Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes et skikkelig hodesett tilgjengelig som erstatning for det som fulgte med?? Suger...

Visst du allerede har et sett med gode propper kan du kjøpe en sånn som har innebygd mikrofon og gjør hele greia trådløs.

 

Blir lyden like bra som med ledning direkte i telefonen? Trodde Bluetooth lyd ikke var det helt store...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det finnes et skikkelig hodesett tilgjengelig som erstatning for det som fulgte med?? Suger...

Visst du allerede har et sett med gode propper kan du kjøpe en sånn som har innebygd mikrofon og gjør hele greia trådløs.

 

Blir lyden like bra som med ledning direkte i telefonen? Trodde Bluetooth lyd ikke var det helt store...

Mye bra Bluetooth headsett men alt ettersom hvor kresen du er så er det ikke det samme som et SKIKKELIG headsett med ledning

MEN HUSK at det ikke bare er å kjøpe et headsett å plugge inn(så lenge det er microfon på de)Produsentene kødder det til slik at du er nødt til å kjøpe eget merke ellers funker de ikke å her sliter iallefall HTC

Lenke til kommentar
Hvordan kan mann overføre kontakter, kalender og notater på denne da jeg har forstått at det ikke finnes noe pc suite til den !!!!

Gidder ikke i 2009 å skrive inn kontakt for kontakt.....å g-mail bruker jeg ikke om det skulle bety noe

 

Uten gmailkonto så er telefonen litt bortkasta (mener jeg)

 

Meeen

Det er med noe som heter HTC Sync på minnekortet som var med telefonen. Oppdatert versjon ligger på HTC.com (bruk helst denne)

Lenke til kommentar
Hvordan kan mann overføre kontakter, kalender og notater på denne da jeg har forstått at det ikke finnes noe pc suite til den !!!!

Gidder ikke i 2009 å skrive inn kontakt for kontakt.....å g-mail bruker jeg ikke om det skulle bety noe

 

Uten gmailkonto så er telefonen litt bortkasta (mener jeg)

 

Meeen

Det er med noe som heter HTC Sync på minnekortet som var med telefonen. Oppdatert versjon ligger på HTC.com (bruk helst denne)

Afførmative, takker for svar

Lenke til kommentar
Finnes det noen fornuftig måte å skifte gmail-konto som telefonen synkroniseres med og henter mail fra? Jeg skulle gjerne brukt en annen adresse enn den jeg var så dum å legge inn første gangen. Må jeg isåfall nullstille hele saken?

 

Du kan gjøre dette ved å gå til Settings -> Applications -> Manage Applications.

 

Deretter må du slette Cache fra samtlige Google apps

- Gmail Storage

- Gmail

- Google Apps

- Google Search

- Google Talk

 

Det er viktig at du sletter cache fra alle disse før du exiter Manage Applications.

 

Etter at du er ferdig, starter du Gmail applikasjonen og du blir bedt om å sette opp konto

Lenke til kommentar

Ser at en bør ha gmail og kontaktene sine der, noe jeg selvsagt ikke har.

 

Hvordan kan jeg da få synkronisert over mine kontakter fra nokia tlf min slik at det blir integrert med min google konto, og derfra blir synkronisert med telefonen og mot facebook?

 

Det er helt sikkert svart på flere ganger, men det er ikke alltid en har tid å lese gjennom alt heller.

Lenke til kommentar
Ser at en bør ha gmail og kontaktene sine der, noe jeg selvsagt ikke har.

 

Hvordan kan jeg da få synkronisert over mine kontakter fra nokia tlf min slik at det blir integrert med min google konto, og derfra blir synkronisert med telefonen og mot facebook?

 

Det er helt sikkert svart på flere ganger, men det er ikke alltid en har tid å lese gjennom alt heller.

 

Synkroniser Nokiaen mot Outlook eller en annen email klient som kan importeres til Gmail. Importer kontaktene til Gmail. Sync telefonen mot Gmail kontoen.

 

Mulig det finnes lettere måter å gjøre på, men dette virker i alle fall for meg fra en Sony Ericsson

Lenke til kommentar
Hvordan kan mann overføre kontakter, kalender og notater på denne da jeg har forstått at det ikke finnes noe pc suite til den !!!!

Gidder ikke i 2009 å skrive inn kontakt for kontakt.....å g-mail bruker jeg ikke om det skulle bety noe

 

Uten gmailkonto så er telefonen litt bortkasta (mener jeg)

 

Meeen

Det er med noe som heter HTC Sync på minnekortet som var med telefonen. Oppdatert versjon ligger på HTC.com (bruk helst denne)

 

om telefonen du har nå gir muligheten for å eksporte alle kontakter i cvs format, gjør dette importer derefter kontaktene til google. Dette gjorde jeg fra min Hotmail.

 

back ti whine: Litt merkelig at du i 2009 ikke har synket kontaktene dine før med en online tjeneste som google/live.

Lenke til kommentar

Ser at det er mye frem og tilbake vedr. Exchange integrasjonen. ActiveSync tar seg den jobben.

Som "proff" bruker med mange HTC'er med windows bak meg, er jeg helt avhengig av Exchange integrasjon. Fikk derfor låne en Hero på test. Exchange integrasjonen var vel omtrent det første jeg ble presentert for. Hadde litt problemer med å få den til å aksptere passordet, men etter 5 forsøk (og totalt 5 minutter) så var sync i gang. Mail, kontakter og kalender fungerer helt som forventet. Rart at ikke dette er trukket frem i testen. Jeg iallefall kjempefornøyd så langt. :w00t:

Lenke til kommentar
Ser at en bør ha gmail og kontaktene sine der, noe jeg selvsagt ikke har.

