Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig de største fordelene med å legge inn denne MoDaCo rom'en?

 

Fordelene er at Hero'en din ikke blir til å kjenne igjen, hastighetsmessig ihvertfall. Ellers er en del bugs fikset (feks fungerer æ,ø og å i ordboken også i horisontal visning). MoDaCo ROM'en er basert på HTC sin nye oppdatering (som ikke har kommet ut enda)!

 

Anbefales!

Lenke til kommentar

I dag tidlig sjekket jeg sporingsnummeret fra posten om hvor helten min var, og den lå da og ventet på postkontoret her! Så jeg fortet meg ned dit for å rekke det før jeg måtte på kurs, møtte opp der halv ni i dag tidlig, og til min store skuffelse åpnet det ikke før kl ni! :wallbash:

 

Så får se om jeg rekker bort i matpausen på 45min og hente herligheten :) Gleder meg:)

 

Noe nytt fra noen om når HTC kommer med sin oppdatering?

 

EDIT: Gjør ikke noe på kurset uansett, så kan bli et bra tidsfordriv :p

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Hva er egentlig de største fordelene med å legge inn denne MoDaCo rom'en?

 

Fordelene er at Hero'en din ikke blir til å kjenne igjen, hastighetsmessig ihvertfall. Ellers er en del bugs fikset (feks fungerer æ,ø og å i ordboken også i horisontal visning). MoDaCo ROM'en er basert på HTC sin nye oppdatering (som ikke har kommet ut enda)!

 

Anbefales!

Fordelene du lister opp er egentlig ikke basert på Modaco-ROM-en. Dette er fordeler som kommer av HTCs oppgradering av ROM-en. Modaco-ROM-en gir deg root, samt enkelte spesialtilpasninger av medfølgende programmer og systemfiler. For de aller fleste brukere vil det ikke være nødvendig å legge inn custom ROM, med mindre man har behov for å endre systemfiler og/eller ikke kan vente på at Marked åpner for kjøp også i Norge.

Lenke til kommentar

Bugs: ingen æ,ø,å i ordboken ved horisontal tekst input, SVÆRT MYE LAG, LED lys.

 

Alt ble fikset med Modaco Custom ROM.

 

Så jeg er uenig i at de fleste ikke vil dra nytte av å kjøre en Custom ROM. Eksempelvis følger WifiTether med MoDaCo ROM'en, et program som lar deg sette opp telefonen som et trådløst aksesspunkt og lar andre brukere koble seg til å bruke internett gjennom telefonen. Dette programmet krever Root-tilgang.

 

Ellers vet vi ikke når den offisielle oppdateringen fra HTC kommer. Ryktene sa tidlig september, Paul fra MoDaCo hevder at det er et par måneder vi må vente.. Personlig hadde jeg ikke orket å ha Hero'en min slik som den var stort lenger..

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Alt ble fikset med Modaco Custom ROM.

 

Det er ikke slik at Paul hos MoDaCo egenhendig har fikset laggen, fikset ordboken, fikset led-lysene osv. Alle disse opgraderingene er det det selvsagt HTC som har tatt seg av. Man kan legge inn stock HTC oppdatert ROM (altså ikke MoDaCo custom ROM) som ligger tilgjengelig på MoDaCo sine sider, og man vil finne den samme ytelsesforbedringen :)

 

Wi-fi Tether er et fint program, men jeg tror ikke alle Hero-brukere har behov for det. De som ikke har det vil da leve godt med oppdatert stock ROM.

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar

Herlig! Da har jeg oppdatert jeg og. Føles som en helt ny telefon!

 

Fiksa:

- MYE raskere og smoothere :D

- Fiksa mini-jacken! Digg nå som jeg har Spotify

- Fiksa lysa på knappene.

 

For andre noobs der ute brukte jeg disse to linkene:

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-ro...o-in-one-click/

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-lo...-your-htc-hero/

 

Fikk ett lite problem i punkt 10 i den første linken, men det var bare å restarte telefonen.

