Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enda raskere! Sweet :D

 

Skal prøves i løpet av kvelden

 

Vet du når den offisielle fra HTC kommer?

 

HTC har ingen ting med MoDaCo å gjøre.

MoDaCo har heller ingen ting med Google's Android releaser å gjøre.

 

HTC kommer antagelig med en oppdatering til Android 1.6 mot slutten av året eller er det lite å vente derfra.

Forstår det slik at Sprint Hero kommer med 1.6? i såfall er vel ikke oppgradering av internasjonal hero så langt unna.

Lenke til kommentar
Enda raskere! Sweet :D

 

Skal prøves i løpet av kvelden

 

Vet du når den offisielle fra HTC kommer?

 

HTC har ingen ting med MoDaCo å gjøre.

MoDaCo har heller ingen ting med Google's Android releaser å gjøre.

 

HTC kommer antagelig med en oppdatering til Android 1.6 mot slutten av året eller er det lite å vente derfra.

Forstår det slik at Sprint Hero kommer med 1.6? i såfall er vel ikke oppgradering av internasjonal hero så langt unna.

 

Jeg tenker på rom-oppdateringen som skal komme fra HTC. Den som skal fjerne lagging ++ for de som har det.

Lenke til kommentar

Det kom en offisiell oppdatering i September som hjalp veldig på lag og en del andre ting, den kan lastes ned fra hjemmesidene til HTC og det står en del om den tidligere i tråden. Nå veit ikke jeg om din telefon allerede har den siden du kjøpte den for noen dager siden eller om du har fått en med den første versjonen, men det finner du vel også ut på sidene til HTC.

 

Ellers er det ikke ventet noen nye oppdateringer fra HTC før Google lanserer den nye versjonen av Android. Såvidt meg bekjent hvertfall.

Lenke til kommentar

Fikk min Hero for et par dager siden, og merker et par småting som er litt irriterende, finnes det en enkel måte å se når "missed" calls fant sted? eneste måten jeg har funnet til nå er å gå inn på den enkelte kontakten og inn på "call log", må da finnes noe litt enklere?

 

En annen ting er at musikk lagger smålig innimellom, kommer helt tilfeldig. Musikken lagger også når jeg trykker på en av knappene så skjermen lyser opp, noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

ellers er jeg mektig fornøyd med den!

Lenke til kommentar
Fikk min Hero for et par dager siden, og merker et par småting som er litt irriterende, finnes det en enkel måte å se når "missed" calls fant sted? eneste måten jeg har funnet til nå er å gå inn på den enkelte kontakten og inn på "call log", må da finnes noe litt enklere?

 

En annen ting er at musikk lagger smålig innimellom, kommer helt tilfeldig. Musikken lagger også når jeg trykker på en av knappene så skjermen lyser opp, noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

ellers er jeg mektig fornøyd med den!

 

Du kan jo alltids trykke på knappen helt til venstre:)

Har du installert oppdateringen til htc eller MoDaCo, hvis ikke bør du gjøre det.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

til david og tacomodo:

søk etter root på markedet så ser du programmer som krever root.

Kort kan nevnes flytte pakke- og programfiler over til sd kortet, formatere dette og bruke sd kort som swap partisjon osv.

Jeg gikk over til offisiell oppdatering 1.5. Mye som ble bedre og noe jeg fortsatt venter på. Jeg hadde lyst til å prøve moddaco, men fant ut at det var en større operasjon nå som jeg allerede hadde flashet til den nye romen. Om man har lyst til å entre "scenen" så bør man altså gå utenom 1.5 offisielt og hoppe direkte på moddacco, ikke slikt som meg og binde seg kun til ofisielle. urgh :(

 

Noe jeg har lagt merke til:

Har jeg buddyrunner e.l. igang mens jeg løper så hakker og lagger musikken med en gang skjermen skrus av.. Da funker kun en restart (ikke kill-all-apps), noe som ikke er aktuellt når man tracker det man løper...

Lenke til kommentar
Fikk min Hero for et par dager siden, og merker et par småting som er litt irriterende, finnes det en enkel måte å se når "missed" calls fant sted? eneste måten jeg har funnet til nå er å gå inn på den enkelte kontakten og inn på "call log", må da finnes noe litt enklere?

