Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Møtt på et nytt problem! Får ikke lastet ned noe som helst fra market :S Er tilkoblet wifi med gode signaler, ordnet alt med google mail og det der første gangen jeg startet opp telefonen og får søkt på nettet ellers med mobilen.

 

Noen tips?

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Koblet du til market første gang via mobilnettet og ikke Wifi?

 

Første gangen jeg var inne på market var via wifi, men trykte en gang tidligere i dag på market når jeg hadde skrudd av mobile network, kom da selvfølgelig ikke inn, noe som ikke gjorde noe, da jeg egentlig bare glemte meg bort i det jeg trykte på den.

 

Har fått lastet ned to programmer nå som jeg satt på for sikkert en time siden, når jeg prøvde å laste ned et til nå så står det bare..... Nå funket det plutselig :p Rare greier dette, prøvde med en ting til, funket med en gang. Hmm, kanskje det funker igjen nå. Vi får se :)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

EDIT: Etter tips fra Igniztion under her om at jeg måtte være logget på google talk funker det som det skal :D

 

EDIT2: Funket bare første gangen jeg prøvde :/ Det kan altså fortsatt ta bortimot en time eller noe før nedlastingen starter, og hvis jeg har flere på vent da så blir alle lastet ned da, og om jeg starter noen flere med en gang da så kan det hende at jeg må vente en stund før de også starter :(

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan synes folk at byggekvaliteten er på Hero? Har nå en 5800 som skal byttes ut fordi jeg synes den er altfor dårlig skrudd sammen...

 

Jeg synes den er tight og fin. Virker tung og solid trass i den for en stor del er laget av plast. Dekselet på baksiden virker litt "flimsy" når man tar det av, men sitter bra på telefonen.

Alt i alt veldig fornøyd med tlf. Har ikke opplevd problemer med lys eller jack, slik andre har nevnt. Hadde Nokia N95 tidligere som jeg var veldig fornøyd med, men angrer ikke i det hele tatt på at jeg byttet til Hero! :)

Lenke til kommentar
Hvordan synes folk at byggekvaliteten er på Hero? Har nå en 5800 som skal byttes ut fordi jeg synes den er altfor dårlig skrudd sammen...

 

Meget, meget god. Helt fri for knirkelyder. Ordentlig satt sammen.

Den hvite er dekt med et lag teflon som skal gjøre den mer ripebestandig, dette gjør at den billige "plastikkfølelsen" forsvinner. Er også en metallramme i sølv rundt skjermen som også drar opp kvalitetsfølelsen.

Lenke til kommentar
Første gangen jeg var inne på market var via wifi, men trykte en gang tidligere i dag på market når jeg hadde skrudd av mobile network, kom da selvfølgelig ikke inn, noe som ikke gjorde noe, da jeg egentlig bare glemte meg bort i det jeg trykte på den.

 

Har fått lastet ned to programmer nå som jeg satt på for sikkert en time siden, når jeg prøvde å laste ned et til nå så står det bare..... Nå funket det plutselig :p Rare greier dette, prøvde med en ting til, funket med en gang. Hmm, kanskje det funker igjen nå. Vi får se :)

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Market download henger av og til hvis man ikke er logget på google talk. Er en bug i Market/Android.

Lenke til kommentar
Ja, har nå kjørt "Helten" i snart 2 uker og blir bare mer og mer fornøyd med den.

 

Fikk mitt 16Gb Class6 minnekort i går og valgte da å "starte på nytt" ved å reflashe telefonen med den originale rom´en slik at den ble "jomfrulig" igjen. Siden telefonen var root´et og trikset med fant jeg ut at det var greit å få en ren start.

 

Jeg partisjonerte så det nye kortet slik at jeg hadde en FAT32 og en EXT3 partisjon.

Kjørte så MoDaCo patchen slik at den ble Root´et +++

 

Fjernet så diverse applikasjoner som jeg ikke bruker som følger med telefonen. (Learn more, Stock, Peep (bruker twidroid))

 

Kjører nå applikasjonene som installeres via minnekortet (ved hjelp av A2SD)

 

Har enablet SWAP vha "Swapper".

 

Flyttet alle cacheområder til minnekortet vha "TA Utility"

 

"Overklokket" den via Overclock widget. Litt drøyt å kalle det overklokking, heller fjerning av begrensningen HTC har satt på CPUen.

 

Har installert 20-25 applikasjoner, inkl. kjøpt CoPilot Live 8 med Skandinaviske kart via Market.

 

Sitter nå med en telefon som sparket SERIØST rumpe.

