Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Til dere som har synket mot Exchange, har dere tilknyttning via Proxy? Jeg får nemmelig ikke kontakt med exchange men hos oss skal vi da også kobles via en proxy og instillinger for dette kommer jo ikke opp i konfigureringen på Hero.

 

Jeg ga opp dette, har sliti med andre telefoner før også.

Heldigvis støttet jobben fortsatt IMAP så jeg bruker det.

 

Synching bruker jeg google til, bruker egentlig mer og mer google contacts og driter i exchange... Bruker faktisk google synching utrolig mye... Google tar faktisk over litt. :-P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spotify på mobilen:

http://www.cyrket.com/package/se.bobcatzed.droidify

 

Noen med premium som kan teste og bekrefte at den virker? :-)

 

Edit:

Måtte jo kjøpe meg premium :p

 

Funker som F.

 

Nå er jeg fornøyd nå :D

 

KJøpte meg premium konto, men får ikke logget inn.. Force close:( Noen som har noen ideer? Har prøvd reboot og reinstal uten hell

 

 

Neeeeeiiiii

 

Factory reset for å gjøre et nytt forsøk. Når jeg endelig var klar for ny test, kunne jeg ikke finne droidify på market.

 

Forklaringen:

 

"Just talked to @gustavs of Spotify and we agreed on me removing #Droidify because it violates Spotify's arrangements with the music labels.Otherwise consequences could be that the labels would start removing music from Spotify, something that would be a great loss to us all."

 

Jaja der fikk spotify ble i allefall 99kr rikere, canceller premium konto og håper de får ræva i gir med å gi ut sin egen offisielle applikasjon asap.

Lenke til kommentar
Spotify på mobilen:

http://www.cyrket.com/package/se.bobcatzed.droidify

 

Noen med premium som kan teste og bekrefte at den virker? :-)

 

Edit:

Måtte jo kjøpe meg premium :p

 

Funker som F.

 

Nå er jeg fornøyd nå :D

 

KJøpte meg premium konto, men får ikke logget inn.. Force close:( Noen som har noen ideer? Har prøvd reboot og reinstal uten hell

 

 

Neeeeeiiiii

 

Factory reset for å gjøre et nytt forsøk. Når jeg endelig var klar for ny test, kunne jeg ikke finne droidify på market.

 

Forklaringen:

 

"Just talked to @gustavs of Spotify and we agreed on me removing #Droidify because it violates Spotify's arrangements with the music labels.Otherwise consequences could be that the labels would start removing music from Spotify, something that would be a great loss to us all."

 

Jaja der fikk spotify ble i allefall 99kr rikere, canceller premium konto og håper de får ræva i gir med å gi ut sin egen offisielle applikasjon asap.

 

Men kan man bruke det når man alt har det?

Visst det kunne jeg jo lastet opp programmet.

EDIT: .. eller må jeg roote for å få tilgang til filene på telefonen?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar
Spotify på mobilen:

http://www.cyrket.com/package/se.bobcatzed.droidify

 

Noen med premium som kan teste og bekrefte at den virker? :-)

 

Edit:

Måtte jo kjøpe meg premium :p

 

Funker som F.

 

Nå er jeg fornøyd nå :D

 

KJøpte meg premium konto, men får ikke logget inn.. Force close:( Noen som har noen ideer? Har prøvd reboot og reinstal uten hell

 

 

Neeeeeiiiii

 

Factory reset for å gjøre et nytt forsøk. Når jeg endelig var klar for ny test, kunne jeg ikke finne droidify på market.

 

Forklaringen:

 

"Just talked to @gustavs of Spotify and we agreed on me removing #Droidify because it violates Spotify's arrangements with the music labels.Otherwise consequences could be that the labels would start removing music from Spotify, something that would be a great loss to us all."

 

Jaja der fikk spotify ble i allefall 99kr rikere, canceller premium konto og håper de får ræva i gir med å gi ut sin egen offisielle applikasjon asap.

 

Men kan man bruke det når man alt har det?

Visst det kunne jeg jo lastet opp programmet.

EDIT: .. eller må jeg roote for å få tilgang til filene på telefonen?

 

Aner ikke..

Men om det hadde fungert hadde det vært konge!!