 

En annen ting er at musikk lagger smålig innimellom, kommer helt tilfeldig. Musikken lagger også når jeg trykker på en av knappene så skjermen lyser opp, noen som vet hvordan dette kan fikses?

 

ellers er jeg mektig fornøyd med den!

 

En mulighet er å bruke 1881 applikasjonen, denne gir deg en 1881 - anropslogg som viser hvor lenge det var siden anropet. Kan lage direkte snarvei til denne, så man slipper å gå igjennom hele 1881 grensesnittet.

Endret av elfstone
Lenke til kommentar
Knappen helt til venstre viser kun de siste samtalene, ikke når de fant sted eller varigheten.

 

Har det nyeste romen tror jeg 1.5 fra HTC, bør jeg installere MoDaCo?

 

Davihg,

har nettopp tatt i bruk Hero selv, og har så lang fint lite å utsette på den - overgangen fra SE K750i var rimelig stor, for å si det sånn :-)

Utover no' trøbbel med blåtann i bilen, har Hero fungert smertefritt fra dag én.

 

Ser ikke helt problemstillingen din knyttet til samtaleloggen?

Denne viser hvem som har ringt, samt når (dag/dato).

Trenger du - av en eller annen grunn - flere detaljer enn det, velger du en spesifikk samtale, da får du jo fram det du trenger av info...

Lenke til kommentar

Eneste jeg får fra samtaleloggen, altså når jeg trykker en gang på "det grønne" telefonrøret, er bare om de siste samtalene mine er utgående, innkomende eller tapte anrop. Altså en liste med nummerne og et lite ikon på siden som viser hva samtalen var.. Ikke når samtalene var eller noe sånn.

Lenke til kommentar
Eneste jeg får fra samtaleloggen, altså når jeg trykker en gang på "det grønne" telefonrøret, er bare om de siste samtalene mine er utgående, innkomende eller tapte anrop. Altså en liste med nummerne og et lite ikon på siden som viser hva samtalen var.. Ikke når samtalene var eller noe sånn.

Åpne Call dialogen.

Trykk på ikonet nederst til høyre (person med hjerte)

Trykk på nytt på ikonet nederst til høyre (telefonrør)

Nå skal du få se hvem og når noen ringte/ble oppringt

 

Kan og komme inn på kontakten herfra og få en logg over samtaler med denne.

Lenke til kommentar

Når jeg leser gjennom, er det noen ting jeg lurer på.

Hva er et ROM, og hva er å roote?

Har følelsen av at ROM er noe ala OS på data.

Vil noe av det fjerne garantien på mobilen?

 

EDIT: Helten er registrert på omlastningsterminal i Hamar nå :o

Endret av pharao-dn
Lenke til kommentar
Hei. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har nettopp kjøpt meg HTC hero, men kommer ikke på nett med mindre jeg bruker WIFI. Jeg får opp jeg har ugyldige APN-innstillinger. Har prøvd innstillingene i tråden, men telefonen spør om mer info enn det som står i tråden. Jeg er tele2 kunde.

 

Håper på hjelp :)

 

Hei Chris

 

Hadde samme problemet med min Hero og Tele2, og spurte om de manuelle instillingene fra Tele2s kundeservice (kopiert inn under). Fant ut at de automatiske internett instillingene (APN) var satt til "wap.tele2.se" istedenfor .no. Dette gjaldt for både wap og mms.

 

Du stiller inn dette på: Instillinger --> Trådløse nett --> Instillinger for mobilt nettverk --> Navn på aksesspunkt

 

Instillingene for Tele2s nett (for meg var det kun APN-addressa som måtte fikses):

 

Generelt om WAP/GPRS/MMS

WAP terminal settings:

IP address: 130.244.196.90

Port: 9201/8080

Homepage: wap.tele2.no

APN: internet.tele2.no

 

MMS terminal settings:

IP address: 193.12.40.14

Homepage: http://mmsc.tele2.no

Username: wap

Password: wap

Port: 9201/8080

APN: mms.tele2.no

 

WAP - Gateway:

IP address: 130.244.196.90/91/92

GPRS terminal settings: (used for all kinds of internet and media connections)

APN: internet.tele2.no

Login name: wap

Password: wap

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...