Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Finnes det ikke en enklere måte å få frem disse detaljene på, er hovedsakelig ute etter å lett se når de ubesvarte anropene ble gjort. :p

 

Når jeg har et ubesvart anrop hos meg så står nr. og tidspunkt på "LockScreenen" min når jeg trykker på hjem knappen for å få lys på skjermen. Kan vel ikke bli så mye enklere enn det? Har du flere ubesvarte anrop så står alltid det siste ubesvarte anropet med klokkeslett i parentes. For å se alle ubesvarte er det bare å få opp hjemskjermen og dra ned rullegardinen med "notifications" og velge ubesvarte anrop der, så kommer listen opp med nummer og tidspunkt.

 

Eller tenker du på å gå senere kanskje en dag etterpå eller noe slikt? Da er valgmulighetene mindre ja.

Endret av IngveR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg leser gjennom, er det noen ting jeg lurer på.

Hva er et ROM, og hva er å roote?

Har følelsen av at ROM er noe ala OS på data.

Vil noe av det fjerne garantien på mobilen?

 

EDIT: Helten er registrert på omlastningsterminal i Hamar nå :o

 

ROM = Read Only Memory.

Egentlig veldig misvisende etttersom det ikke er ROM men flash minne som overskrives.

Se på det som et image av en systemdisk, altså et ferdig installert OS. Man overskiver mer eller mindre hele flash disken og vips man har en ny versjon.

 

Root er kort og godt administrator logon som gir deg system (root) tilgang.

 

Tja, kan godt hende HTC vil påberope som garanti nekt pga custom rom, men i realiteten vil nok verksted se gjennom fingrene der de ikke misstenker custom ROM for å være årsaken.

Salgsapparatet må jo uansett forholde seg til 2-5års reklamasjonsrett.

Dessuten kan man jo bare gå til bake til orginal ROM som man har/laster ned backup av.

Da sliter HTC med å ta deg på noe.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
Hei. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har nettopp kjøpt meg HTC hero, men kommer ikke på nett med mindre jeg bruker WIFI. Jeg får opp jeg har ugyldige APN-innstillinger. Har prøvd innstillingene i tråden, men telefonen spør om mer info enn det som står i tråden. Jeg er tele2 kunde.

 

Håper på hjelp :)

 

Hei Chris

 

Hadde samme problemet med min Hero og Tele2, og spurte om de manuelle instillingene fra Tele2s kundeservice (kopiert inn under). Fant ut at de automatiske internett instillingene (APN) var satt til "wap.tele2.se" istedenfor .no. Dette gjaldt for både wap og mms.

 

Du stiller inn dette på: Instillinger --> Trådløse nett --> Instillinger for mobilt nettverk --> Navn på aksesspunkt

 

Instillingene for Tele2s nett (for meg var det kun APN-addressa som måtte fikses):

 

Generelt om WAP/GPRS/MMS

WAP terminal settings:

IP address: 130.244.196.90

Port: 9201/8080

Homepage: wap.tele2.no

APN: internet.tele2.no

 

MMS terminal settings:

IP address: 193.12.40.14

Homepage: http://mmsc.tele2.no

Username: wap

Password: wap

Port: 9201/8080

APN: mms.tele2.no

 

WAP - Gateway:

IP address: 130.244.196.90/91/92

GPRS terminal settings: (used for all kinds of internet and media connections)

APN: internet.tele2.no

Login name: wap

Password: wap

 

Eifjell, du er en Hero :)

Funker som bare juling nå, tusen takk :)

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en HTC hero, og lurer på å kjøpe "natt og dag" mobil nett abonomentet på denne. Er det mulighet for å på noe vis koble den til laptopen min enten via bluetooth eller noe sånt, å komme på nett på laptopen? eller må jeg ha et slikt usb modem, og om jeg må det, vil det da koste mer, siden jeg har det i tillegg til mobil greiene? Takk

 

Håper spørsmålet var klart nok, takk på forhånd :)

 

edit: har funnet svaret på hvordan man gjør dette for PC med ubuntu/WinXp/WinVista og det står her: http://blog.brightpointuk.co.uk/using-htc-hero-usb-modem

 