Den er nå utrolig snappy i bruken, og jeg har batteritid så det holder (lader uansett hver natt). Pushmail, synk, twitter, FB, 3G, Wlan er på konstant.

 

Som eks. iPhonebruker har jeg ingen problemer med å anbefale Hero, noe jeg også har gjort til kollegaer og bekjente, i disse "iPhonetider".

Android kommer til å bli STORT!

 

Ett lite tips til de av dere som opplever browseren på HTCen treg. Bruk "STEEL". Dette er en "tweaket" utgave av browseren som virkelig sparker unna når det gjelder hastighet.

 

"Spare Parts" anbefales også for å tweake hastighet på animasjoner/overganger +++

 

1) Hvordan får man kjørt applikasjonene fra minnekortet? Har MoDaCo installert, samt partisjonert minnekortet i 3 partisjoner (linux-swap, ext3 og fat32).

 

2) Hvordan fant du skandinavisk kart på markedet? Jeg finner bare UK/Ireland og Europa pakken der (jeg har valgt tyskland i Market Enabler

Lenke til kommentar
This ROM is based on the Generic 2.73.405.5 release version of the 'new update' (together with my own optimisations) for the best possible performance!
.

 

Ved mindre HTC selv har sluppet oppdateringen på sine nettsider, så er det jo fortsatt Modaco Custom ROM som har gitt Heroen min en grunn til å leve.

 

Bare for å få lov til å presisere at MoDaCo også siden dag en har gjort den umodifiserte ROM fila som er lekket fra HTC tilgjengelig, altså den generic ROM fila MoDaCo bruker som basis for sin custom ROM.

 

Dermed er det fullt mulig å kjøre 2.73.405.5 ROM uten at den er MoDaCo custom ;)

 

Men offisiell er den dog ikke siden HTC ikke har sluppet den.

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar

har sett litt på hero nå etter og solgt iphonen min,er den noe bra?leser at den lagger litt og er treg osv.er det noen som kan nevne ting hero er bedre på en iphone?er veldig usikker med har litt lyst på den.men er usikker på om jeg skal kjøpe denne eller samsung omnia 2.

Lenke til kommentar

Jeg er nødt til å bytte ut min nokia 5800 før det klikker totalt for meg her, og slik det ser ut nå så er hero den eneste telefonen som er aktuell for meg pr dags dato.

 

Men, når jeg da får telefonen i hus, hva bør jeg gjøre med den for å få best mulig utnytte av den og for å få den mest mulig responsiv?

 

Hvilke programmer er ett "must have" på denne telefonen?

Lenke til kommentar
Hvor kan jeg få kjøpt beskyttelsefilm til displayet til min hero!

Trenger også et etui til telefonen, bruker etuiet til min gamle htv touch..men det er litt liten:)

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

Her får du det du lurer på.

 

Fra post 388 i denne tråden:

Og sist men ikke minst - har noen tips på hvor man kan få tak i beskyttelsesplast til skjermen, og hvor det er billigst.

 

 

Hos Zagg.com får du kjøpt invisibleSHIELD som er helt genialt. Hadde denne for min iPhone.

 

http://www.zagg.com/invisibleshield/htc-he...ins-shields.php

Her finner du invisibleSHIELD for HTC Hero til $14.99. Bruker du koden PROTECT20 så får du i tillegg 20% rabatt (noe som tilsvarer portoen)

Takk, har lagt inn en bestilling alt :)

Begynner å lure om denne pakken kommer i det hele tatt, har godt en uke alt. Betalte extra for rask levering, 2-4 dager skulle det ta:)

Er det noen andre som har noen erfaringer fra dette nettstedet?

Vel, nå har jeg fått beskyttelsefilmen i hus og den er alt montert på telefonen:)

Filmen virker bra og kan se ut som den tåler en trykk, men det vil jo tiden vise:)

Den var lett å legge på og resultatet ble meget bra.

Nå skal den ligge i 24 timer slik at filmen setter seg godt fast i telefonen.

Lenke til kommentar
Vel, nå har jeg fått beskyttelsefilmen i hus og den er alt montert på telefonen:)

Filmen virker bra og kan se ut som den tåler en trykk, men det vil jo tiden vise:)

Den var lett å legge på og resultatet ble meget bra.

Nå skal den ligge i 24 timer slik at filmen setter seg godt fast i telefonen.

 

Seriøst? 24 timer?

Hvordan går det an da?

Jeg lar den jo ikke ligge rolig i et kvarter engang..