Lenke til kommentar
Hei. Nettopp kjøpt meg Hero og er storfornøyd! Men ett lite spørsmål: etter å ha lest skremselshistorier om 3G-priser lurer jeg på hvilke programmer/applikasjoner/widgets på mobilen som bruker 3G og eller EDGE, altså ikke Wi-Fi..?

 

Alt bruker Wi-FI hvis du har det aktivert. (Husk at WiFi blir deaktivert når du skrur av skjermen hvis du har WiFi strømsparing aktivert) Hvis ikke bruker alt mobilnettet istedet. Anbefaler å laste ned "NetCounter" fra market (hvis det ligger ute forsatt). Da kan du lett overvåke forbruket ditt og holde kontroll på utgiftene dine på datatrafikk. Anbefaler dog å skaffe deg en eller annen form for fri-data avtale med operatøren din slik at du får maksimal glede ut av Hero'en ;)

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Ser ut til at min Nokia 5800 blir byttet ut med en HTC Hero iløpet av nærmeste fremtid. Liker å ha telefonen i "vesker" så de ikke blir så oppripet, så har leitet litt etter en veske som ligner litt på de som følger med blant annet Nokia E71, synes det er genialt konsept med den åpningen. Noen som vet om det finnes en slik veske som passer til Hero?

 

2728879522_342fcd55a4.jpg

 

Dette er de første jeg har sett til Hero:

http://www.htcheroblog.com/2009/08/18/pdai...s-for-htc-hero/

 

Kanskje ikke helt hva du hadde tenkt?

Var nok ikke helt det jeg hadde tenkt meg nei. Blir plutselig mye mer tungvindt istedet for å bare kunne vri den utav.

 

Noen andre som vet om en slik veske til Hero?

Lenke til kommentar
Vurderer å bestille tjenesten Talkmore Fastpris Data. Men hva sier dere, blir det tilstrekkelig med 50MB per måned når man surfer litt, har på oppdateringer og bruker Spotify?

 

Spotify er nok litt datasulten.. Jeg hadde Talkmore før, men 50MB fast på data ble for lite så nå har jeg SurfKing hos Chess (fri data 24/7 for 249)

Lenke til kommentar
Vurderer å bestille tjenesten Talkmore Fastpris Data. Men hva sier dere, blir det tilstrekkelig med 50MB per måned når man surfer litt, har på oppdateringer og bruker Spotify?

 

50Mb blir nok litt lite ja.

 

Jeg har google sync slått på, sjekker en imap konto i tillegg, facebook og flickr sync aktivert og surfer så smått på telefonen. Jeg ligger da på rundt en 20Mb per dag (Har kun WiFi i bruk)

Lenke til kommentar

En kjapp liten guide for å få tilgang til paid apps på Android Market med HTC Hero siden Market-enabler ikke fungerer.

 

Jeg tar intet ansvar for eventuelle feil som skulle oppstå med telefonen din. Jeg har selv gjort dette uten problemer, men man vet aldri...

 

1: Du MÅ(!) ha en rooted telefon. Dette er ganske enkelt om du følger denne guiden: TheUnlockr.Com

 

2: Koble telefonen til PC'en med USB kabel og kjør start et shell mot telefonen ved å bruke android debuggeren som følger med Android SDK.

 

adb shell

 

3: Start root shell

 

su

 

3: Ta vare på eksisterende verdier i system properties som skal endres. Skriv disse ned et sted så du kan sette dem tilbake etter at du har kjøpt de app'ene du vil ha.

 

getprop gsm.sim.operator.numeric
getprop gsm.sim.operator.alpha
getprop gsm.sim.operator.iso-country

 

Man kan også bruke getprop kommandoen uten parameter og lete seg frem til verdiene i den komplette listen.

 

4: Endre system properties til en operatør som har tilgang til paid apps

 

setprop gsm.sim.operator.numeric 31062
setprop gsm.sim.operator.alpha T-Mobile
setprop gsm.sim.operator.iso-country us

 

5: Bruk TasKiller eller lignende og stopp Market app'en på telefonen (com.android.vending). Dette kan selvsagt også gjøres fra shell ved å bruke ps for å finne PID og så kill.

 

6: Vi må så slette cachen til Market app'en.