Men- jeg glemte å si at laptopen min er en macbook pro. Halp? på forhånd takk :)

Endret av sjakk-mats
Lenke til kommentar
Heisann,

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en HTC hero, og lurer på å kjøpe "natt og dag" mobil nett abonomentet på denne. Er det mulighet for å på noe vis koble den til laptopen min enten via bluetooth eller noe sånt, å komme på nett på laptopen? eller må jeg ha et slikt usb modem, og om jeg må det, vil det da koste mer, siden jeg har det i tillegg til mobil greiene? Takk

 

Håper spørsmålet var klart nok, takk på forhånd :)

 

 

Med root adgang på mobilen kan du bruke dette programmet. Har ikke testa det enda, men før neste hyttetur må jeg få det i orden :)

 

edit: ser at det ikke er en egen versjon til hero, men vil tippe den til dream og magic funker.

Endret av andesam
Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte at WIfi Tether fungerer veldig bra. Bruker det selv mot en MacBook Pro og en iPod Touch, men vær obs på at det SUGER batteri (naturlig nok) så du bør helst ha tilkoblet lading fra strømnettet hvis du skal bruke det over lengere tid. Jeg opplevde at telefonen gikk tom for strøm selv om den var tilkoblet og ladet via usb på Macbooken.

Lenke til kommentar
Jeg kan bekrefte at WIfi Tether fungerer veldig bra. Bruker det selv mot en MacBook Pro og en iPod Touch, men vær obs på at det SUGER batteri (naturlig nok) så du bør helst ha tilkoblet lading fra strømnettet hvis du skal bruke det over lengere tid. Jeg opplevde at telefonen gikk tom for strøm selv om den var tilkoblet og ladet via usb på Macbooken.

 

Jeg syntes det er like greit å bruke usb-kabelen når jeg bruker heron til modem, da blir telefonen ladet også :)

Heron fungerer knall som modem.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Her er for øvrig OneCall APNs, hentet fra brukeren AlfSimen i en annen tråd. Disse fungerer utmerket med Hero.

 

Name: OneCall Internet
APN: internet
Proxy
Port
Username
Password
Server
MMSC
MMS proxy
MMS port
MCC: 242
MNC: 05
APN type

Name: OneCall MMS
APN: mms
Proxy
Port
Username
Password
Server
MMSC: [url="http://mms.nwn.no"]http://mms.nwn.no[/url]
MMS proxy: 89.254.65.20
MMS port: 80
MCC: 242
MNC: 05
APN type

Name: OneCall WAP
APN: wap
Proxy: 89.254.65.20
Port: 80
Username: nwn
Password: nwn
Server
MMSC
MMS proxy
MMS port
MCC: 242
MNC: 05
APN type

 

 

..hmmmmmmmm, jeg får ikke dette til stemme. På Wifi fungerer alt smertefritt, men velger jeg roaming - med dette oppsettet, får jeg ikke sendt MMS. Browsing på web går helt fint :-o.

Innspill, anyone?

Lenke til kommentar
Jeg syntes det er like greit å bruke usb-kabelen når jeg bruker heron til modem, da blir telefonen ladet også :)

Heron fungerer knall som modem.

 

Det fungerer desverre ikke på Mac, hvertfall ikke såvidt jeg har klart å finne ut.

Da burde du ha kjøpt iphone :)

 

 

det er desverre ikke slik som det er i matte, at to dårlige produkter blir positivt ;)

Lenke til kommentar
Det er nu oplyst fra officielt side, at betalings Apps Market vil blive åbnet for brugere i Skandinavien i forbindelse med lanceringen af Hero´s prisbillige lillebror HTC Tattoo d. 22 oktober. emoimlaughing9154356.png

 

img170432htctattoopurpl.jpg

HTC Tattoo og betalings Apps Market lanceres samtidigt d. 22 oktober

 

Lad os se om det kommer til at passe denne gang, for der var tidligere oplysninger om at betalings Apps Market ville åbne i forbindelse med lanceringen af Android OS 1,6 og der fik vi godt nok en hurtigt Hero, men måtte undvære de rigtigt gode programmer. emoimcrying9272965.png

Har du noen link til det med at det åpnes for betalingsapps 22. oktober?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...