 

Hvordan kan jeg da få synkronisert over mine kontakter fra nokia tlf min slik at det blir integrert med min google konto, og derfra blir synkronisert med telefonen og mot facebook?

 

Det er helt sikkert svart på flere ganger, men det er ikke alltid en har tid å lese gjennom alt heller.

Istedetfor å gjøre det via omveier som alle andre foreslår kan du jo bare sette opp nokiaen din også med google synkronisering. Google har trinn-for-trinn veiviser for så godt som alle de mest brukte telefonene fra både Nokia og SonyEricsson (og sikkert flere).

 

Jeg gjorde dette for å få over informasjonen fra min SE C905 før jeg byttet over til Hero. Gikk som en drøm.

 

Her er informasjonen du trenger for å sette opp Nokia S60-mobiler med Google synkronisering: http://www.google.com/mobile/products/sync...l#p=nokia_smart , også synkroniserer jo HTC hero av seg selv, så i den enden skulle det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
back ti whine: Litt merkelig at du i 2009 ikke har synket kontaktene dine før med en online tjeneste som google/live.

 

Hehe, du skulle bare visst hvor mange her på jobben som fremdeles har kontaktene sine på simkortet. Ble jo oppstandelse da vi byttet til Exchange nå og kunne synkronisere telefoner med de. Mange som ennå ikke har helt troa :p

 

Ser at det er mye frem og tilbake vedr. Exchange integrasjonen. ActiveSync tar seg den jobben.

Som "proff" bruker med mange HTC'er med windows bak meg, er jeg helt avhengig av Exchange integrasjon. Fikk derfor låne en Hero på test. Exchange integrasjonen var vel omtrent det første jeg ble presentert for. Hadde litt problemer med å få den til å aksptere passordet, men etter 5 forsøk (og totalt 5 minutter) så var sync i gang. Mail, kontakter og kalender fungerer helt som forventet. Rart at ikke dette er trukket frem i testen. Jeg iallefall kjempefornøyd så langt. :w00t:

 

Må si det at exchangeintegrasjonen på android er mange ganger bedre og mer stabil enn på Windows Mobile. Iallefall om vi snakker om 6.1. Den nye 6.5 har blitt mye bedre, men android-exchangesynken er mer stabil og kjappere :)

 

Nå skal det sies at iPhone også er en jævel på å synke mot Exchange, var imponert den ene dagen jeg testa det også :)

Lenke til kommentar

Noen som husker hvor applikasjonen for å konvertere alle phone contacts til google contacts kan lasted ned? Evt. hva den heter på Market? Har prøvd å søke der og i denne tråden, men søkemotoren her finner ingenting, og jeg vet den ble nevnt i denne tråden tidligere.

Lenke til kommentar
Får nesten aldri koblet til med GPS, noen som kan hjelpe?

 

Er kanskje litt tidlig å begynne å mase, men misliker sterkt når noe ikke fungere som det skal :p Er veldig sjelden at jeg får koblet til med GPS.

 

 

Står du ute og gps ikke greier å koble seg opp så er noe galt med telefonen.

 

Sitter du inne og gps ikke greier å koble seg opp så er du dum ;)

 

Altså, GPS er laget for utendørs bruk :)

 

Forslag til programmer for bruk av GPS:

 

My Tracks: http://www.cyrket.com/package/com.google.a...d.maps.mytracks

Lar deg "ta opp" ruta og vise den på google maps. Viser deg tid, hastighet, høydeprofil.

Morsom, og gir iallefall meg litt ekstra motivasjon for å gå lengre. Bra for løpere og syklister også kan jeg tenke meg :)

 

Google Sky Map: http://www.cyrket.com/package/com.google.android.stardroid

Bruker g-sensorer, kompass og gps for å finne ut hvor du er og retningen du står i. Viser deg stjernene du har over deg. Må nesten prøves en mørk kveld :)

 

Last også ned google maps på nytt, den oppdateres ganske ofte har jeg inntrykk av. Den som er med telefonen er nok "eldre". http://www.cyrket.com/package/com.google.android.apps.maps

Lenke til kommentar
Finnes det noen fornuftig måte å skifte gmail-konto som telefonen synkroniseres med og henter mail fra? Jeg skulle gjerne brukt en annen adresse enn den jeg var så dum å legge inn første gangen. Må jeg isåfall nullstille hele saken?

 

Du kan også legge sammen google-kontoer, slik at mailen havner i kun en innboks.

 

Zyb.com og mobical.net anbefales til synkronisering/backup. :)

 

Zyb hadde ikke kommet med android-app sist jeg sjekket, bare en importer som fungerer sånn halvveis.

Om du bruker den, så bruk den kun en gang - om du trykker flere ganger på importer-knappen kommer kontaktene dobbelt, jeg måtte slette 150 kontakter x2 fordi jeg importerte 3 sett med kontakter.

 

Må si det at exchangeintegrasjonen på android er mange ganger bedre og mer stabil enn på Windows Mobile. Iallefall om vi snakker om 6.1. Den nye 6.5 har blitt mye bedre, men android-exchangesynken er mer stabil og kjappere :)

 

Nå skal det sies at iPhone også er en jævel på å synke mot Exchange, var imponert den ene dagen jeg testa det også :)

 

Jeg er "skuffet" over den jeg, Exchange-serveren vår krever "noe proxy-tull" slik at den også er litt jall å sette opp i outlook men fungerer helt fint.

Det fungerer ikke å bruke Hero, fungerte heller ikke med SE W715 når jeg brukte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...