Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Hei alle, har en ganske ny HTC Hero. Først var det problemer med helt elendig dekning. Jeg sendte den inn, de fant ingen feil, men oppdaterte software, og den kom tilbake som et beist av en te

lefon med sykt god dekning!

 

Men dekninge er FOR god, tror jeg. Den får alle høytalere og radioer i huset til å ule og pipe nesten konstant... Hva i alle dager.. Er det måter jeg kan få telefonen til å roe ned GSM-bruken når jeg ikke har telefonen i bruk? Kan vel slå av "Mobilt nettverk" inne på Innstillinger, men vil nødig inn i denne menyen hver gang jeg skal sjekke mail eller noe på jobben (ingen pc med internett der).

 

At jeg må inn i menyer gjelder også det med å ha telefonen på lydløs. Er det virkelig ingen enklere måter å sette telefonen på lydløs med kun vibrasjon når jeg jobber? Tips mottas med takk. Poenget er at den skal være lydløs med vibrasjon på jobb, og med lyd alle andre plasser. Å bytte mellom scener er håpløst, må legge alle ikoner jeg bruker på skrivebordene for hver scene osv, forferdelig slitsomt føler jeg...

 

Tlf på lydløs: trykk på volumknappen, så kan du justere ringevolum, sette den på lydløs eller kun vibrering uten å gå inn i menyer.

 

Alternativt kan du sette opp kriterier som telefonen kjenner igjen. Tidspunkt, gps-posisjon osv som telefonen kjenner igjen og går på lydløs eller andre ting du ønsker.

 

Slå av datatrafikk enkelt: Legg til en snarvei til datatrafikk. Da er det bare å trykke på denne og trafikken er av/på. legg til: htc-widget-->settings

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan vel slå av "Mobilt nettverk" inne på Innstillinger, men vil nødig inn i denne menyen hver gang jeg skal sjekke mail eller noe på jobben (ingen pc med internett der).

 

Du kan legge til en egen Widget for "Mobilt nettverk" på hovedskjermen din: +-tasten -> HTC-Widget -> Innstillinger -> Mobil.

 

At jeg må inn i menyer gjelder også det med å ha telefonen på lydløs. Er det virkelig ingen enklere måter å sette telefonen på lydløs med kun vibrasjon når jeg jobber? Tips mottas med takk.

 

Noe problem med å holde volumtasten på sida inne?

Om selv det blir for mye arbeid, kan du enten hacke og styre og gjøre masse greier for å få tilgang til betal-apps i Market og laste ned "Locale". Eller vente til betal-apps blir tilgjengelig i Norge.

 

Edit: Slått på målstreken, gitt.

Endret av Xinopay
Lenke til kommentar

Du kan legge av/på knapp til mobilt nettverk ut på en av forsidene.

 

Ta av tastelåsen også bruker du volumknappene på venstre side av telefonen til å skru på lydløs.

 

Spot on! Tusen takk! Ikke lett med slike nymotens telefoner når man har levd litt i oldtiden i noen år..

 

At jeg må inn i menyer gjelder også det med å ha telefonen på lydløs. Er det virkelig ingen enklere måter å sette telefonen på lydløs med kun vibrasjon når jeg jobber? Tips mottas med takk.

 

Noe problem med å holde volumtasten på sida inne?

Om selv det blir for mye arbeid, kan du enten hacke og styre og gjøre masse greier for å få tilgang til betal-apps i Market og laste ned "Locale". Eller vente til betal-apps blir tilgjengelig i Norge.

 

Edit: Slått på målstreken, gitt.

 

Hehe neida, den sideknappen var enkel og grei, hadde fått for meg at den bare justerte lyden i samtaler.. Mulig den gjør det også, hvem vet :p

Lenke til kommentar

Om selv det blir for mye arbeid, kan du enten hacke og styre og gjøre masse greier for å få tilgang til betal-apps i Market og laste ned "Locale". Eller vente til betal-apps blir tilgjengelig i Norge.

 

Locale er ikke en paid app. Den er helt fullstendig gratis, og derfor tilgjengelig i markedet for oss nordmenn... Bruk av Locale med GPS-betingelser krever dog at man har "Use wireless networks" i Settings>Location på, noe som bruker litt ekstra batteri, men lader du mobilen hver dag uansett er ikke dette noe reelt problem. :)

Lenke til kommentar

Om selv det blir for mye arbeid, kan du enten hacke og styre og gjøre masse greier for å få tilgang til betal-apps i Market og laste ned "Locale". Eller vente til betal-apps blir tilgjengelig i Norge.

 

Locale er ikke en paid app. Den er helt fullstendig gratis, og derfor tilgjengelig i markedet for oss nordmenn... Bruk av Locale med GPS-betingelser krever dog at man har "Use wireless networks" i Settings>Location på, noe som bruker litt ekstra batteri, men lader du mobilen hver dag uansett er ikke dette noe reelt problem. :)

 

Ja, så sannelig var den gratis! I alle dager - var sikker på at den forsvant for noen uker siden jeg? Jaja, ny versjon er installert :)

Lenke til kommentar

not sure it makes sense...

 

Jeg har nettopp byttet fra iPhone til HTC Hero, egentlig bare for at jeg ville ha en ny dings hehe. Men snakker om overgang a.. For det første så har jeg Mac hjemme og telefonen og denne snakker ikke så bra sammen må jeg si.. Satt i mange timer bare for å få overført kontaktene mine igår.

