Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke til å koble telefonen til USB på cd-spilleren i bilen min lenger, kommer bare opp HTC Sync. Har forsøkt å restarte telefonen men det nytter ikke. Noen tips?

 

Anyone? Kan legge til at jeg heller ikke får til å synce mot pc. Har googlet dette en del og funnet andre med samme problem, men noe løsning på dette er det verre med. Får heller ikke USB-kabelen til å virke på pc'n, kommer bare opp ukjent enhet. Hvor finnes driver(e) til denne?

Endret av Gandulf
Lenke til kommentar

Får ikke til å koble telefonen til USB på cd-spilleren i bilen min lenger, kommer bare opp HTC Sync. Har forsøkt å restarte telefonen men det nytter ikke. Noen tips?

 

Anyone? Kan legge til at jeg heller ikke får til å synce mot pc. Har googlet dette en del og funnet andre med samme problem, men noe løsning på dette er det verre med. Får heller ikke USB-kabelen til å virke på pc'n, kommer bare opp ukjent enhet. Hvor finnes driver(e) til denne?

 

Husker du å dra ned notificationsvinduet, velge usb ikonet og trykke monter/mount? Den vil da oppføre seg som usb -disk/minnekortleser

Lenke til kommentar

 

Knall om noen kan hjelpe meg med dette. Mine instillinger er som følger:

Wifi - alltid på

Bluetooth - alltid av

Mobile Network - alltid av

(Mobile Network settings - Data roaming - alltid av)

 

Jeg bor i Spania og har et forferdelig abonnement, men GPS-signalet her midt i Madrid bør jo være topp-notch. Jeg prøver jo bare å bruke GPSen under åpen himmel, men jeg må altså ha skrudd på mobile network og data roaming før den klarer å finne meg. Synes det er ganske rart. Som sagt så er alltid sentrum av Madrid innlastet fra før av, så egentlig bør den vel kunne finne ut hvor jeg er kun ved at jeg har skrudd på GPSen? Synes dette er kjipt, for jeg går meg ofte vill i denne byen, og hver gang jeg gjør dette må jeg altså skru på roaming og betale i dyre dommer for det :-(

 

Hjelp mottas med takk!

 

Har du huket av denne?

 

Meny->Innstillingen->Plassering->Bruk GPS-satelitter

Lenke til kommentar

Får ikke til å koble telefonen til USB på cd-spilleren i bilen min lenger, kommer bare opp HTC Sync. Har forsøkt å restarte telefonen men det nytter ikke. Noen tips?

 

Anyone? Kan legge til at jeg heller ikke får til å synce mot pc. Har googlet dette en del og funnet andre med samme problem, men noe løsning på dette er det verre med. Får heller ikke USB-kabelen til å virke på pc'n, kommer bare opp ukjent enhet. Hvor finnes driver(e) til denne?

 

Husker du å dra ned notificationsvinduet, velge usb ikonet og trykke monter/mount? Den vil da oppføre seg som usb -disk/minnekortleser

 

Problemet er at dette valget ikke kommer opp, er kun HTC Sync som står under notifications.

Lenke til kommentar

Får ikke til å koble telefonen til USB på cd-spilleren i bilen min lenger, kommer bare opp HTC Sync. Har forsøkt å restarte telefonen men det nytter ikke. Noen tips?

 

Anyone? Kan legge til at jeg heller ikke får til å synce mot pc. Har googlet dette en del og funnet andre med samme problem, men noe løsning på dette er det verre med. Får heller ikke USB-kabelen til å virke på pc'n, kommer bare opp ukjent enhet. Hvor finnes driver(e) til denne?

 

Husker du å dra ned notificationsvinduet, velge usb ikonet og trykke monter/mount? Den vil da oppføre seg som usb -disk/minnekortleser

 

Problemet er at dette valget ikke kommer opp, er kun HTC Sync som står under notifications.

