Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker i tillegg et program som heter cachecleaner en gang i blant og da holder heroen seg lett på tråden (hittil....)

 

 

En ting jeg ikke har fått til å funke med custom roms (har kun prøvd villain 10.0 og 10.3.1) og det er GPS. Den finner ikke sattelitter at all. Men jeg har heller ikke oppdatert radio rom ... kanskje det er casen?

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har også nettopp installert Villain 10.3, men jeg kom fra stock 1.5. Var først skeptisk til custom rom, men må si jeg er veldig fornøyd sålangt. Funksjonaliteten, stabiliteten og hastigheten til Villain 10.3 er strålende. :)

Så det blir nok ikke stock 2.1 på meg, spesielt ikke hvis mulighet for root og custom roms blir fjernet og siden det mest sannsynlig blir siste offisielle oppdatering for Hero.

 

Jeg installerte også custom rom for første gang, da jeg ble lei av å vente på 2.1, og vil ha mulighet til custom 2.2 senere. Gikk fra stock 1.5 til Villainrom 10.3 og er veldig fornøyd så langt. Alt funker, både sende/motta mms, gps osv osv

 

Måtte bruke Amon RA Recovery image 1.6.2

 

PS: Brukte mybackup til å ta backup, men funket ikke å restore på villainrom :/ Ingen big deal i grunn, da jeg hadde kontakter på google contacts, og sms på wavesecure.

Endret av Kremfjes
Lenke til kommentar

Kjøpt meg nytt minnekort, hvordan går jeg grem for å flytte de app'ene jeg har på det og instillinger?

 

HOW-TO backup apps

 

 

Var det ikke slik at man trenger, eller var lurt å ha et minnekort med en høy "class" eller noe? Husker ikke hva det var, men hvordan finner man ut om kortet man har er kjapt nok til å kjøre apps o.l fra minnekortet?

 

 

Det mest vanlige er vel Class4, men mange har kjøpt seg Class6 - det har med hastigheten å gjøre, som du sier. vil tro at de fleste kortene klarer å køre apps... Men om du har store videofiler på minnekortet så er det kanskje smart med bra hastighet, mest med tanke på overføringen TIL kortet. Avspilling av video går utmerket med Class4 også.

 

Oversikt over hastigheter

Lenke til kommentar

Kjøpt meg nytt minnekort, hvordan går jeg grem for å flytte de app'ene jeg har på det og instillinger?

 

HOW-TO backup apps

 

 

Var det ikke slik at man trenger, eller var lurt å ha et minnekort med en høy "class" eller noe? Husker ikke hva det var, men hvordan finner man ut om kortet man har er kjapt nok til å kjøre apps o.l fra minnekortet?

 

 

Det mest vanlige er vel Class4, men mange har kjøpt seg Class6 - det har med hastigheten å gjøre, som du sier. vil tro at de fleste kortene klarer å køre apps... Men om du har store videofiler på minnekortet så er det kanskje smart med bra hastighet, mest med tanke på overføringen TIL kortet. Avspilling av video går utmerket med Class4 også.

 

Oversikt over hastigheter

 

 

Du vet vel ikke tilfeldigvis hvordan jeg ser hvilket class kortet er? Har nemlig en 16GB MicroSD fra SanDisk, men hastigheten er jeg litt usikker på.

 

Edit: Skal sies at det står (2) etter SanDisk på kortet, så har en liten aning om at det er class?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Dere snakker om å legge kontakter og sms på google..hvordan da? Jeg vil ikke synce med gmail og få 100 email adresser i kontaktlista mi på telefonen også..

 

Angående sms på google, så går ikke dette an å restore. Du kan backupe sms til gmail med en "SMS backup"-app, men de blir lagret som eposter på gmail-kontoen.

 

Når du syncer kontakter fra Google contacts kan du (iallefall på villainrom) velge å bare synce kontakter som har et telefonnummer.

Lenke til kommentar

Bah, hvorfor er det ikke bare en liten fil jeg kan legge over til PC'n med alle kontaktene i?

 

Som beskrevet mange ganger allerede, ExportContacts (Market FREE) legger contatcs til en fil på minnekortet, som du kan kopiere til PC om du vil - men det gjelder bare for kontakter, ikke for SMS'er... import/restore er vel verre! da må du nok importere til Google og så synce (?)

Endret av Zpurs
Lenke til kommentar

Ser infoen sier "Export your android contacts to a CSV file on the sd card. Resulting file is suitable for import to a gmail account".

 

Trenger jeg det? Eller kan jeg bare ta vare på fila, flashe telefonen med 2.1, og føre fila tilbake og importere den med ExportContacts igjen?

Lenke til kommentar

Ser infoen sier "Export your android contacts to a CSV file on the sd card. Resulting file is suitable for import to a gmail account".

 

Trenger jeg det? Eller kan jeg bare ta vare på fila, flashe telefonen med 2.1, og føre fila tilbake og importere den med ExportContacts igjen?

 

det er ingen import-funksjon på "ExportContact" enda... så du må nok importere på en annen måte. Du kan jo lage en egen gruppe i Google-Contacs med disse oppføringene, og synce bare disse, da blir det akkurat som før og uten plenti epostadresser..

Lenke til kommentar

Vurderer å legge inn ein custom rom, men lurer på eit par ting (orkar ikkje lese alle tidlegare postar i tråden)

Korleis er batteritida på dei ulike custom rom'ane?

Kven av dei har Sense?

 

 

Bump

 

Orker ikke og svare :)

Villain rommen er et greit startpungt, det er vel den rommen som er best oppdatert.

Har selv godt tilbake til denne rommen etter og har prøvd de fleste..vel la den inn i dag. En annen rom som jeg likte godt var stablecronos, men det har vel blitt tatt bort. Trur den ble for lik 2.1 orginal rommen til htc, så de ble litt sure. Villam rommen er vel ganske bra når det gjelder batteritid.

slide rommen, bør du styre unna:)

Er mange ustabile rommen der ute, men villain har blitt ganske bra med den siste oppdateringen 10.3

Lenke til kommentar

Orker ikke og svare :)

Villain rommen er et greit startpungt, det er vel den rommen som er best oppdatert.

Har selv godt tilbake til denne rommen etter og har prøvd de fleste..vel la den inn i dag. En annen rom som jeg likte godt var stablecronos, men det har vel blitt tatt bort. Trur den ble for lik 2.1 orginal rommen til htc, så de ble litt sure. Villam rommen er vel ganske bra når det gjelder batteritid.

slide rommen, bør du styre unna:)

Er mange ustabile rommen der ute, men villain har blitt ganske bra med den siste oppdateringen 10.3

Takk !

Lenke til kommentar

La in VillainRom 10.3 idag og den fungerer utmerket, HOWEVER, er det noen som vet hvordan man får syncet kontaktene opp mot Facebook? Ser at man kan gjøre en og en, men vil helst ta så mange i samme slengen som mulig. Kanskje dette er noe nytt med 2.1?

 

Og når man syncer kontakter, går det da bare gmail til telefon? Har flere ganger syncet fra tlf til Gmail uten at de nye kontaktene på tlf er blitt med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...