Gå til innhold

Dobbel NRK-lisens hvis du ikke betaler


Gjest Slettet+981234789

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hva slags "viktige"funksjoner er det NRK dekker da ??
Les tråden, så ser du at jeg har besvart det før..
Det eneste du har sagt er "De sørger/skal sørge for at temaer som bør fokuseres på blir fokusert på uavhengig av eiere , viktige kunder og de politiske mydighetene"

 

Jeg kan ikke se at det holder som argument for å ha tvangsabonnement på en kanal kontrollert av Arbeiderpartiet.

Lenke til kommentar
Og hva slags "viktige"funksjoner er det NRK dekker da ??
Les tråden, så ser du at jeg har besvart det før..
Det eneste du har sagt er "De sørger/skal sørge for at temaer som bør fokuseres på blir fokusert på uavhengig av eiere , viktige kunder og de politiske mydighetene"

 

Jeg kan ikke se at det holder som argument for å ha tvangsabonnement på en kanal kontrollert av Arbeiderpartiet.

Kan du komme med kilder på at NRK er kontrollert av arbeiderpartiet?

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke se at det holder som argument for å ha tvangsabonnement på en kanal kontrollert av Arbeiderpartiet.

Hva mener du med "tvangsabonnement"? Det er ikke snakk om noe abonnement, lisensen er en avgift på lik linje med alle andre avgifter vi har her i landet.

 

At NRK er kontrollert av arbeiderpartiet står det ingenting om på siden du lenket til. Det er vel bare din tolkning siden styreleder er en tidligere Ap-politiker...

Lenke til kommentar
synes ikke det er viktige funksjoner det du beskriver, vi hadde klart oss helt fint uten NRK, vi hadde nok ikke merket noen forskjell

Du hadde nok merket forskjellen mer enn du tror.

 

For å prøve å svare på hva NRK gjør som er bra kan jeg starte med at de sender mye som ingen andre kanaler vil senda på grunn av at det ikke er lønnsomt nok. Her kan blant annet Landsskytterstevnet nevnes. de sender også diverse NM-finaler i mindre populære idretter som blant annet innebandy og volleyball. NRK står for det meste av lokalnyheter som lages i Norge. NRK er også med å produsere/sponse norsk og nordisk film, samt at de har nesten alltid meget høy kvalitet på egenproduserte TV-serier (blant annet Himmelblå (Jeg ser ikke, men det gjør tydeligvis latterlig mange andre.)).

 

NRK lager også mye god radio. Egen kanal som sender Nyheter hele dagen, for den som er litt opptatt av samfundet. Meget god musikkanal i NRK P3(For oss som ikke bare hører på mainstream pop.).

 

Det bør også nevnes at NRK de siste ti årene som sendt Norges mest populære TV-show som heter Nytt på Nytt, og har i snitt over en million seere. (Det er faktisk også slik at om du ser grafer over seertall i aviser og på nettet innehar NRK nesten alltid de tre-fire første plassene, så støtte i folket har de helt klart.)

 

Dette var i allefall noe.

Lenke til kommentar
Du hadde nok merket forskjellen mer enn du tror.

 

For å prøve å svare på hva NRK gjør som er bra kan jeg starte med at de sender mye som ingen andre kanaler vil senda på grunn av at det ikke er lønnsomt nok. Her kan blant annet Landsskytterstevnet nevnes. de sender også diverse NM-finaler i mindre populære idretter som blant annet innebandy og volleyball. NRK står for det meste av lokalnyheter som lages i Norge. NRK er også med å produsere/sponse norsk og nordisk film, samt at de har nesten alltid meget høy kvalitet på egenproduserte TV-serier (blant annet Himmelblå (Jeg ser ikke, men det gjør tydeligvis latterlig mange andre.)).

 

NRK lager også mye god radio. Egen kanal som sender Nyheter hele dagen, for den som er litt opptatt av samfundet. Meget god musikkanal i NRK P3(For oss som ikke bare hører på mainstream pop.).

