Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+23asd4f

Kjøpte du hvit?

 

Den bestillinga virka litt lost egentlig :p ikke noe sporingsnummer, ingenting :/ får bare vente på at det plutselig dukker opp en lapp i postkassa..

 

Aldri handlet fra internettbutikken før :p

Lenke til kommentar
Jeg har i mellomtiden funnet en app(Car Mode) som setter på høyttaleren, men jeg må fremdeles sikte for å treffe "answer"-knappen. Noen løsning for dette?

 

Nå har jeg googlet både hardt og lenge, men finner ikke noe slikt progam. De trådene jeg fant var til dels gamle, så kan jo hende det er kommet noe den senere tid, men tviler egentlig da dette skulle kommet opp blant søkeresultatene.

 

Har du Android 2.0 /2.1? Og har du car kit elr noe slikt for fastmontering i bil? Dette forenkler jo det å treffe svarknappen uten å se på telefonen, er bare å føle seg fram ytterste knapp på venstre side :p

 

Tror jeg kommer til å investere i en slik holder. Genialt å koble tlf til USB-inngangen på spilleren; både musikk og lading på en gang! :w00t: I tillegg gjør det bruk av GPS svært lettvint.

Lenke til kommentar

Her er appen

 

Jeg kjører Android 1.5

 

Jeg fester mobilen til dashbordet med borrelås inntil jeg finner en bra holder.

 

Å føle seg frem til knappen tar også vekk konsentrasjon fra kjøringa, finnes det virkelig ingen mulighet for å ta telefonen ved å trykke hvor som helst, dunke/riste den kort, rope "Aksepter!" eller noe annet som ikke krever detaljerte fingerbevegelser?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har nettopp fått meg en helt og til nå er jeg storfornøyd. Jeg har nå mottatt en mms men klarer ikke å få lastet ned denne... Jeg har tele2 og da jeg gikk inn på tele2 sine nettsider og prøvde å få tilsendt innstillingene automatisk så fikk jeg bare til svar at jeg hadde en telefon som ikke støtter mms...

 

Jeg får bare en melding på telefonen som sier; Melding ikke lastet ned. Når jeg åpner denne så er det er knapp hvor det står last ned, men når jeg trykker på denne så står det bare; Kunne ikke laste ned meldingen

 

Noen som har vært borti samme problem?

 

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har nettopp fått meg en helt og til nå er jeg storfornøyd. Jeg har nå mottatt en mms men klarer ikke å få lastet ned denne... Jeg har tele2 og da jeg gikk inn på tele2 sine nettsider og prøvde å få tilsendt innstillingene automatisk så fikk jeg bare til svar at jeg hadde en telefon som ikke støtter mms...

 

Jeg får bare en melding på telefonen som sier; Melding ikke lastet ned. Når jeg åpner denne så er det er knapp hvor det står last ned, men når jeg trykker på denne så står det bare; Kunne ikke laste ned meldingen

 

Noen som har vært borti samme problem?

 

På forhånd takk:)

 

Tror det har med oppsettet ditt å gjøre.

 

Har du plottet og lagret dette oppsettet? (se under)

 

Oppsettet for Tele2 i første post i denne tråden fungerte kun for MMS, men ikke for Internett. Har fått følgende fra Tele2 kundeservice, og har testet både MMS og Internett vellykket på min HTC Hero.

 

 

Kode:

Name: Tele2 Internet

APN:internet.tele2.no

Proxy: 130.244.196.90

Port: 8080

Username: not set

Password: not set

Server: not set

MMSC: not set

MMS Proxy: not set

MMS Port: not set

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN Type: default

 

Name: Tele2 MMS

APN:internet.tele2.no

Proxy: Not set

Port: Not set

Username: Not set

Password: Not set

Server: Not set

MMSC: http://mmsc.tele2.no

MMS Proxy: 193.12.40.14

MMS Port: 8080

MMS protocol: Wap 2.0

MCC: 240

MNC: 07

APN type: mms

 

Min kom med oppsett for sverige. ....tele2.se.

 

Måtte gå inn og mauelt plotte oppsettet for norge. Da gikk det for min del.

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Går det å få frem ukenummer på månedsvisning i kalenderen? Så det står ukenummer på siden? Er det eventuelt et kalender-program som anbefales?

 

Jeg har kjøpt pure calendar fra Marked. Den kan abefales. Masse flotte widgets å velge mellom, og mye juseringer å skru på, bl.a visning av ukenummer.