 

Du kan jo prøve USB-debugging. Meny->Innstillinger->Applikasjoner->Utvikling->USB-debugging

 

Mange gode tips på Androidforums - HTC Hero

Lenke til kommentar

android 2.1

This is the update schedule -

 

HTC EU (Nordic/Greek/RUS/UKR/SA) 2010/4/2

 

TMO - UK TMO 2010/4/16

 

UK/ES Orange 2010/4/16

 

TMO - DE TMO 2010/4/16

 

SFR signature Orange 2010/4/22

 

ZA(Vodacom) HTC 2010/4/22

 

H3G UK H3G 2010/4/22

 

HTC BE HTC 2010/5/4

 

HTC TUR HTC 2010/5/4

 

TMO - PL TMO 2010/5/10

 

TMO - HU TMO 2010/5/10

 

TMO - MK TMO 2010/5/10

Lenke til kommentar

 

Har du huket av denne?

 

Meny->Innstillingen->Plassering->Bruk GPS-satelitter

 

Det hadde jeg vet du! Antar at det nå skal fungere helt fint. Kjempeflott! Takk for hjelpen!

 

En ting til folkens. Noen som vet om det går an å slå av funksjonen med det sinnsykt sterke røde ladelyset? Det lyser opp hele soverommet mitt og om jeg skal bruke mobilen om natta mens den lader er det gjerne mørkt i rommet, så jeg setter lysstyrken på skjermen på det laveste, men det hersens ladelyset blender meg jo totalt. Hater sånne sterke små lys. Dataen min er full av de også. Om noen kunne fortelle meg hvordan man kan slå av det lyset så blir jeg mæget glad. Takk!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar

Hei folxs

 

Lurte på en ting. Telefonen min. Når jeg starter google maps i byen så lastes kartet fra Madrid. Det ligger tydeligvis i mobilminnet eller noe. Men selv om GPSen er på så får jeg beskjed om at telefonen ikke finner min lokalisasjon. Med en gang jeg skrur på roaming så finner den posisjonen min på kartet. Så skrur jeg av roamingen, men det vil fortsette å funke. Da vil den vise hvor jeg går og slikt, men jeg må altså ha skrudd på roaming et par sekunder i mellom for å få det til å funke.

 

Dette må vel være en bug av et slag? Ser ikke helt hvorfor den må laste kartet på nytt for å finne ut posisjonen min? Kartet er jo allerede lastet når jeg starter Gmaps liksom.

 

Noen som kjenner til dette eller har en god løsning på mitt problem? Jeg bruker nemlig telefonen når jeg løper for å sjekke hvor langt jeg løper (Madrid Maraton om halvannen måned).

 

Takk for all hjelp!

 

 

Hm det er jo merkelig. Jeg finner posisjonen min med en gang jeg slår på gps'n med "gps widget". Du kan legge den til som ikon som shortcut. Men den sliter når du sitter innendørs, da. Bommer ofte med mange hundre meter. Utendørs funker det fjell.

 

Det finnes forresten flere sånne skritteller program til android. Noen registrerer skritt med at tlf rister når du springer, noen registrerer lengden på GPS'n, men det er ofte veldig feil siden GPS'n ikke er accurate inntil 1 meter.

 

 

Hendig at det laster kart over Madrid da, så vet du hvor du skal springe når du springer det faktiske maratonet... :p Men fra spøk til Ålgård, så vet jeg ikke hva problemet ditt skyldes. Prøvd å oppdatere til nyeste versjon fra markedet?

 

Kjører Villain 3.3, jeg også, og har ikke støtt på mer enn en bug. Klarer nemlig ikke å fjerne/skjule SIM-kontakter fra People-lista (People-appen Force Closer når jeg prøver, reboot funket ikke...). Finner forøvrig heller ikke hvordan man linker kontakter mot FB som i stock, men det skyldes nok ikke en bug... Noen forslag, anyone?Irriterer meg også litt over at 3D Gallery er fjernet. Det ser lekkert ut på demo-videoen.

 

Jeg vet ikke helt hva du mener, Orgasmatrond, med å oppdatere til siste versjon fra markedet? Finnes "google maps" på markedet? Jeg har ikke funnet det eller en oppdatert versjon der?