Lenke til kommentar
Vel, nå har jeg fått beskyttelsefilmen i hus og den er alt montert på telefonen:)

Filmen virker bra og kan se ut som den tåler en trykk, men det vil jo tiden vise:)

Den var lett å legge på og resultatet ble meget bra.

Nå skal den ligge i 24 timer slik at filmen setter seg godt fast i telefonen.

 

Seriøst? 24 timer?

Hvordan går det an da?

Jeg lar den jo ikke ligge rolig i et kvarter engang..

hehe, pluss at det tar 2-3 dager før alle microbobler forsvinner:)

Lenke til kommentar

Prøver å samle alle tingene jeg lurer på så jeg kan ha ting klar til telefonen kommer.

 

Er garantert blitt svart på flere ganger før dette her, men når tråden er så stor og uoversiktlig, og der finnes mange forskjellige fremgangsmåter for å få ting gjort håper jeg å få noen gode svar her. Er garantert andre som lurer på mye av det samme som jeg gjør.


  • Hvordan roote telefonen? Enkleste og greieste guide settes stor pris på.

  • Hvordan legge inn ny rom, og hvilken bør en velge for å fortsatt ha norsk ordbok og slikt videre?

  • Jeg har i dag nokia 5800, hvordan får jeg kontaktene mine fra denne telefonen og over på hero?

  • Facebook. Er der et bra facebook program til denne, og kan jeg automatisk oppdatere kontaktene mine med epost, nummer, bilde og annet i fra deres facebookside?

  • Visning av bilder, video og avspilling av musikk. Er det her gode alternativer som følger med telefonen, eller bør jeg her gå for noe annet?

  • Oppkobling mot eduroam, er dette rett frem, eller må dette trikses til slik som på nokia 5800?

I tillegg er det greit å vite om rekkefølgen på hvordan ting gjøres har noe å si, eller om det her er bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Prøver å samle alle tingene jeg lurer på så jeg kan ha ting klar til telefonen kommer.

 

Er garantert blitt svart på flere ganger før dette her, men når tråden er så stor og uoversiktlig, og der finnes mange forskjellige fremgangsmåter for å få ting gjort håper jeg å få noen gode svar her. Er garantert andre som lurer på mye av det samme som jeg gjør.


  • Hvordan roote telefonen? Enkleste og greieste guide settes stor pris på.
     
    Denne videoen samt instruksene under virker bra
     

  • Hvordan legge inn ny rom, og hvilken bør en velge for å fortsatt ha norsk ordbok og slikt videre?
     
    Denne linken viser deg hvordan du legger inn ROM`en
    Kan trygt anbefale denne ROM`en
     
    Denne rommen gir deg norsk språk og norsk ordliste i både liggende og stående format.
     

  • Jeg har i dag nokia 5800, hvordan får jeg kontaktene mine fra denne telefonen og over på hero?
     
    Alt 1): Kopier til SIM og tilbake til Hero. (skaper nok en del arbeid i etterkant, pga forskjellen i måten 5800`en og simkortet klarer å håndtere kontaktene)
    Alt 2): Overfør kontakte til Microsoft Outlook (eller lignende prog) via Nokia PC Suite
    Alt 3): Overfør kontaktene til din google konto
     

  • Facebook. Er der et bra facebook program til denne, og kan jeg automatisk oppdatere kontaktene mine med epost, nummer, bilde og annet i fra deres facebookside?
     
    Ved søk i Android Market så finner du alternativene til program
    Kan automatisk oppdatere bilde og fødselsdato via facebook (out-of-the-box)
     

  • Visning av bilder, video og avspilling av musikk. Er det her gode alternativer som følger med telefonen, eller bør jeg her gå for noe annet?
     
    Jeg er fornøyd slik den kom.
     

  • Oppkobling mot eduroam, er dette rett frem, eller må dette trikses til slik som på nokia 5800?
     
    Aldri testet. Prøv deg fram.

I tillegg er det greit å vite om rekkefølgen på hvordan ting gjøres har noe å si, eller om det her er bare å kjøre på.

 

Rekkefølgen på hva? Viss det er rekkefølgen på rom så står det i guidene jeg linket til tidligere.

 

 

Hei

En ting jeg ikke har forstått helt. Hvis jeg oppdaterer til den nyeste versjonen, vil jeg da miste kontaktene og kalenderen? Hvis ja, kan jeg på noen måte ta en backup slik at alt kan bli det samme som før etter oppdateringen-+

 

Kontaker og kalender kan enkelt synkroniseres opp mot en google-konto.

Alternativt kan kanskje HTC Sync hjelpe deg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...