Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Måtte bare dele denne med noen:

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/art...adget-2009.html

"The HTC Hero has beaten the Apple iPhone 3GS to win the prestigious accolade of 'Gadget of the Year' in the 2009 Stuff Gadget Awards."

 

mvh

 

NilsJ

 

Det er jo en glede med bismak da, for 3GS'n vant både Phone of the year og Reader's gadget of the year..

 

http://awards.stuff.tv/winners/2009

Lenke til kommentar
Noen andre som har problemer med at grensesnittet til musikkspilleren ikke forsvinner fra tastelåsskjermen lenge etter at du har hørt på musikk? Har prøvd å drepe Music med taskiller også.

 

For meg så ser det ut til å fungere når jeg gjør følgende:

* Stopp avspillingen (pause)

* Bytt til forrige/neste sang

 

Hvis jeg ikke bytter sang blir spilleren værende på pauseskjermen.

Lenke til kommentar
Jeg fikk min Hero før helgen, og jeg er ikke helt fornøyd ennå.

1. Får ikke HTC Sync til å fungere. Ja en kopi av c:\programfiler\htc er lagt inn på c:\program files\htc.

2. Får ikke mottak av filer via blåtann til å fungere. Hero finner ikke pc'n, men jeg vet den er synlig og klar til å pares.

3. Det ringer av og til bare en gang så blir de som ringer meg satt over til telefonsvarer.

4. På kalenderen kommer det opp værmelding, enda det ikke er lagt inn opsjon for det på telefonen eller på gcalendar (nylig tatt bort).

5. Trådløsnettet kobler seg ofte ut, ikke stabilt.

6. Dårlig nøyaktighet på google maps, nokia var mye bedre enn dette.

7. Synker mine kontakter fra gmail, men jeg får ikke med mine grupper for Mine kontakter, Venner, Familie og Medarbeidere, mens de andre brukeropprettede gruppene blir med over. Alle kontakter fra Gmail blir også med over, og det ønsker jeg jo ikke. Finnes det noen løsning på dette?

 

Har trålet forumer rundt og googlet uten å finne løsninger. Håper noen har løsninger for det som jeg opplever som svakheter hittil.

 

Jeg fikk ikke mye hjelp her, men videre søk i ulike fora har hjulpet meg og jeg vil dele dette med andre som kanskje har tilsvarende problem.

 

1. Fungerte når jeg gikk til Settings | Applications | Development og aktiver USB debugging. Dere med norske telefoner finner vel menyene ved å oversette. Kopierte også hele katalogen på pc under \programfiler\htc til \program files\htc men er usikker om det har betydning. Dessverre er det ikke mulig å overføre filer fra pc til hero via usb.

 

2. Filoverføring fra PC til Blåtann går ikke an av en eller annen merkelig grunn. Funksjonen er ikke tilgjengelig rett og slett. Veldig synd ettersom jeg bruker å overføre musikk til telefonen via BT.

 

3. Dette har trolig sammenheng med oppsettet mitt mot mobilsvar. Hero har en liten forsinkelse som medfører at ringelyden kommer først rundt 5 sekunder etter start på selve oppkallet.

 

4. Løst via oppsett på Quick Calendar.

 

5. Skyldes at oppsett på Power Manager, som kutter wlan når batteristatus går under 30%.

 

6. Ingen løsning på dette.

 

7. Løst via oppsett på All People | Groups | Sync groups, ta bort Sync all contacts.

 

Det eneste som demper min entusiasme for telefonen er mangelen for filoverføring til/fra pc og de dårlige bildene kameraet produserer uten dagslys. Ellers en glimrende telefon som er bedre på telefon, meldinger, kalender og browsing enn min gamle N95.

Lenke til kommentar
Jeg fikk ikke mye hjelp her, men videre søk i ulike fora har hjulpet meg og jeg vil dele dette med andre som kanskje har tilsvarende problem.

 

1. Fungerte når jeg gikk til Settings | Applications | Development og aktiver USB debugging. Dere med norske telefoner finner vel menyene ved å oversette. Kopierte også hele katalogen på pc under \programfiler\htc til \program files\htc men er usikker om det har betydning. Dessverre er det ikke mulig å overføre filer fra pc til hero via usb.

 

Klart du kan overføre filer.

1. Koble til USB-kabelen.

2. Dra ned notification screen

3. velg USB connected

4. velg Mount

 

For å koble fra, så velger du først å koble den fra i windows, så gjør du det ovennevnte her i motsatt rekkefølge. (unmount istedet for mount da)

Lenke til kommentar

sveintore kom meg i forkjøpet.... ;)Hva mener du med at det ikke er mulig å overføre filer fra PC til Hero med usb? Du har vel husket å mounte minnekortet på tlf når du skal overføre? Jeg får hvertfall opp telefonen min som et minnekort når jeg kobler til MAC/PC og mounter den.