 

rm -r /data/data/com.android.vending/cache/*

 

7: Gå inn på telefonen, start Market og kjøp det du vil ha. NB: Du må ha en Google Checkout account for å kjøpe apps.

 

8: Gjenta steg 2 - 6 men bruk de opprinnelige verdiene som du skrev ned i steg 3, når du kommer til steg 4. Om gsm.sim.operator.alpha hadde mellomrom i navnet, f.eks Network Norway, bruker man anførselstegn. setprop gsm.sim.operator.alpha "Network Norway"

Lenke til kommentar
Hei :) Jeg har litt problemer med å bruke Android Market. Det kommer bare opp "Android Market Terms of Service loading..." når jeg bruker Wi-Fi, når jeg setter på både Wi-Fi og Mobilenettet kommer det opp det samme, og når jeg har på kun Mobilenettet så kommer det opp "An error has occured, please try again later". Jeg har prøvd å endre Mobile network settings til NetCom WEB som jeg leste i denne tråden at man kunne gjøre om man ikke fikk til browseren og market, men det fungerte heller ikke.. What to do?

 

Funnet løsning enda?

 

Hvis ikke prøv følgende:

1. Factory reset

2. Legg inn google konto-detaljer i setup-veiviseren som kommer når du starter telefonen

3. Sørg for å bruke mobilnettet første gang du starter android market

 

Evt vent på oppdateringen som skal komme om ti dager i håp om at de har fikset bug'en:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Ser ut til at min Nokia 5800 blir byttet ut med en HTC Hero iløpet av nærmeste fremtid. Liker å ha telefonen i "vesker" så de ikke blir så oppripet, så har leitet litt etter en veske som ligner litt på de som følger med blant annet Nokia E71, synes det er genialt konsept med den åpningen. Noen som vet om det finnes en slik veske som passer til Hero?

 

2728879522_342fcd55a4.jpg

 

Dette er de første jeg har sett til Hero:

http://www.htcheroblog.com/2009/08/18/pdai...s-for-htc-hero/

 

Kanskje ikke helt hva du hadde tenkt?

Var nok ikke helt det jeg hadde tenkt meg nei. Blir plutselig mye mer tungvindt istedet for å bare kunne vri den utav.

 

Noen andre som vet om en slik veske til Hero?

 

Denne er vel kanskje mer det du så etter?

 

Når det er sagt går det helt fint ann å holde forbruket på data nede. Romkameraten min har HTC Magic og han klarte seg faktisk på 20MB i en måned. Da brukte han Opera Mini istedet for Android nettleseren og lastet ikke ned programmer fra market og slikt uten å være på Wifi.. Så det er mulig ;)

Ja. :) Jeg brukte nesten 200 spenn første helga jeg hadde helten, ettersom jeg var på leir og ikke fikk brukt wlanet på skolen der. Fikk meg et sjokk når jeg sjekka saldo. :p

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Tja, det begynner å nærme seg men fremdeles ikke helt hva jeg tenkte på. Med den du linker til så må du fremdeles dra mobilen utav. Men den vesken som E71 har så bare vipper (i mangel av et bedre ord) du mobilen utav på siden, mye mer lettvint hvis man hører på musikk og bare skal skifte sang f.eks.

Lenke til kommentar

http://www.slashgear.com/htc-hero-new-rom-...o-demo-1952904/

 

For dere som klager over lag: Se gledelig nyhet fra slashgear:

Don’t ask how, and don’t ask from where (though we’re guessing HTC, frankly), but MoDaCo’s Paul has managed to acquire the upcoming firmware update for the HTC Hero and installed it on his test device. As we hoped, his feedback is that it speeds the smartphone up no end, with menus far quicker to respond and panning between homescreen pages more smooth
Lenke til kommentar
Tja, det begynner å nærme seg men fremdeles ikke helt hva jeg tenkte på. Med den du linker til så må du fremdeles dra mobilen utav. Men den vesken som E71 har så bare vipper (i mangel av et bedre ord) du mobilen utav på siden, mye mer lettvint hvis man hører på musikk og bare skal skifte sang f.eks.

Du kan jo klippe og sy litt. :p Neida ..

Ser at det er Nokia som har lagd den veska på bildet, så visst det ikke er andre som lager sånt blir det vel litt vanskelig med mindre man har flaks og finner en veske som tilfeldigvis passer Heroen.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...