Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Fuck! Bestilte nettopp Panasonic 7-14mm f/4, 8419kr. fra Fotoknudsen. Jeg får holde meg til MFT en stund til :thumbs:

 

Gratulerer så mye!

 

Det er et utrolig godt objektiv, og er like skarpt som Canons 16-35 L.

 

Har det selv og er utrolig fornøyd. Det er mitt desidert mest brukte objektiv, føler meg naken uten det etter at jeg har blitt vant til alle detaljene jeg får med i hvert enkelt bilde :)

Skal bli morro å se om det er noe for meg. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe meg noe som er så ekstremt vid, 12mm har holdt for meg. Skal ta den med meg til Venezia, sikkert perfekt til trange bygater og kanaler.

 

btw; jeg så youtube kanalen din... nice! MER snescooter ;) Har faktisk ikke kjørt scooter siden jeg brente motoren på "velte-pettern"* min i 1996(*Ski-Doo Safari 377).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8400 er litt i meste laget spør du meg - man kan spare et par tusen ved å importere selv fra utlandet. $888 fra Amazon (5064 kr) + 1266,- mva + 380,- Jetcarrier frakt og avgifter = 6710,-. Problemet er selvfølgelig garantien, men med objektiver er det uansett lite sannsynlig at noe går i stykker av seg selv etter at garantitiden fra produsenten utløper.

Lenke til kommentar

Du har helt rett, flinx. Det er ikke billig. JP tar 9264kr. inkl. frakt, 845kr. spart er bedre enn ingenting. Jeg har 14 dagers angrefrist ved kjøp her i Norge, den kan være verdt mye hvis jeg ikke liker produktet. Sjekket BHphoto, de tar $946,50 inkl. frakt med UPS, det blir like under 6800kr. + USP gebyr på 150-200kr. Jetcarrier tar for lang tid. 1400kr. for 14 dagers angrefrist, 1-2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett er billig i mine øyne.

 

FV har kommet med pris på 35-100mm til Panasonic, 11K. Ikke ille det. Denne gangen skal jeg vente til prisen synker :huh:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min til 9400kr. Dagen etter kostet den 9000kr. Hvor kjøper du optikk i Japan? Får du tilsendt rett fra butikk eller via kjentfolk?

 

Jeg har kun sjekket ebay og der kostet 12-35mm $1300 da den kom ut. Nå koster den litt over $1000 til $1100.

Har fått dyr optikk fra Japan før, men da er jeg sikker på at det er penger spart hvis pakken skulle bli stoppet i tollen. Det har alltid gått bra og da har besparelsen vært meget bra :) Kjøper som regel dyre produkter i Norge hvis jeg kun sparer 10-20% ved bestilling fra østen.

Lenke til kommentar

Fuck! Bestilte nettopp Panasonic 7-14mm f/4, 8419kr. fra Fotoknudsen. Jeg får holde meg til MFT en stund til :thumbs:

 

Gratulerer så mye!

 

Det er et utrolig godt objektiv, og er like skarpt som Canons 16-35 L.

 

Har det selv og er utrolig fornøyd. Det er mitt desidert mest brukte objektiv, føler meg naken uten det etter at jeg har blitt vant til alle detaljene jeg får med i hvert enkelt bilde :)

Skal bli morro å se om det er noe for meg. Hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe meg noe som er så ekstremt vid, 12mm har holdt for meg. Skal ta den med meg til Venezia, sikkert perfekt til trange bygater og kanaler.

 

btw; jeg så youtube kanalen din... nice! MER snescooter ;) Har faktisk ikke kjørt scooter siden jeg brente motoren på "velte-pettern"* min i 1996(*Ski-Doo Safari 377).