 

At Android ikke støtter filoverføring via BT er et kjent problem, men som skal kunne løses ved 3. parts programmer. Selv har jeg Bluetooth File Transfer, men har ikke fått testet det noe særlig ennå så jeg er ikke helt sikker på hvor godt det fungerer.

 

Når det gjelder nøyaktighet på gps i forhold til Nokia har jeg et litt blandet forhold. Det virker som Heroen sliter litt med nøyaktighet midt i Oslo når det er mye høye bygninger og sånt tett rundt. Men så lenge det er klart rundt får det mye kjappere fix og er mer nøyaktig enn det min N95 var. Jeg har også god erfaring med SportyPal når jeg er ute og jogger i Oslo.

Du kan jo laste ned et program som heter GPS Status så kan du teste litt og evt sammenligne med Nokiaen.

 

Det går jo an å håpe at gps-radioen har litt å gå på og at den kan forbedres i offisielle telefonoppdateringer eller uoffisielle radio-oppdateringer.

Endret av -Guardian-
Lenke til kommentar
Klart du kan overføre filer.

1. Koble til USB-kabelen.

2. Dra ned notification screen

3. velg USB connected

4. velg Mount

 

For å koble fra, så velger du først å koble den fra i windows, så gjør du det ovennevnte her i motsatt rekkefølge. (unmount istedet for mount da)

 

Takk for respons! Jeg skal forsøke dette senere i dag.

 

At Android ikke støtter filoverføring via BT er et kjent problem, men som skal kunne løses ved 3. parts programmer. Selv har jeg Bluetooth File Transfer, men har ikke fått testet det noe særlig ennå så jeg er ikke helt sikker på hvor godt det fungerer.

 

Bluetooth File Transfer gjør det ikke slik at pc finner min Hero.

 

Når det gjelder nøyaktighet på gps i forhold til Nokia har jeg et litt blandet forhold. Det virker som Heroen sliter litt med nøyaktighet midt i Oslo når det er mye høye bygninger og sånt tett rundt. Men så lenge det er klart rundt får det mye kjappere fix og er mer nøyaktig enn det min N95 var.

 

Min N95 fikk fix mye raskere enn hva Hero gjør. Også N95 slet med å finne din posisjon blant høye bygninger. På Hero hopper posisjonen min mellom flere punkter til stadighet og det vitner om satelittsignal er svakt. Kanskje er det viktig å holde telefonen slik at satelittsignaler mottas best.

Lenke til kommentar
Min N95 fikk fix mye raskere enn hva Hero gjør. Også N95 slet med å finne din posisjon blant høye bygninger. På Hero hopper posisjonen min mellom flere punkter til stadighet og det vitner om satelittsignal er svakt. Kanskje er det viktig å holde telefonen slik at satelittsignaler mottas best.

 

Jeg har aldri vært borti noe som er så kjapt som Heroen på å få fix. Det tar få sekunder her. Nå har ikke jeg noen høye bygninger i nærheten, så det hjelper nok sikkert. Når jeg bruker my tracks for å spore turer, så er den på rett sted med en gang.

Lenke til kommentar
Nå har jeg "søkt på side" etter "scan" og "strek" (som i strekkode) helt tilbake til side 110, men har ikke funnet noe snakk om Scanning av strekkoder. Kan noen minne meg på hva det programmet som lar meg scanne strekkoder heter?

ShopSavvy kanskje...

 

 

barcode scanner.

synnes disse scanner programmene fungerer utrolig dårlig her i norge...veldig skjeldent at den finner noen varer i det heletatt.

Lenke til kommentar
Nå har jeg "søkt på side" etter "scan" og "strek" (som i strekkode) helt tilbake til side 110, men har ikke funnet noe snakk om Scanning av strekkoder. Kan noen minne meg på hva det programmet som lar meg scanne strekkoder heter?

ShopSavvy kanskje...

 

 

barcode scanner.

synnes disse scanner programmene fungerer utrolig dårlig her i norge...veldig skjeldent at den finner noen varer i det heletatt.

Hvis du vil gjøre noe morro med strekkodene, så laster du ned Barcode Beasties. Blir fort avhengig av å finne disse monstrene rundt omkring :p

Lenke til kommentar

Har et lite problem. får ikke det trådløse nettet til. har lagt inn den nye rommen. Nettet funket fint fordet. men, idag. plutselig så får jeg ikke nett. har signal fra routeren, men får ikke kommet på internett. har restartet telefonen og tatt ut batteriet. Ikke snakk om da heller! Noen som vet hva jeg kan gjøre? uten å sette opp mobilen på nytt?

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt telefonen noen dager, men det jeg merker er at nettverket i blandt forsvinner. Går den automtisk over på å laste ned fra 3G da? Er det noen måte å se hvilket nett den benytter seg av? Hvor mye som er lestet ned? Går det å si at telefonen ikke skal laste ned data via 3G uten å spørre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...