 

Det jeg ønsker meg er at noen som bruker mac kan gi meg noen tips og triks på programmer jeg bør laste ned for å få dette til å gå så smooth som mulig. Leser flittig på forumer om dagen men ikke mye som går på koblingen Mac og Hero for å si det sånn.

 

Alle andre kan selvfølgelig også sende meg tips, for etter iPhone virker ingenting logisk med denne telefonen. Regner med at dette retter seg bare jeg blir vant til den.

 

Takker for alle svar jeg kan få !

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært en med en Mac-maskin, ville jeg faktisk kjøpt iPhone. Man kan si mye rart om Apple sine produkter, men de klarer faktisk å kommunisere veldig bra sammen.

 

 

Nå sto det jo faktisk at jeg akkurat har gått fra iPhone til Hero, da dings avhengigheten min toppet seg litt hehe..

Lenke til kommentar

Sett opp adresseboka på Macen din til å synke mot Google. Deretter gjør du det samme med telefonen. Gi det en times tid, så skal alt være synkronisert. Dessverre er det ikke noen Mac-versjon av HTC Sync eller liknende enda, så dette blir greieste måte å gjøre det på.

Musikk og den slags kopierer du bare over vha Finder.

Lenke til kommentar

Sett opp adresseboka på Macen din til å synke mot Google. Deretter gjør du det samme med telefonen. Gi det en times tid, så skal alt være synkronisert. Dessverre er det ikke noen Mac-versjon av HTC Sync eller liknende enda, så dette blir greieste måte å gjøre det på.

Musikk og den slags kopierer du bare over vha Finder.

 

 

Lurer på om jeg ikke prøvde å synce adresseboka mot gmail igår. Fikk det ikke til å funke. Spør meg ikke hva jeg gjorde til slutt. Hadde hvertfall lasta ned ørten programmer og ett av de funka til slutt hehe. Sjekker ut sync telefonbok /gmail når jeg kommer hjem..

Lenke til kommentar

Hei folxs

 

Lurte på en ting. Telefonen min. Når jeg starter google maps i byen så lastes kartet fra Madrid. Det ligger tydeligvis i mobilminnet eller noe. Men selv om GPSen er på så får jeg beskjed om at telefonen ikke finner min lokalisasjon. Med en gang jeg skrur på roaming så finner den posisjonen min på kartet. Så skrur jeg av roamingen, men det vil fortsette å funke. Da vil den vise hvor jeg går og slikt, men jeg må altså ha skrudd på roaming et par sekunder i mellom for å få det til å funke.

 

Dette må vel være en bug av et slag? Ser ikke helt hvorfor den må laste kartet på nytt for å finne ut posisjonen min? Kartet er jo allerede lastet når jeg starter Gmaps liksom.

 

Noen som kjenner til dette eller har en god løsning på mitt problem? Jeg bruker nemlig telefonen når jeg løper for å sjekke hvor langt jeg løper (Madrid Maraton om halvannen måned).

 

Takk for all hjelp!

 

 

Hm det er jo merkelig. Jeg finner posisjonen min med en gang jeg slår på gps'n med "gps widget". Du kan legge den til som ikon som shortcut. Men den sliter når du sitter innendørs, da. Bommer ofte med mange hundre meter. Utendørs funker det fjell.

 

Det finnes forresten flere sånne skritteller program til android. Noen registrerer skritt med at tlf rister når du springer, noen registrerer lengden på GPS'n, men det er ofte veldig feil siden GPS'n ikke er accurate inntil 1 meter.

 

 

Hendig at det laster kart over Madrid da, så vet du hvor du skal springe når du springer det faktiske maratonet... :p Men fra spøk til Ålgård, så vet jeg ikke hva problemet ditt skyldes. Prøvd å oppdatere til nyeste versjon fra markedet?

 

Kjører Villain 3.3, jeg også, og har ikke støtt på mer enn en bug. Klarer nemlig ikke å fjerne/skjule SIM-kontakter fra People-lista (People-appen Force Closer når jeg prøver, reboot funket ikke...). Finner forøvrig heller ikke hvordan man linker kontakter mot FB som i stock, men det skyldes nok ikke en bug... Noen forslag, anyone?Irriterer meg også litt over at 3D Gallery er fjernet. Det ser lekkert ut på demo-videoen.

 

Jeg vet ikke helt hva du mener, Orgasmatrond, med å oppdatere til siste versjon fra markedet? Finnes "google maps" på markedet? Jeg har ikke funnet det eller en oppdatert versjon der?

 

Knall om noen kan hjelpe meg med dette. Mine instillinger er som følger:

Wifi - alltid på

Bluetooth - alltid av

Mobile Network - alltid av

(Mobile Network settings - Data roaming - alltid av)

 

Jeg bor i Spania og har et forferdelig abonnement, men GPS-signalet her midt i Madrid bør jo være topp-notch. Jeg prøver jo bare å bruke GPSen under åpen himmel, men jeg må altså ha skrudd på mobile network og data roaming før den klarer å finne meg. Synes det er ganske rart. Som sagt så er alltid sentrum av Madrid innlastet fra før av, så egentlig bør den vel kunne finne ut hvor jeg er kun ved at jeg har skrudd på GPSen? Synes dette er kjipt, for jeg går meg ofte vill i denne byen, og hver gang jeg gjør dette må jeg altså skru på roaming og betale i dyre dommer for det :-(

 

Hjelp mottas med takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...