 

Anbefales:) Eller gidd å vent på offisiell update hvis noen gidder ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at det er HTC sin kommende oppdatering som står for det meste, det nevnte jeg også tidligere. Litt unødvendig å brette ut om dette to ganger etter hverandre.

 

Poenget er fortsatt at det sikkert ikke er så mange som vil vente opptil flere måneder før telefonen fungerer slik som den burde når man bare kan bruke 10 minutter på å installere Custom ROM og få en helt ny opplevelse.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å skifte spor ved hjelp av headsett som kun har 1-knapp? (sånn som man kan med iphone). Jeg får det ikke til; når jeg dobbelklikker på knappen så ringer telefonen til siste person i samtaleloggen istedetfor å skifte til neste spor.

 

Jeg ser at originalheadsettet kommer med 3knapper, så frykter jo at jeg må skifte over til det.

 

Har forresten Modaco`s siste versjon installert.

 

P.S. Noen burde fått ryddet opp i dette emnet. Bare det enkle å skille det mellom vanlige brukerspørsmål, og spørsmål vedrørende rooting/ROM o.l. ville gjort det mye mer oversiktelig.

Lenke til kommentar

cmf_Tiger: Det kan ikke være slik at man skal karakteriseres som "ille negativ" bare fordi man redegjør for de faktiske omstendigheter. Det blir fanboy-takter, som jeg synes vi la være forbeholdt Apple-gutta og som skal holde oss for god for. Jeg har kjørt MoDaCos som i flere versjon i over en måned nå, og er veldig fornøyd. Man får root og et spesialtilpasset operativsystem. Det passer fint for mitt behov. Paul i MoDaCo gjør en strålende jobb :)

 

Lokii: Det er ikke noe mål for meg å ta dette så mye videre, men hvis du skjønte at det var HTC som stod for de viktigste ytelsesforbedringene og bugfiksene synes jeg det da er merkverdig at du direkte skrev at "Alt ble fikset med Modaco Custom ROM." Du skrev faktisk to hele innlegg der du i argumentasjonen for MoDaCo custom ROM i all hovedsak la vekt på forbedringer som ikke hadde noe som helst med MoDaCo sin ROM å gjøre. Fakisk virker det som du ennå ikke helt har skjønt det. Man trenger nemlig ikke å installere custom ROM for å få en helt ny opplevelse, det holder med HTCs egen stock ROM. Hvis man går for MoDaCo sin custom ROM i tillegg, får man en del ekstra muligheter. Muligheter som er nyttige for noen, men unyttige for andre :)

 

Poenget mitt er enkelt og greit at det er vel mye hysteri her inne for MoDaCo sin custom rom, når det i realiteten slett ikke er alle Hero-eiere som vil ha behov for den. Ytelsesforbedringene og bugfiksene kommer i HTC sin siste oppdatering (som MoDaCo custom ROM altså er basert på, for de som ikke skulle ha fått med seg det, ennå). Betal-apps i Market er også på trappene. En annen fordel er at man ikke tukler med garanti (selv om det ikke bør være noe problem for MoDaCo-ere å re-flashe med stock ROM dersom man skulle ha behov det).

Endret av Torbjørn.
Lenke til kommentar

Fått hentet min helt nå og bare fått testet den litt, men ikke så mye. Merker at den kan være litt laggete i bl.a. telefonkontaktene og litt andre småsteder, ikke sånn dramatisk, men merkes ;) Så da tror jeg nok at jeg skal oppgradere til nyeste fra modaco som ble oppdatert i dag :)

 

Har også fått et par spørsmål ang skriving av meldinger. Er det noen litt rask måte å skrive smilies og "<3"? :p Skriver en del av disse til forloveden skjønner dere ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Fått hentet min helt nå og bare fått testet den litt, men ikke så mye. Merker at den kan være litt laggete i bl.a. telefonkontaktene og litt andre småsteder, ikke sånn dramatisk, men merkes ;) Så da tror jeg nok at jeg skal oppgradere til nyeste fra modaco som ble oppdatert i dag :)

 

Har også fått et par spørsmål ang skriving av meldinger. Er det noen litt rask måte å skrive smilies og "<3"? :p Skriver en del av disse til forloveden skjønner dere ;)

 

Mvh Olav B, G ;)

Skal jeg være helt ærlig synes jeg ikke telefonen har blitt så merkbart bedre etter jeg installete modaco rom`en. Mulig at folk har hatt telefonene stappet fullt med programmer, da sier det seg selv at den vil bli raskere etter man wiper den og installerer en ny rom.

