma, men er det burede være mulig å slå av "lock screen" eller kanskje sette en "timer".

 

Har noen et tips for å løse dette?

 

Vet ikke om det hjelper deg noe, men du kan trykke på "menu" for å komme ut av "lock screen" i stedet for å sveipe med fingeren. Altså, trykk "menu" for å skru på skjerm og så "menu" en gang til for å skru av "lock screen". :)

Lenke til kommentar

Driver og tester Android på en gammel HTC TyTN II for å få en følelse av systemet og derigjennom vurdere om jeg skal bytte ut min Touch HD med en Hero.

 

Systemet virker greit, om enn hakket mindre "avansert" enn WinMo.

 

Spørsmålet er om jeg klarer overgangen fra 3,8'' til 3,2'' skjerm :p

Lenke til kommentar
eneste jeg har vært redd for er hva som skjer når man forsvinner ut av SenseUI, men ifølge deg, så er jo Android bygd for touch(?) noe som høres lovende ut.

Tja, smaken er delt. Som gammel Windows Mobile bruker synes jeg i det hel tatt at det som ikke er Sense er ganske tynt, og mulighetene til tilpassninger er ikke utrolig mange. Det er fingervennlig, men tekstbasert - ikke ikonbasert. Det betyr at når du skal inn i Settings/System får du en haug med tekstvalg du kan "rulle" deg gjennom. Du må du lesel masse når du leter deg frem, og som nybegynner må du forvente deg å lete masse! Mange liker sikkert det som er under skallet, men personlig synes jeg Windows Mobil er bedre - spesielt om du er vant med det fra før.

 

Om en telefon trenger å fikles med for å funke, så har ikke jeg noe imot det, da jeg liker å ha ting med muligheter, er det noe jeg elsker, så er det å fikle med ting. Så lenge Android/Hero'en er mer fingervennelig enn HD'en/WM så er vel jeg solgt. Og utifra det jeg har sett og hørt så er telefonen det. Samt at jeg har lyst til å teste noe nytt, og da er Android mer veien å gå enn en ny WM telefon, da jeg så og si kjenner det OSet inn og ut.

 

Har hørt om Leo selv, og det blir sikkert en kjempe telefon det også, men den finnes ikke på markedet enda, og jeg kunne tenkt meg noe nytt akkurat nå, hehe. Har sett litt på iPhone også, selv om jeg egentlig ikke er noe fan av Apple i det hele tatt, men 3GS'en er så vanskelig å oppdrive for øyeblikket så da blir det uaktuelt også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...