Takk :) Bare synd jeg ikke får kjøpt programmer da jeg ikke har rootet telefonen :p Men får klare meg uten og se hva som skjer med Android 2.0 :)

 

 

Forresten..! Hvordan får man sendt og mottatt bluetooth-filer uten å sende mms? Har bestilt Ludo Terningkast 6 nå, så gleder meg til å få satt opp telefonen for MMS, så jeg kan bruke MMS igjen etter mange år uten. Aldri egentlig giddet å bruke MMS da det er lite poeng, men er kjekt å ha muligheten da :)

Lenke til kommentar
Jeg setter meg inn i bilen, plasserer mobilen og slår på CoPilot. Jeg kjører 5 minutter, så ringer noen. For å ta telefonen må jeg trykke nederst en gang, så menu-knappen og velge høyttaler. Dette er veldig farlig å gjøre mens jeg kjører, så jeg ønsker en mulighet til å automatisere dette. Det beste hadde vært om man tok telefonen ved å trykke hvor som helst på skjermen, og høyttaler blir automatisk aktivert. Ser for meg en widget på skrivebordet som slår denne funksjonen av og på, evt en plugin i Locale.

 

Noen idéer?

 

Hva med å investere i et bluetooth-headset? Da kan du bare klikke på "øreknappen" for å svare i stedet.

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke finne et eget program for mms på telefonen.. Skal det være det, eller sender man bare en MMS ved å legge til bilder til vanlige meldinger?

Så fort du legger ved et bilde eller noe annet i en melding blir det en MMS melding ut av det. (Samme hvis du er Album og ber om å sende et bilde som Melding).

Tror også du kan sette et subject på tekstmeldingen for å tvinge det til en MMS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f
Kjøpte du hvit?

 

Den bestillinga virka litt lost egentlig :p ikke noe sporingsnummer, ingenting :/ får bare vente på at det plutselig dukker opp en lapp i postkassa..

 

Aldri handlet fra internettbutikken før :p

Ja kjøpte hvit jeg. Det skulle jo komme in i dag ikke sant?

Ja, den hvite skulle være inne 14. trodde dem. Og den brune den 21 eller 18 eller noe i den duren. Men slik forandres på hver eneste dag :| huff.

 

EDIT: På elkjøp står det at begge kommer inn den 22. :p faen! garantert etter jul :( ahh

Endret av Slettet+23asd4f
Lenke til kommentar

Jeg var svært entusiastisk Hero-bruker når jeg kjøpte telefonen i begynnelsen av september. Nå 3 mnd senere vurderer jeg å finne fram N95 igjen som totalt sett er et bedre kommunikasjonsverktøy. Musikklyd er litt bedre, radio er tilgjengelig, kamera er mye bedre, video-opptak er mye bedre, Bluetooth-overføring er tilgjengelig, bedre GPS-programvare for bilkjøring, bedre vekkeklokke, bedre kalenderfunksjonalitet og jeg kan bruke Opera mini på N95.

 

Nå er Hero mer spennende og bedre enn N95 på noen områder, men nyttemessig er ikke disse funksjonene store nok kontra det jeg hadde på N95.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+23asd4f
På min ordrehistorie står det at min telfon er sendt :p jeg kjøpte brun ;) så kan hende det har kommet en ladning telefoner ;) for jeg skjekket for dager sia så sto det bare "reserver"

 

 

noen andre som har det samme?

Hvordan sjekker man?!!??!! :O !!

 

PS: Jeg har ikke bruker på elkjøp, må jeg ha det? :p

 

Edit: Pokker jeg må >_>" jaja, får bare vente da. Når bestilte du din? Dato og evt klokkeslett :p

Endret av Slettet+23asd4f
Lenke til kommentar
Jeg var svært entusiastisk Hero-bruker når jeg kjøpte telefonen i begynnelsen av september. Nå 3 mnd senere vurderer jeg å finne fram N95 igjen som totalt sett er et bedre kommunikasjonsverktøy. Musikklyd er litt bedre, radio er tilgjengelig, kamera er mye bedre, video-opptak er mye bedre, Bluetooth-overføring er tilgjengelig, bedre GPS-programvare for bilkjøring, bedre vekkeklokke, bedre kalenderfunksjonalitet og jeg kan bruke Opera mini på N95.

 

Nå er Hero mer spennende og bedre enn N95 på noen områder, men nyttemessig er ikke disse funksjonene store nok kontra det jeg hadde på N95.

Så klart er ikke Hero perfekt for alle, handler jo om hva man er ute etter. Jeg ønsket et godt alternativ til iPhone uten å savne noe av betydning, og Hero var akkurat det jeg trengte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...