Gå til innhold

Kjøper du musikk?


evenandreas

Hvordan skaffer du deg musikk?  

170 stemmer

  1. 1. Jeg ...

    • Jeg Laster ned musikk.
      96
    • Jeg kjøper musikk.
      105
    • Jeg bruker Spotify.
      100
    • Jeg bruker Youtube/Google Video.
      52
    • Jeg bruker Itune store.
      18
    • 0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jeg kjøpte veldig mye musikk for 4-5 år siden. Hadde en ganske stor cd-samling. Men etterhvert som musikkinteressen dalte og filminteressen ble større, så begynte jeg å kjøpe dvd heller. Solgte cd-samlinga for halvannet års tid siden og nå lastes musikk ned dersom jeg finner noe. Må bare legge til at dersom jeg ikke hadde hatt muligheten til å laste ned, hadde jeg heller ikke kjøpt noe musikk. Da hadde det blitt vesentlig mer radiolytting. Noe som fremdeles forekommer en del.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper en del musikk, men jeg gidder sjelden betale i underkant av 200,- for en CD. Det synes jeg er drøyt. Men har ofte handlet CD'er på Play.com og lignende, pluss at jeg har kjøpt litt i iTunes Store. Jeg synes egentlig at 8 kroner for én sang er ganske dyrt, men jeg synes det er greit å spytte litt penger inn i platebransjen (ikke at det er særlig synd i dem, men).

 

Jeg synes også at coverart og leafleten er en del av pakken man må ha når det er favorittartisten det gjelder, eller det er tilbud på platekompaniet. Har ikke noe problem med å betale en 100-lapp for en CD, synes også at 80,- hos iTunes er en grei pris. Noen sier at kvaliteten hos iTunes er ganske dårlig, men det høres bra nok ut for meg.

 

En annen ting jeg synes er skikkelig irriterende når jeg en gang innimellom betaler nesten 200,- for en CD, er å tenke på hvor lite som faktisk får til artisten. Og det er da pokker ta sjelden artistene som klager over ulovlig nedlasting, men de store musikktoppene.

 

EDIT: Ja, kan jo nevne at jeg også har en Spotify account, men jeg foretrekker iTunes. Spotify går heller ikke an å bruke på iPoden. Men dersom det er en sang, artist eller et album jeg lurer litt på, pleier jeg ofte å teste den ut i Spotify (av og til YouTube). Ofte ender det med at jeg kjøper sangen eller CD'en.

Endret av RainbowLady
Lenke til kommentar

Kjøper stort sett CDer om jeg kjøper. Går mye i streaming og nedlasting, men kanskje nest streaming. Har kjøpt litt mp3er av sære ting som er vanskelig og få tak i, men plager meg at norske musikkbutikker har så latterlig dårlig utvalg. Er helt skrekkelig. Hadde amerikansk Itunes konto før, som var en million gang bedre enn den norske, men mista jo selfølgelig brukeren der.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvis det er et band/artist jeg ikke har hørt før, laster jeg ned før jeg kjøper. Hvis det derimot er et album av en artist jeg kjenner godt, kjøper jeg gjerne uten å ha hørt plata.

 

Går også endel i vinyl. Eneste plassen jeg kan finne noe i en fysisk butikk er hvis dem selger brukt vinyl. 40-100kr for en vinyl i helt okei stand er liksom ikke mye. Hvis jeg først går inn i en platebutikk går jeg som oftes ut med 5-6 plater :p

 

Jeg er veldi glad i å ha noe fysisk å ha i hylla, gjerne med fin cover art, og en booklet jeg kan bla gjennom mens jeg hører på plata.

 

Hvis jeg skal kjøpe CD'er så blir det mest Play.com, eller rett fra artistens nettside.

 

Når det er sagt så laster jeg ned det meste, uansett om jeg har det på CD/Vinyl/Tape. Liker å ha musikken tilgjengelig på PC'n, og gidder liksom ikke rippe mange hundre album. Hvis jeg ikke finner det jeg vil ha i akseptabel kvalitet(320) så kan det hende jeg ripper mine egne fysiske album.

Lenke til kommentar
Utgått? Har lastet ned musikk i flere år fra samme program, aldri fått virus eller dårlig kvalitet. Bryr meg fint lite om hvordan sangene er rippet og laster ned kun enkeltsanger.

Ja ok, laster du ned enkeltsanger er det mer forståelig, var derfor jeg brukte limewire i "gamledager". Utgått blir vel kanskje litt feil, vel heller jeg som har endret vaner og krav til musikken jeg laster ned.

Endret av macros.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...