Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten. I juli reiser jeg i to uker til Hellas, og vil gjerne ikke bruke GPRS mens jeg er der. Litt dyrt kan man si.. Hvordan kan jeg unngå å bruke det? Jeg kommer ikke til å slå det på selv, men er usikker på om noe bruker GPRS uten at jeg vet det, eller at det slår seg på av seg selv.. Help? :D

 

 

Bare gå innstillinger og slå av mobilt nettverk. ;)

 

Fikk nettopp opp en beskjed på telefonen min at en oppdatering var tilgjengelig, så jeg kjørte på jeg og innstallerte den, men aner ikke hva det er for noe :p Noen som har fått det samme?

 

 

Det er bare en liten oppdatering som gjør mobilen klar til en større oppdatering (2.1) senere.

Lenke til kommentar

Forresten. I juli reiser jeg i to uker til Hellas, og vil gjerne ikke bruke GPRS mens jeg er der. Litt dyrt kan man si.. Hvordan kan jeg unngå å bruke det? Jeg kommer ikke til å slå det på selv, men er usikker på om noe bruker GPRS uten at jeg vet det, eller at det slår seg på av seg selv.. Help? :D

 

 

Bare gå innstillinger og slå av mobilt nettverk. ;)

 

Hvis jeg får mms, da? Vil den lastes opp automatisk og bruke GPRS slik den gjør i Norge, eller ikke?

Lenke til kommentar

Nei, har du slått av GPRS/mobilnett på telefonen henter den ikke MMS heller. Du får bare error hvis du prøver å åpne den :) Du ser at det er slått av fordi de 4 små strekene forsvinner oppe til venstre.

 

Og åpner du nettleseren eller market får du oppkoblingsfeil. Men du må selv inn i settings og slå det av, da.

Den slår seg ikke på igjen før du gjør det selv.

 

Enda enklere er å bruke HTC widgeten for å slå av/på mobilnett, så får du en liten bryter på desktop du bare kan klikke på. Er brytere for wi-fi, mobilnett, bluetooth, GPS. De er permanente til man slår dem på igjen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei, har du slått av GPRS/mobilnett på telefonen henter den ikke MMS heller. Du får bare error hvis du prøver å åpne den :) Du ser at det er slått av fordi de 4 små strekene forsvinner oppe til venstre.

 

Og åpner du nettleseren eller market får du oppkoblingsfeil. Men du må selv inn i settings og slå det av, da.

Den slår seg ikke på igjen før du gjør det selv.

 

Enda enklere er å bruke HTC widgeten for å slå av/på mobilnett, så får du en liten bryter på desktop du bare kan klikke på. Er brytere for wi-fi, mobilnett, bluetooth, GPS. De er permanente til man slår dem på igjen.

Jeg har det av til vanlig, men får jo mms uansett. Forstår ikke helt hva du mener ettersom det går ann å motta meldinger selvom jeg ikke har på mobilt nettverk. Når mms'en lastes ned tror jeg det kommer et 3G tegn ved siden av signalet. Hvordan får jeg bort det, da?

Hehe, teskjeforing skjønner du.. Vil absolutt ikke betale for sånt i utlandet

Lenke til kommentar

Nei, har du slått av GPRS/mobilnett på telefonen henter den ikke MMS heller. Du får bare error hvis du prøver å åpne den :) Du ser at det er slått av fordi de 4 små strekene forsvinner oppe til venstre.

 

Og åpner du nettleseren eller market får du oppkoblingsfeil. Men du må selv inn i settings og slå det av, da.

Den slår seg ikke på igjen før du gjør det selv.

 

Enda enklere er å bruke HTC widgeten for å slå av/på mobilnett, så får du en liten bryter på desktop du bare kan klikke på. Er brytere for wi-fi, mobilnett, bluetooth, GPS. De er permanente til man slår dem på igjen.

Jeg har det av til vanlig, men får jo mms uansett. Forstår ikke helt hva du mener ettersom det går ann å motta meldinger selvom jeg ikke har på mobilt nettverk. Når mms'en lastes ned tror jeg det kommer et 3G tegn ved siden av signalet. Hvordan får jeg bort det, da?

Hehe, teskjeforing skjønner du.. Vil absolutt ikke betale for sånt i utlandet

 

MMS vil fungere selv med mobilt nettverk av. Er ganske sikker på at du betaler stk pris på mms-mottak i utlandet selv om den bruker datatrafikk til å laste meldingen ned. Hvis du likevel vil unngå dette i utlandet kan du f.eks i Handcent SMS gå inn på Settings->Receive message settings->MMS retrieval settings og slå av Roaming auto-retrieve. Det er sikkert en lignende innstilling i andre sms-program også.