 

Knall om noen kan hjelpe meg med dette. Mine instillinger er som følger:

Wifi - alltid på

Bluetooth - alltid av

Mobile Network - alltid av

(Mobile Network settings - Data roaming - alltid av)

 

Jeg bor i Spania og har et forferdelig abonnement, men GPS-signalet her midt i Madrid bør jo være topp-notch. Jeg prøver jo bare å bruke GPSen under åpen himmel, men jeg må altså ha skrudd på mobile network og data roaming før den klarer å finne meg. Synes det er ganske rart. Som sagt så er alltid sentrum av Madrid innlastet fra før av, så egentlig bør den vel kunne finne ut hvor jeg er kun ved at jeg har skrudd på GPSen? Synes dette er kjipt, for jeg går meg ofte vill i denne byen, og hver gang jeg gjør dette må jeg altså skru på roaming og betale i dyre dommer for det :-(

 

Hjelp mottas med takk!

 

Joda, Google Maps er på market, oppdaterte nettopp til versjon 4.1.0 selv. Men det er som Kewell79 sier, Google Maps støtter ikke lagring av kart på telefonen, og er derfor totalt ubrukelig uten internettforbindelse. Hvis du bor i Spania er det beste tipset jeg kan gi deg å få et spansk abonnement med inkludert datatrafikk... ;)

 

EDIT: Tenkte meg ikke om før jeg postet her. Skal ikke si noe sikkert, men grunnen til at jeg finner Maps i market kan være at jeg har flashet til en 2.1-ROM...

Endret av Orgasmatrond
Lenke til kommentar

 

Har du huket av denne?

 

Meny->Innstillingen->Plassering->Bruk GPS-satelitter

 

Det hadde jeg vet du! Antar at det nå skal fungere helt fint. Kjempeflott! Takk for hjelpen!

 

En ting til folkens. Noen som vet om det går an å slå av funksjonen med det sinnsykt sterke røde ladelyset? Det lyser opp hele soverommet mitt og om jeg skal bruke mobilen om natta mens den lader er det gjerne mørkt i rommet, så jeg setter lysstyrken på skjermen på det laveste, men det hersens ladelyset blender meg jo totalt. Hater sånne sterke små lys. Dataen min er full av de også. Om noen kunne fortelle meg hvordan man kan slå av det lyset så blir jeg mæget glad. Takk!

 

Jeg vet ikke hvordan du skrur av det lyset, men kan du ikke bare legge telefonen med skjermen ned mot nattbordet?

Lenke til kommentar

Korleis er Youtube-applikasjonen på HTC Hero p.d.d? Såg ein video av det og det så ikkje lovende ut. Det var veldig hakkete og dårlig kvalitet. Lurer bare på om det har med nettleseren å gjøre eller mobilen sjølv? Får sikkert kommentarer om det er så viktig med Youtube, det har eg heller ikkje sagt, lurer bare på om det går ann å fikse det slik at det blir mindre hakkete.

Lenke til kommentar

Korleis er Youtube-applikasjonen på HTC Hero p.d.d? Såg ein video av det og det så ikkje lovende ut. Det var veldig hakkete og dårlig kvalitet. Lurer bare på om det har med nettleseren å gjøre eller mobilen sjølv? Får sikkert kommentarer om det er så viktig med Youtube, det har eg heller ikkje sagt, lurer bare på om det går ann å fikse det slik at det blir mindre hakkete.

 

Det er ikke YouTube-applikasjonen som brukes når du bruker nettleseren for å se video på YouTube, men HTC Flash Player. Selve YouTube-applikasjonen har bedre kvalitet og er mye mer "smooth".

Lenke til kommentar

Jeg har sett en del youtube videoer med youtube appen, og den fungerer ganske bra.

 

Ikke noe å si på bildekvalitet iallefall, det eneste jeg opplevde var litt buggy søkefelt. Og ikke uforventet så suger den jo batteri, trenger jo både lys skjerm, lyd fra høytalere og internett tilgang.

Lenke til kommentar

Når jeg får en melding på telefonen får jeg også en varsling(et lite grønt lys som blinker oppe til høyre på telefonen), men dette stopper etter noen minutter. Er det mulig å få dette til å blinke helt til jeg leser meldingen?

Ingen? Bruker forresten Handcent SMS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...