Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen slags notat funksjon i telefonen ett sted? Noen som evt vet om noen programmer i Market som gjør en god nytte med å lage notater, huskelister, avtaler osv?

Det finnes det haugevis av. Jeg bruker Note Everything til å lage lengre notater, og Astrid til ting jeg skal huske på.

 

Enda et spørsmål, før jeg kjøper den.

Hvordan er den å se serier og filmer på?

Jeg synes det er veldig bra til det. Klar og god skjerm (Jeg har Dream, men tror skjermen er lik), og med Meridian som jeg bruker til å spille av film er det enkelt å spole med gestures. Eneste ulempe er at Android ikke støtter så mange videoformater/kodeker enda. Dette er vel de den støtter.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Hei alle.

 

Jeg har vært gjest her en stund, og er nytt medlem. Jeg står i ferd med å kjøpe to telefoner/Hero, men gjennom denne tråden kan det virke som om man må være mer enn avansert bruker for å få utbytte av telefonen.

 

Vi to som skal ha telefon er nok opptatt av gadgets og ting, men det er brukervennligheten som veier tyngst. Begge skal ha telefonen som en blanding av jobb- og fritidstelefon, og er opptatt av at ting fungerer som det skal relativt umerkelig - "sømløst" heter det visst.

 

Så til spørsmålene:

1. Telefonen bør ikke være vanskelig å sette opp (plug and play), og være enkel og stabil i bruk når den er satt opp. Hvor vanskelig er dette for en bare litt avansert bruker?

 

2. I brukerveiledningen står det at Hero sync skal settes opp med hjelp av microbrikken som følger med. Her inne får jeg inntrykk av at det er "nødvendig" å ha noe som er kjappere, ellers lugger det mellom brikken og harddisken. Betyr det at den medfølgende brikken har gjort jobben sin og kan byttes ut når Hero sync er satt opp på pc'en?

 

3. Kan du kjøre ulike applikasjoner for jobb og fritid? Naturligvis kan du det, men la meg spesifisere: På jobb er outlook udiskutabel. Jeg må sette opp Hero sync og oppdatere kalender og kontakter derfra. Hjemme bruker jeg Mozilla/Google. Er det greit å synce mot flere pc'er og mot flere ulike kalendre og kontakter?

 

4. Jeg bruker Mozilla (Firefox/Thunderbird/Sunbird) hjemme. Er det noen som har erfaring med bruk av disse mot Hero?

 

Jeg håper ikke dere synes dette var for enkle spørsmål - og at jeg har klart å uttrykke meg forståelig.

 

mvh

 

NilsJ

Lenke til kommentar
Så hvis du har en operatør som leier nett hos en annen, det vil vel si alle andre enn Telenor, Netcom og Network Norway, vil du få beskjed om at du roamer.

Det du sier der stemmer ikke. Med Ventelo setter man opp en egen APN mot Ventelo og roamingsymbolet kommer ikke opp i Norge.

 

Jeg får konstant melding om dataroaming. "Du har mistet datakonnektivitet fordi du har forlatt hjemmenettet ditt med dataromaming slått av."

 

Skal jeg hake av feltet med "koble til datatjenester ved roaming?" Selv om den advarer meg om at det vil bli dyrt?

Lenke til kommentar
1. Telefonen bør ikke være vanskelig å sette opp (plug and play), og være enkel og stabil i bruk når den er satt opp. Hvor vanskelig er dette for en bare litt avansert bruker?

Her er det enkle wizards som du går igjennom når du starter telefon for første gang, bare tast inn det den spør om, så er du fort oppe å går.

 

 

2. I brukerveiledningen står det at Hero sync skal settes opp med hjelp av microbrikken som følger med. Her inne får jeg inntrykk av at det er "nødvendig" å ha noe som er kjappere, ellers lugger det mellom brikken og harddisken. Betyr det at den medfølgende brikken har gjort jobben sin og kan byttes ut når Hero sync er satt opp på pc'en?