 

Hehe ja, så fort snøen kommer blir det masse videoer med full stabiliseringsrigg og lydmann. Er vanvittig gøyalt. Det er en "rip your arms of" maskin :D

 

Men ja, 7-14mm vil du nok like mer og mer etterhvert. Jeg bestilte selv fordi jeg ønsket meg vidvinkel, men brukte det ikke så ofte i begynnelsen. Det krevde litt tid å bli kjent med objektivet, fortegningen, hvordan jeg skulle komponere skikkelig osv men nå som jeg har lært det å kjenne klarer jeg meg ikke uten det. Du kan hvertfall glede deg til den optiske ytelsen for den er helt rå :)

Lenke til kommentar

Er PEN E-PL5 bedre mht. støy enn OM-D E-M5? , hm :hmm:http://www.43rumors....-m5-at-low-iso/ :eek:

Tror jeg venter på litt fler tester før jeg trekker noen konklusjoner der.

+1. Mulig det er noe firmware som gjør litt her og. Det er jo samme sensor og (såvidt jeg vet) samme prosesseringschip, så de skal i teorien gi likt resultat mtp støy og dynamisk omfang.

 

Hvorfor kan ingen ha et supertilbud på E-M5 nå? ...... jeg begynner å bli veeeldig sulten. Fortsatt fattig.., men sulten.

Lenke til kommentar

Tror jeg venter på litt fler tester før jeg trekker noen konklusjoner der.

+2, blir interessant å se hva DXO sier, om ikke annet gir de konsistente resultater. Det er ikke noe i veien for en forbedring etter hvert som sensoren blir tunet/justert litt, men over 1 EV på 3/4 år er mye. For meg så E-M5-datene merkelige ut.

Lenke til kommentar

Er PEN E-PL5 bedre mht. støy enn OM-D E-M5? , hm :hmm:http://www.43rumors....-m5-at-low-iso/ :eek:

Tror jeg venter på litt fler tester før jeg trekker noen konklusjoner der.

+1. Mulig det er noe firmware som gjør litt her og. Det er jo samme sensor og (såvidt jeg vet) samme prosesseringschip, så de skal i teorien gi likt resultat mtp støy og dynamisk omfang.

 

Hvorfor kan ingen ha et supertilbud på E-M5 nå? ...... jeg begynner å bli veeeldig sulten. Fortsatt fattig.., men sulten.

 

 

http://www.dustinhome.no/product/5010622432/olympus-om-d-e-m5-kamerahus-black/?csref=Pricecompare_mediahuset_21422

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å dy meg, så i dag slo jeg til på Japan Photo's tilbud på G3 (med plastrører 14-42mm) til 2985,-. De hadde ikke flere på lager; men det er noen igjen i enkelte butikkene rundt omkring.

Gratulerer... :D Det virker som om G3 er et trivelig lite kamera, og ser ut til å være en bra erstatning om GH2'en din skulle ta kvelden for godt.

 

Ellers, så har Ming Thein gjort en aldri så liten test av 15/8...

Lenke til kommentar

Gratulerer... :D Det virker som om G3 er et trivelig lite kamera, og ser ut til å være en bra erstatning om GH2'en din skulle ta kvelden for godt.

Det er en mellomting mellom GX1 og GF1; men med søker og utvippbar skjerm. Det blir også lettere å finne ut om GH2 har hvitbalanse problemer, da G3 sin sensor er mer lik GH2 enn det GF2 sin er.

Lenke til kommentar

Jeg klarte ikke å dy meg, så i dag slo jeg til på Japan Photo's tilbud på G3 (med plastrører 14-42mm) til 2985,-. De hadde ikke flere på lager; men det er noen igjen i enkelte butikkene rundt omkring.

Gratulerer... :D Det virker som om G3 er et trivelig lite kamera, og ser ut til å være en bra erstatning om GH2'en din skulle ta kvelden for godt.

 

Ellers, så har Ming Thein gjort en aldri så liten test av 15/8...

 

Det var utrolig god optikk for penga!

 

Hadde aldri trodd den skulle bli så skarp og god :)

Lenke til kommentar
7298,- med studentrabatt. Er nesteen fristet, men tror jeg venter til Olympus kommer ut med proffhuset deres.

Hvor mange år kan du vente? Det har gått masse rykter både om mFT proffhus og en oppdatering av E-5, men det er ingen garanti at det kommer i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...