 

Det bør også nevnes at NRK de siste ti årene som sendt Norges mest populære TV-show som heter Nytt på Nytt, og har i snitt over en million seere. (Det er faktisk også slik at om du ser grafer over seertall i aviser og på nettet innehar NRK nesten alltid de tre-fire første plassene, så støtte i folket har de helt klart.)

 

Dette var i allefall noe.

Ja, der var det mye rart.

Man skal altså betale abonnement på NRK fordi de lager programmer som er upopulære og fordi de lager programmer som er populære. Glem all logikk og konsistens i argumentasjonen, man skal uansett betale til NRK. :whistle:

Lenke til kommentar
Dere betaler ikke for kanalen NRK, men for å ha en mottaker. Pengene går til vedlikehold av bakkenettet.
0 kr av det jeg betaler inn går altså til det store huset på Marienlyst? Dette tror du ikke på selv engang.
Skal dere klage over at dere må betale for en kanal, klag til TV2. TV2 er en reklamefinansiert kanal som kommer til å ta betalt for at du skal få se på den.
NRK er også reklamefinansiert, men der blir man tvunget til å betale abonnement.
Lenke til kommentar
Dere betaler ikke for kanalen NRK, men for å ha en mottaker. Pengene går til vedlikehold av bakkenettet. Skal dere klage over at dere må betale for en kanal, klag til TV2. TV2 er en reklamefinansiert kanal som kommer til å ta betalt for at du skal få se på den.

 

Tviler på at det er snakk om mange ører, mesteparten går til NRK selv.

 

Jaha. Den vil i det minste bli valgfri!

Lenke til kommentar

 

Du hadde nok merket forskjellen mer enn du tror.

 

For å prøve å svare på hva NRK gjør som er bra kan jeg starte med at de sender mye som ingen andre kanaler vil senda på grunn av at det ikke er lønnsomt nok. Her kan blant annet Landsskytterstevnet nevnes. de sender også diverse NM-finaler i mindre populære idretter som blant annet innebandy og volleyball. NRK står for det meste av lokalnyheter som lages i Norge. NRK er også med å produsere/sponse norsk og nordisk film, samt at de har nesten alltid meget høy kvalitet på egenproduserte TV-serier (blant annet Himmelblå (Jeg ser ikke, men det gjør tydeligvis latterlig mange andre.)).

 

NRK lager også mye god radio. Egen kanal som sender Nyheter hele dagen, for den som er litt opptatt av samfundet. Meget god musikkanal i NRK P3(For oss som ikke bare hører på mainstream pop.).

 

Det bør også nevnes at NRK de siste ti årene som sendt Norges mest populære TV-show som heter Nytt på Nytt, og har i snitt over en million seere. (Det er faktisk også slik at om du ser grafer over seertall i aviser og på nettet innehar NRK nesten alltid de tre-fire første plassene, så støtte i folket har de helt klart.)

 

Dette var i allefall noe.

Ja, der var det mye rart.

Man skal altså betale abonnement på NRK fordi de lager programmer som er upopulære og fordi de lager programmer som er populære. Glem all logikk og konsistens i argumentasjonen, man skal uansett betale til NRK. :whistle:

 

Da var det dette med å forsøke og forstå. NRK skal lage programmer for alle, også de som ikke ser fotball. Det er derfor NRK sender programmer som andre ikke vil grunnet lave reklame- og sponsorinntekter. Jeg skrev vel aldri upopulære.

 

Om alle kanalene vi hadde i landet var reklamefinansiert vil det ikke vært annet enn fotball og middelmådige Hollywood-filmer på TV.

Endret av strek
Lenke til kommentar

Uansett må folk få lov til å protestere . Ikke bare er Lisensen urettferdig , men den er også så høy på pris at folk ender som gjeldsoffer om de ikke betaler innen fristen. Synes de kunne klart seg med halvparten av hva vi betaler i dag. Det er mer en nok!

 

Å ikke kom med den at har du ikke råd til lisens burde du ikke kjøpt deg tv.

 

nei, halver lisensen . så kansje folk klarer å få endene til å møtes. En stor andel av norges befolkning tjener ikke akkurat så sinsykt til livets opphold

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...