Noe annen brikke på en telefon som ikke er tuklet med, trengs ikke. Om ikke du føler 2GB er for lite. Den brikken skal ikke kreves for å starte telefon første gang, det tok meg en dag før jeg fikk satt inn det kortet når jeg fikk Hero-en min, var på jobb og prøvde å ikke drive for mye med den istedetfor arbeidet, hehe.

 

 

3. Kan du kjøre ulike applikasjoner for jobb og fritid? Naturligvis kan du det, men la meg spesifisere: På jobb er outlook udiskutabel. Jeg må sette opp Hero sync og oppdatere kalender og kontakter derfra. Hjemme bruker jeg Mozilla/Google. Er det greit å synce mot flere pc'er og mot flere ulike kalendre og kontakter?

Det er ganske greit å bruke sync mot fler pc-er, bare pass litt på hvordan du gjør endringer på kontakter/kalenderinnlegg. Jeg syncer dette mot google-kontoen min, og gjør de fleste oppdateringer på nett, men det er selvsagt ikke noe i veien for å endre dette på enten mobilen, eller pcn, for å så synce til google igjen.

 

 

4. Jeg bruker Mozilla (Firefox/Thunderbird/Sunbird) hjemme. Er det noen som har erfaring med bruk av disse mot Hero?

Ingen erfaring, forutenom at jeg kan tenke meg at man trenger noe plugins til Mozilla programmene til å synce mot google-kontoen din? Personlig bruker jeg rett og slett GoogleCalendar etc i browseren, ellers er det jo på Hero-en som stort sett er med rundt meg. :)

Lenke til kommentar
Så det finnes ingen *.div eller mov kodeker til Android? Hvorfor gjør det ikke det? Er dette noe som man regner med vil komme?
Jeg har hvertfall ikke funnet noen programmer som kan spille av dette. Virker som at det er litt vanskelig å utvikle codeker til Android siden få har kommet. Her er en post om hvorfor Coreplayer har blitt utsatt mye. Jeg tipper det kommer bedre codekstøtte etter hvert, men det kan nok ta ganske lang tid.

 

Hva er det som kommer nytt i Andrioid 1.6, utenom Market oppdateringer?
Blant annet:

Universalt søk. En søkewidget/program til å søke gjennom det meste på telefonen fra et søk.

Power widget til å disable/enable GPS, WLAN, BT, Sync og lysstyrke med et trykk.

Batteri status som viser hvor mye batteri (%) som er brukt av forskjellige programmer siden sist mobilen ble kobla fra strøm.

VPN støtte

Støtte for flere skjermoppløsninger

Les highlights her

 

Jeg får konstant melding om dataroaming. "Du har mistet datakonnektivitet fordi du har forlatt hjemmenettet ditt med dataromaming slått av."

 

Skal jeg hake av feltet med "koble til datatjenester ved roaming?" Selv om den advarer meg om at det vil bli dyrt?

Når operatøren leier nett hos en annen, vil det ikke koste ekstra å roame på det nettet. Det vil si at den advarselen bare gjelder for når du er i utlandet. Det er altså ikke noe problem å ha den haket av når du er i Norge.
Lenke til kommentar
Da har jeg bestilt HTC Hero Urban Brown, med Netcom iConn.

Takk til alle som svarte.

 

Kake, gul saft og Ole Brumm-servise er sendt i posten, Teac.

Takkskalduha :)

 

Har selv en brun en med iConnect. Herlig og slippe å tenke på datatrafikken. Alt oppdateres i bakgrunnen.

I tilegg er det veldig praktisk og bruke telefonen som modem når en er på hytta. Gled deg!

Lenke til kommentar
Jeg prøvde Opera mini, men fant ikke ut hvordan man skriver inn en adresse. Eller - jeg fikk skrevet inn en adresse, men det forsvinner litt bak tastaturet, og man får liksom ikke trykke Enter så den kjører i vei.

 

 

Trykk på meny-knappen og velg OK når du har tastet URLen.

 

Det beste er å holde telefonen i landskapsmodus når man bruker opera mini.. programmet virker litt halvferdig enda.. men det kommer vel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...