Lenke til kommentar

Nei, har du slått av GPRS/mobilnett på telefonen henter den ikke MMS heller. Du får bare error hvis du prøver å åpne den :) Du ser at det er slått av fordi de 4 små strekene forsvinner oppe til venstre.

 

Og åpner du nettleseren eller market får du oppkoblingsfeil. Men du må selv inn i settings og slå det av, da.

Den slår seg ikke på igjen før du gjør det selv.

 

Enda enklere er å bruke HTC widgeten for å slå av/på mobilnett, så får du en liten bryter på desktop du bare kan klikke på. Er brytere for wi-fi, mobilnett, bluetooth, GPS. De er permanente til man slår dem på igjen.

Jeg har det av til vanlig, men får jo mms uansett. Forstår ikke helt hva du mener ettersom det går ann å motta meldinger selvom jeg ikke har på mobilt nettverk. Når mms'en lastes ned tror jeg det kommer et 3G tegn ved siden av signalet. Hvordan får jeg bort det, da?

Hehe, teskjeforing skjønner du.. Vil absolutt ikke betale for sånt i utlandet

 

MMS vil fungere selv med mobilt nettverk av. Er ganske sikker på at du betaler stk pris på mms-mottak i utlandet selv om den bruker datatrafikk til å laste meldingen ned. Hvis du likevel vil unngå dette i utlandet kan du f.eks i Handcent SMS gå inn på Settings->Receive message settings->MMS retrieval settings og slå av Roaming auto-retrieve. Det er sikkert en lignende innstilling i andre sms-program også.

Takk! :D Den stod av på handcent, men skrudde av på vanlig også for sikkerhets skyld. Får bare være av den, ellers glemmer jeg det nok til juli..

Lenke til kommentar

Fant denne i mail inboxen min nettopp, har ikke sjekka på et par dager:

 

Vi tilbyr en FOTA programvareoppdatering for de nordiske HTC Hero eiere.

FOTA er forkorting for Firmware Over-The-Air og kan oppsummeres som en metode for distribusjon av nye programvareoppdateringer.

 

Programvareoppdatering for HTC Hero rullet ut

 

Fra og med denne uken vil alle som eier en HTC Hero få det første av to programvareoppdateringer, inkludert innledende forberedelse til hele Eclair oppdateringen (Android 2.1). Den andre oppdateringen ventes i slutten av juni.

 

Da den andre delen av oppgraderingen vil slette alle data på telefonen, skal HTC Hero-brukere sikre seg backup av alle viktige data innen de fortsetter med installasjonen.

 

For FOTA oppdateringer, anbefaler vi at du bruker Wi-Fi-hotspot eller abonnerer på gratis data.

 

Med vennlig hilsen

 

 

Peter Frølund

HTC

 

 

 

Tullete at de advarer oss mot at alle data blir slettet, og ikke sier NOE om hvordan man tar backup av kontaktlister og programmer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Dersom jeg nå installerer offisiell 2.1 til Heroen min, kan jeg lett roote den etterpå? Eller har HTC lagt på noen kjipe sperrer?

De som lager alternative firmwares advarer på det sterkeste mot å legge inn 2.1-oppdateringen, siden det muligens aldri vil bli mulig å roote telefonen da. Det har ikke noe å si om man har installert den første delen av oppdateringen, det er den som ikke er kommet enda som kan lage problemer.

 

Akkurat nå som 2.1 er rett rundt hjørnet har det ikke så mye å si. Problemet er at dette vil være den siste offisielle oppdateringen. Hvis man vil ha mulighet til å bruke nyere Android enn 2.1 blir man være nødt til å roote og bruke en av de alternative.

Lenke til kommentar

Lastet ned firmwareoppdateringen for Android 2.1 fra HTC.

 

På forhånd hadde jeg installert pc-synkeprogrammet HTC Sync fra HTC, og fått koblet til telefonen.

 

Da jeg skulle installere firmwareoppdateringen, ble telefonen koblet fra HTC Sync. Har nå prøvd en rekke ganger, men ikke faen!!

 

Det er greit at HTC Sync ligger temmelig langt etter f.eks Nokia og SE, men dette er jo latterlig. Ser ut som jeg må vente til firmwareoppdateringen kommer som FOTA. Forbedredelsesoppdateringen er allerede installert.

Lenke til kommentar

Artig at amobil i testen foreslår å endre klesstil om man vil ha denne mobilen.. :!: Forøvrig synes jeg denne telefonen er stygg, "underleppa" er gyselig, så jeg venter heller på Evo 4g om den kommer til Norge. Jeg likte innholdet til Hero da, og liker Android og HTC Sense(:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...