Gå til innhold

Hvilken Anime/Manga holder du på med nå?


Anbefalte innlegg

FMA:B og Blood+ ligger i samme kategori hos meg.

De er begge serier som har en bra historie å fortelle, men som er labert utført. Begge seriene bruker år og dag på å bygge plot og forventninger som aldri kommer, fordi man faller av lasset før det skjer noe.

Jeg ga begge seriene 10-15 episoder, og da ingen av de hadde produsert annet en et gjesp på den tid, mistet mye av lysten til å se anime.

Etter 2 så store fiaskoer på rad har jeg enda problem med å komme tilbake til anime.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yup, prøve Blood+ jeg og, da det ikke skjedde noe på de første par episodene fant jeg at det var en film versjon som het "Blood: The Last Vampire", så da så jeg den istedet. I etterkant fant jeg ut at de ikke var knyttet sammen, men where I'm concenred har jeg sett nok av den serien via Blood Last Vampire filmen =P

Lenke til kommentar

Kjenner meg overhodet ikke igjen i formuleringene rundt FMA: Brotherhood.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=gTAxzsetw1I

 

Dere sier altså at det er slett arbeid i utførelsen av serien? Da regner jeg med at det er fordi serien ikke gir dere noe emosjonelt?

 

For min del var jeg noe uinteressert i begynnelsen, men skiftet raskt over til å se 5-6 episoder hver dag. Det var nok av scener som jeg vil kalle direkte intense eller følelsesladde.

 

I dette tilfelle vil jeg nesten at dere skal fullføre serien før dere uttaler dere for sterkt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hysj, det var det du ikke skulle avsløre! ;)

 

Når det kommer til diskusjon om FMA så liker jeg faktisk FMA (uten B) best. FMA (uten B) var den første animeen jeg så etter at jeg startet "seriøst" med å se anime. Og jeg skjønner ikke disse ytringene jeg leser her. Dere må være noen svært kalde fisker hvis FMA (med og uten B) ikke ga dere NOE emosjonelt. Selv gråt jeg både første andre og tredje gang jeg så episodene hvor

Nina blir gjort om til en Chimera og deretter tilintetgjort av Scar. Og episoden hvor Hughes dør. :cry:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig med Rider of Reason: FMA (Den første som ikke følger mangaen), var en av de første og mer seriøse seriene jeg så. Episodene du nevner i spoiler der: :cry:

FMA er og blir en 10'er i boka mi. Det eneste jeg ikke liker med den er slutten, men hver sin smak om det. :)

FMA: Brotherhood har ikke klart sålangt å gi meg de samme reaksjonene. Jeg har sett 24 episoder og foreløpig ligger den på en score: 6

 

Jeg tror mye av det for min del, ligger i at jeg ikke liker å se en "alternativ setting" av nogenlunde samme story og characters. Man har allerede dannet seg ett inntrykk av hvem/hvordan Edward og Alphonse er, så ja... Det blir bare feil for min del. :p

 

@Agentspoon: Jeg skjønner ikke poenget med å vise en AMV av serien. De som er gode på å lage AMV, kan få hvilken som helst serie til å se bra ut syns nå jeg. :p

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Noen få serier, som f. eks. Clannad, blir jeg litt sint når folk kritiserer. De står liksom for meg med noe viktig og gjør meg i stand til å reflektere over egne ugjerninger.

 

Fullmetal Alcehmist er så definitivt en av dem; Antagonistene har en til tider så rå ondskap som det eksemplet RoS nevnte, og hovedkarakterene reagerer med ektefølt smerte. FMA hever seg over aldersgruppen til "mainstream battle" serier som Bleach, Naruto og Fairy Tail ved at den holder en mer stram moralsk linje. Det er hele tiden noe mørkt som truer i underkant, og som ikke bare er ment for å underholde.

 

Man sier ofte at man kan lage to forskjellige lister for filmer mellom de man synes underholder mest, og for de som har størst betydning. FMA: Brotherhood er etter min mening en tilnærmet perfekt kombinasjon av disse. Actionfylt og intrikat. :)

 

Edit: Slenger på enda en AMV, fordi jeg elsker Vinurify sine kreasjoner. :D

 

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Jeg må virkelig slenge meg på rekken med FMA-sympatisører. Jeg så FMA:B, og den var jo overhodet ikke kjedelig. Det tok ikke akkurat lange tiden før man kom inn i historien, og serien ga meg mye emosjonelt også. Klar 10-er for meg.

 

Har sett 5 episoder av Code Geass nå, og må si at det er den første serien etter jeg så FMAB, som er like bra/litt bedre.

Lenke til kommentar

Hehe, Code Geass blir ikke bra før episode 10, så den må du lengre ut på landet med. :p

 

Slimda, greit det. Skjønner at det kan virke som en slags midlertidig allianse mellom deg og 世界一 (copy / paste) mot oss, men argumentet ditt er heller ikke plettfritt. Som han selv sier:

 

...Brotherhood starter opp mye raskere, så det skal ikke gjelde der og. Den sluttet jeg å se på halvveis inn i første episoden.

 

Jeg spiller rollen som motivator her, og måtte belage meg på å referere til de positive sidene ved nye FMA. Den gamle er jeg helt enig i at ikke er så spennende til tross for det sterke konseptet.

Lenke til kommentar

Syns det blir litt for mye "fanboyism" rundt det her. Ja, greit, dere forguder serien, men jeg syns 世界一 forklarte godt hvorfor han ikke likte serien. Det blir som å kritisere noen for å høre på feil musikk.

 

Er ikke snakk om noe "fanboyism" fra min side. :) Det er bare det at FMA serverer en av de beste historiene jeg har opplevd, og når folk sier at de synes FMA er forferdelig på bakgrunn av 2 episoder, så blir jeg litt meh. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...