Synes telefonen lagger en god del enda og den nye oppdaterte radio`en merker jeg ikke noen forbedringer med, værtfall hvis man ser på wifi delen.

Den har kanskje blitt litt raskere å bla i menyer med, men laggen er der.

Noen hevder at lyset i trackballen har blitt bra og minijacken, det er jo bra. Jeg har ikke hatt noen av disse problemene med den gamle rom`en.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar
Lokii: Det er ikke noe mål for meg å ta dette så mye videre, men hvis du skjønte at det var HTC som stod for de viktigste ytelsesforbedringene og bugfiksene synes jeg det da er merkverdig at du direkte skrev at "Alt ble fikset med Modaco Custom ROM." Du skrev faktisk to hele innlegg der du i argumentasjonen for MoDaCo custom ROM i all hovedsak la vekt på forbedringer som ikke hadde noe som helst med MoDaCo sin ROM å gjøre. Fakisk virker det som du ennå ikke helt har skjønt det. Man trenger nemlig ikke å installere custom ROM for å få en helt ny opplevelse, det holder med HTCs egen stock ROM. Hvis man går for MoDaCo sin custom ROM i tillegg, får man en del ekstra muligheter. Muligheter som er nyttige for noen, men unyttige for andre :)

 

Igjen, jeg er fullt klar over at ytelsesforbedringene skyldes HTC sin kommende ROM oppdatering, men nå er det teknsik sett ikke HTC sin offisielle oppdatering jeg kjører, jeg kjører Modaco Custom ROM 2.1 som er stort sett basert på nevnte HTC-oppdatering som kommer før eller senere. Poenget er at med ROM'en som følger med telefonen mener jeg selv at telefonen er slitsom å bruke, spesielt det å skrive meldinger blir vanskelig når tastaturet henger etter. Installer Modaco Custom Rom eller HTC sin oppdatering og ting blir straks noe helt annet. Hvis målet ditt var å peke ut forskjellen på HTC sin oppdaterte ROM og en custom ROM basert på HTC sin oppdaterte ROM har du lykkes, dog jeg tror ikke det var mange som misforstod meg til å begynne med.

 

This ROM is based on the Generic 2.73.405.5 release version of the 'new update' (together with my own optimisations) for the best possible performance!
.

 

Ved mindre HTC selv har sluppet oppdateringen på sine nettsider, så er det jo fortsatt Modaco Custom ROM som har gitt Heroen min en grunn til å leve.

Lenke til kommentar
Møtt på et nytt problem! Får ikke lastet ned noe som helst fra market :S Er tilkoblet wifi med gode signaler, ordnet alt med google mail og det der første gangen jeg startet opp telefonen og får søkt på nettet ellers med mobilen.

 

Noen tips?

 

Mvh Olav B, G ;)

 

Koblet du til market første gang via mobilnettet og ikke Wifi?

Lenke til kommentar
ingen som vet hvordan man får den tilbake til orginal tilstand?

 

 

 

SIDE 100!!!!!!!!!

 

Original som hvordan da?

Har du flashet? Da må du inn med nandroid-backupen du sikkert ikke tok før du flashet.

Vil du bare nullstille alle innstillinger, så hold inne home og back imens du skrur på telefonen.

Har du ikke backupen så ligger det en del backuper som folk har lagt ut på modaco og xda-delevopers.

 

 

Med orginal så mener jeg at det skal være orginal rom og ikke roota.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...