Gå til innhold

Kjøper du musikk?


evenandreas

Hvordan skaffer du deg musikk?  

170 stemmer

  1. 1. Jeg ...

    • Jeg Laster ned musikk.
      96
    • Jeg kjøper musikk.
      105
    • Jeg bruker Spotify.
      100
    • Jeg bruker Youtube/Google Video.
      52
    • Jeg bruker Itune store.
      18
    • 0


Anbefalte innlegg

Laster bare ned, bruker ofså spotify, youtube, last.fm til å oppdage ny musikk av og til, men bruker ikke disse tjenestene noe serlig til å høre på musikk.

 

Jeg kjøper ikke musikk av en enkel grunn, om jeg skulle kjøpt så skulle jeg hat alt som er og oppdrive av det jeg liker, og det hadde blitt MANGE tusenlapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Du trenger da ikke kjøpe alt. Kjøp det du liker/fra de du synes fortjener det.
Hva om jeg liker en god del plater? Da blir det dyrt

Då får du deg ein jobb og tener penger til å kjøpe.

 

Enkelte trur visst at det å ha tilgang til musikk er ein menneskerett.

 

Eg kjøper 99% av musikken min. Dei siste åra har eg slutta å laste ned for å prøvelytte og. Skal eg utforske nye horisontar blir det med YouTube eller Spotify. Så mykje glede har av musikken skulle det berre mangle at dei som faktisk har produsert den får betalt.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Ja, gjør da det. Laster ned dritmye og kjøper en del. Handler kun vinyl og tape, dog, med mindre det er et av mine absolutt favorittband, eller demoer. Da handler jeg CD og. Men det er svært sjeldent. Og om et band kun gir ut på CD så er det liten sjans for at jeg handler det. Men som sagt, er det et av mine favorittband så handler jeg gjerne CDer og. Men problemet med CDer er at de handles, sees igjennom og pakkes bort. Vinyl og tape pakkes ikke bort, de tar jeg gjerne frem både titt og ofte, selv kun for å se på.

 

Men jauda, jeg handler!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte musikk før, men bruker kun Spotify nå. Laste ned gidder jeg ikke. Jeg betaler en ussel hundrelapp i måneden for Spotify Premium, og da får jeg tilgang på stort sett alt mulig helt lovlig, og jeg kan fint overføre sangene til telefonen også. Å laste ned ulovlig blir for meningsløst for meg. Skulle jeg lastet ned ulovlig ville det føltes som jeg gjorde det kun på trass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...